Progresiv Voices, pagina 2

In vino veritas cu Marcel Vulpoi
Cunoscut drept ”proful de contabilitate” de la ASE, Marcel Vulpoi poartă cel puțin alte două pălării – cea de contabil și cea de antreprenor. În acest nou episod al Progresiv Voices veți afla esența antreprenoriatului corect, condimentat cu bancuri și lecții învățate în peste 20 de ani de activitate.

Despre leadership autentic cu Petruș Stuparu
În era schimbărilor constante, să reușești să fii un lider în strânsă legătură cu echipa ta implică abilitatea de asculta. „Chiar dacă anumite lucruri de context se schimbă în actul ăsta de leadership, generațiile, AI, competențe, cred că primul lucru de la care aș pleca este «ascultă mai mult oamenii». Ascultă-i! Ascultă-i să le înțelegi realitatea. Ascultă-i să vezi ce provocări au. Ascultă-i să vezi ce îi motivează. Ascultă să vezi ce așteptări au din partea ta”, a explicat Petruș Stuparu, Partner și Head of Team Culture Trend Consult. „Tratează-i pe ceilalți cum au nevoie să fie tratați. Nu ai cum să știi ce au nevoie dacă nu-i asculți. Iar limita cred că este dată de busola ta internă care e reprezentată de valorile tale. Astfel că, tratează-l pe celălalt cum are nevoie să fie tratat, respectându-ți valorile tale. Dacă ești pus frecvent în situații în care trebuie să îți încalci valorile, am două întrebări pentru tine. Prima este, EU-ul are o valoare reală sau doar e declarată? Și a doua este, ești oare în locul potrivit? Ține minte trei chestii. În orice situație, poți să accepți, să schimbi sau să pleci. Singura resursă cu adevărat limitată pe care noi o avem în viață este timpul. Mai bine îți dai seama că ai intrat pe ușa greșită, decât să-ți petreci toată viața în camera în care nu simți ca aparții”, a completat acesta. Progresiv Voices cel mai nou proiect din portofoliul Progresiv și podcastul care creează cadrul perfect pentru un exercițiu de sinceritate și transparență. Totodată, este locul în care vom discuta de fiecare dată despre cele mai arzătoare probleme ale industriei și ne vom inspira din poveștile de succes ale companiilor care au curajul să gândească dincolo de convențional.

România și Recesiunea cu Adrian Codirlașu
Contextul economic pentru România este unul dificil, iar nesustenabilitatea politicilor fiscale adâncește și mai mult riscul unei recesiuni. Adrian Codirlașu, profesionist cu peste 25 de ani de experientă în sistemul financiar, Doctor în Economie cu specializarea în finanţe internaţionale, și, în prezent Președintele Asociației CFA România, a explicat în cadrul podcastului Progresiv Voices de ce este importantă politica fiscală internă astfel încât să fie transmis un mesaj de încredere la nivel internațional. „Am fi foarte norocoși ca economia României să nu intre în recesiune în acest an. Cred că sunt mai mult de 50% șanse să intrăm în recesiune în acest an. Pe de o parte avem factorii interni negativi - alegeri, ratingul de țară acordat de principalele agenții de rating, deficite, taxe – și, pe de altă parte sunt factorii externi care au impact și pe plan local: războiul din Ucraina și, mai nou, războiul comercial care generează aversiune puternică la risc pe piețele internaționale. Drept urmare, contextul actual îndeamnă la prudență în cazul companiilor activ pe piață. De ce? Pentru că avem alegerile prezidențiale, avem riscul de downgrade din partea agențiilor de rating la categoria nerecomandată investițiilor și mai avem riscul de creștere a taxelor”, a subliniat Adrian Codirlașu.

Certitudinea Incertitudinii cu Mihai Bonca
Singura certitudine de astăzi este incertitudinea. Cum te poate ajuta strategia flexibilității să navighezi în siguranță în ape tulburi? Mihai Bonca, Senior Consultant Brand Architects, a explicat în cadrul primul episod ”Progresiv Voices” când e cazul să iei decizii rapid și când trebuie să facem un pas în spate și să observăm. Nimeni nu poate estima astăzi ce se va întâmplă până la final de an. Dar deciziile din prezent sunt cele care pot garanta succesul sau, după caz, nereușita de mâine.
Progresiv recomandă:

Waterdrop lansează mocktailuri fără alcool, inspirate de noile obiceiuri de consum

Șapte din zece investitori anticipează o creștere a atractivității României ca destinație de investiții

Nestlé și Kaufland extind rețeaua de colectare a capsulelor Nescafé Dolce Gusto la nivel național

În patru ani, Genius a ajuns la peste 900.000 de utilizatori în trei țări

Când devine profitabilă achiziția unui RVM

Două din zece companii au o strategie de aplicare a principiilor economiei circulare pentru propriile ambalaje

Șapte din zece români returnează toate ambalajele cu simbolul SGR

Producția mondială de boabe de cacao ar urma să scadă cu 11% în 2024

Cristian Matei, Advanced Thinking: O organizație nu mai poate fi condusă (doar) prin forță brută, ci este nevoie de leadership

Coca-Cola, Pepsi și Dr. Oetker, printre mărcile FMCG preferate de cumpărătorii români