Caroli Foods: Piața de ready meals poate bifa o creștere anuală de cel puțin 5% în valoare

2021 reprezintă pentru piața produselor ready-to-eat anul cu creșteri de două cifre, avans bazat pe investițiile în inovație făcute de producători. Vedeta categoriei a fost de departe mâncarea ambalată gata pentru consum. Adina Ionescu, Senior Category Marketing Manager Caroli Foods Group, consideră că acesta este doar începutul. Caroli Foods: Piața de ready meals poate bifa o creștere anuală de cel puțin 5% în valoare

„Comparativ cu Europa de Vest, avem un potențial de creștere importantă în regiunea noastră, în condițiile în care consumul pe cap de locuitor este de 2 kg/an, față de aproximativ de 9 kg, în țările cu o tradiție mai îndelungată în consumul de mâncăruri gata pregătite. Cercetările noastre arată că petrecerea timpului alături de cei dragi a devenit un aspect din ce în ce mai important în stilul de viață al românilor,  tendință determinată și de schimbările provocate de pandemie. De altfel, mâncarea gata preparată Maestro este solicitată în special de consumatorii care apreciază rețetele gustoase, cu ingrediente naturale, dar care nu și-ar dori să petreacă ore întregi pentru a o pregăti (de exemplu, timpul de pregătire al unei fasole cu cârnați așa cum este cea oferită de Maestro, preparată doar cu ingrediente naturale, depășește două ore). Această nevoie de a avea acces rapid la alimente gustoase va fi și mai accentuată pentru persoanele care se întorc la birou și lucrează și de acasă, în sistem hibrid”, a declarat aceasta pentru Progresiv.

Gama Ready Meals Maestro a fost lansată la mijlocul anului 2021, compania punând preț pe inovație și în egală măsură pe nevoile consumatorilor. Încă de la lansare, gama a fost disponibilă în majoritatea canalelor de retail moderne și tradiționale din zonele urbane, precum și în cele de comerț electronic. Totodată, portofoliul a fost extins constant ajungând acum la 13 mâncăruri gata pregătite, dintre care șase sunt realizate doar cu ingrediente vegetale naturale.

„Am sesizat însă preferința pentru acele rețete cu ingrediente naturale pentru care consumatorii ar petrece un timp destul de îndelungat în bucătărie: chiftelele marinate cu piure de cartofi, fasolea cu cârnați sau gulașul de carne. Dintre produsele doar cu ingrediente vegetale, putem spune că tocănița de ciuperci și mămăliguță sau ghiveciul de legume sunt printre cele mai căutate produse”, spune Adina Ionescu.

Deși devine din în ce mai sedimentată și pe piața locală, categoria de produse ready-to-eat încă este marcată de perioadele de post, vânzările fiind puternic influențate în preajma Crăciunului și a Paștelui. În cazul gamei Maestro, în perioadele de post consumatorii optează cu precădere pentru produsele doar cu ingrediente vegetale. Astfel, în aceste perioade, compania a observat o creștere a vânzărilor pentru spanacul sau tocănița de ciuperci, spre exemplu. 

Creștere crescută pentru produsele cu ingrediente vegetale a fost tradusă în gama Maestro prin șase rețete dedicate celor care aleg să nu mănânce carne.

„Pentru că noi credem într-o inovație constantă, în prezent explorăm potențialul altor sub-categorii de ready meals. Este un proces îndelungat și bine fundamentat, dar aici, la Caroli Foods Group, privim fiecare provocare precum o nouă oportunitate. Conform datelor Global Report, din mai multe criterii în alegerea rețetelor gata preparate, calitatea ingredientelor reprezintă un procent de 40%. Pentru preparatele Maestro, folosim doar ingrediente naturale de cea mai bună calitate, fără conservanți, arome artificale sau coloranți ”, completează Adina Ionescu.

În prezent, mai mult de jumătate din vânzările gamei Maestro sunt generate de canalele de comerț modern și, de asemenea, compania înregistrează o creștere substanțială a vânzărilor prin intermediul canalelor de comerț electronic, mai ales în urbanul mare. Potrivit reprezentanților Caroli Foods, această evoluție este strâns legată de eforturile de comunicare în mediul digital, unde analizează foarte atent călătoria digitală a consumatorilor și comportamentul acestora de achiziție.

Cât despre modul în care va evolua categoria în perioada următoare, „putem vorbi de o creștere constantă, mai exact o creștere anuală de cel puțin 5% în valoare. Atât provocările, cât și oportunitățile sunt legate de așteptările mai mari ale consumatorilor și de schimbările în stilul de viață”, concluzionează Adina Ionescu, Senior Category Marketing Manager Caroli Foods Group.

 

Ready meals, o categorie adaptată stilului de viață contemporan, cu un „potențial de creștere extraordinar”
Ready meals, o categorie adaptată stilului de viață contemporan, cu un „potențial de creștere extraordinar”
O categorie în continuă creștere, fie că vorbim despre valoare sau volum, produsele ready meals câștigă cotă de piață datorită noilor...
Adrian Vlaicu, Caroli Foods Group: Credem în potențialul acestei categorii și construim oportunități pas cu pas
Adrian Vlaicu, Caroli Foods Group: Credem în potențialul acestei categorii și construim oportunități pas cu pas
Deși încă la început de drum în piața de ready meals, producătorul Caroli Foods Group are încredere în potențialul acestei categorii și...
Drumul spre maturizare al produselor ready-to-eat, categoria care „cumpără” timp
Drumul spre maturizare al produselor ready-to-eat, categoria care „cumpără” timp
2021 reprezintă pentru piața produselor ready-to-eat anul cu creșteri de două cifre, avans bazat pe investițiile în inovație făcute de...
Caroli Foods se extinde pe piața produselor ready-to-eat
Caroli Foods se extinde pe piața produselor ready-to-eat
Caroli Foods Romania se extinde pe piața ready-to-eat odată cu lansarea gamei Ready Meals Maestro, formată din șapte rețete. Investiția în...