Competiția Votat Produsul Anului® vine în 2025 cu noutăți majore

Prezent pe piața locală de 16 ani, conceptul internațional Votat Produsul Anului® vine în 2025 cu noutăți majore pentru a consolida relația dintre consumatori și companiile care investesc constant în inovație și experiență, a spus Mihaela Păduraru, Country Manager Votat Produsul Anului®.Competiția Votat Produsul Anului vine în 2025 cu noutăți majore. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro

Când a fost lansată competiția Votat Produsul Anului® și care au fost cele mai importante momente din istoria brandului?

Conceptul internațional Votat Produsul Anului® a fost lansat în Franța, în 1987, cu misiunea de a premia produsele inovatoare prin votul direct al consumatorilor. Extins în peste 40 de țări și având un impact asupra a 4,5 miliarde de consumatori anual, a devenit un reper global în industria bunurilor de larg consum. În România, competiția a fost lansată în 2009. Anul acesta celebrăm 16 ani de succes, timp în care am demonstrat constant capacitatea de a crește vizibilitatea și vânzările produselor câștigătoare.

La nivel global, un moment cheie a fost o schimbare de management în 2016, aducând o viziune proaspătă ce a accelerat inovarea și adaptarea la tendințele globale.

Local, am extins treptat conceptul în diverse industrii – de la bunuri de larg consum la electrocasnice, banking, farmaceutice și bricolaj. Această diversificare reflectă perfect dinamica pieței românești.

Un alt rezultat notabil este încrederea solidă a consumatorilor în distincția Votat Produsul Anului®. Conform ultimului studiu desfășurat pe 4.062 de consumatori, nivelul de încredere a atins 74%, confirmând puterea conceptului de a influența deciziile de cumpărare și de a ghida consumatorii spre produse inovatoare.

Cât de provocator a fost acest traseu al creșterii popularității competiției și pe ce atuuri ați mizat?
Creșterea popularității competiției Votat Produsul Anului® a reprezentat, fără îndoială, o provocare, dar succesul actual se datorează accentului constant pe beneficiile imediate de care se bucură câștigătorii. Cel mai puternic atu a fost întotdeauna faptul că votul vine direct de la consumatori, este practic o recomandare a consumatorilor către consumatori. De-a lungul timpului, eticheta roșie Votat Produsul Anului® a devenit un simbol de încredere pentru retaileri și publicul larg.

Simultan, acest vot al consumatorilor generează automat o creștere a vânzărilor și a distribuției produselor premiate, deoarece retailerii privesc cu mai mult interes un produs care a primit recunoașterea cumpărătorilor. Mai mult, prezența logo-ului pe ambalaj amplifică vizibilitatea produsului la raft, transformând participarea la competiție într-un veritabil atu de marketing.

Un alt aspect esențial este consolidarea relației cu publicul: un produs votat direct de consumatori câștigă o legitimitate și o credibilitate greu de obținut prin alte mijloace, ceea ce se traduce în loialitate și încredere sporite pe termen lung.

logo articol1200x750

Cu ce noutăți veniți în acest an și ce componente noi introduceți?
În 2025, competiția Votat Produsul Anului® vine cu două noutăți majore, marcând o etapă importantă în extinderea conceptului prin lansarea competițiilor Votat Brandul Anului® și Votat Magazinul Anului®. Aceste inițiative se bazează pe metodologia consacrată Votat Produsul Anului®, care pune accent pe inovație și pe feedback-ul direct al consumatorilor.

Votat Brandul Anului® este o competiție dedicată brandurilor care se remarcă prin inovație, relevanță și capacitatea de a răspunde nevoilor în continuă schimbare ale consumatorilor. Această distincție aduce un plus de recunoaștere pentru brandurile care știu să inspire și să fidelizeze publicul.

Votat Magazinul Anului® este o competiție orientată către distribuitori, retaileri și magazine online sau offline care se evidențiază prin oferirea unei experiențe de cumpărare inovatoare, eficiente și adaptate cerințelor moderne ale consumatorilor.

Aceste extinderi subliniază angajamentul nostru de a susține și de a premia excelența în toate aspectele interacțiunii dintre consumatori, branduri și retaileri.

De ce ați luat decizia de a introduce noi competitii?

Decizia de a extinde conceptul prin lansarea competițiilor Votat Brandul Anului® și Votat Magazinul Anului® derivă din nevoia de a crea un ecosistem complet de recomandări. Astfel, consumatorii pot beneficia de repere clare și de încredere, nu doar în alegerea unui anumit produs, ci și a unui brand sau a unei destinații de cumpărare.

Această extindere oferă și companiilor oportunitatea de a obține recunoaștere pentru eforturile lor de inovare și diferențiere pe piață, fie că vorbim de branduri, fie de retaileri. Prin aceste noi competiții, consolidăm relația dintre consumatori și companiile care investesc constant în inovație, și experiență.

Ce categorii noi ați introdus pentru ediția din acest an?

An de an, competiția Votat Produsul Anului® evoluează în două direcții esențiale: pe de o parte, prin extinderea participării în domenii noi, iar pe de altă parte, prin diversificarea categoriilor în sectoarele deja prezente în competiție, pentru a reflecta schimbările din lifestyle-ul consumatorilor și nevoile lor tot mai variate.

Pentru ediția din 2025, cea mai importantă noutate este deschiderea competiției către segmentele de construcții și bricolaj, precum și către serviciile de curierat. Astfel, extindem spectrul de produse și servicii care pot fi evaluate și premiate de consumatori, oferindu-le acestora oportunitatea de a recunoaște și de a valida inovația într-un număr și mai mare de categorii relevante pentru viața de zi cu zi.

Care sunt avantajele înscrierii în competiție?

Câștigarea titlului Votat Produsul Anului® reprezintă un puternic diferențiator în piață, iar cifrele vorbesc de la sine: 79% dintre consumatori se declară dispuși să achiziționeze un produs care poartă acest logo, iar la nivelul rețelei internaționale POY Worldwide produsele premiate au înregistrat, în medie, o creștere de 25% a vânzărilor.

Această validare din partea consumatorilor aduce multiple beneficii, precum vizibilitate sporită pe raft, care atrage atenția cumpărătorilor; distribuție mai largă, datorită interesului crescut al retailerilor; încredere consolidată din partea retailerilor și a publicului și, nu în ultimul rând, o relație mai solidă cu consumatorii, care și-au arătat aprecierea prin votul direct.

Aceste avantaje transformă participarea în competiție într-un veritabil atu strategic pentru brandurile care doresc să se diferențieze pe o piață tot mai competitivă.

Până când sunt deschise înscrierile?

Înscrierile în competițiile Votat Produsul Anului®, Votat Produsul Anului Marcă Proprie Distribuitor®, Votat Brandul Anului® și Votat Magazinul Anului® sunt deschise până la data de 15 februarie 2025. Toate detaliile și datele de contact necesare se regăsesc pe platforma oficială www.produsulanului.com.

Articol susținut de către POY Bucharest

Roxana Manolescu, Caroli: Orientarea spre inovație și calitate, atribute la care companiile trebuie să se alinieze
Roxana Manolescu, Caroli: Orientarea spre inovație și calitate, atribute la care companiile trebuie să se alinieze
Pe o piață cu o dinamică precum cea a retailului și a bunurilor de larg consum orientarea spre inovație, calitatea produselor oferite și...
Inovația, de la misiune imposibilă la catalizator pentru vânzări în perioade de instabilitate
Inovația, de la misiune imposibilă la catalizator pentru vânzări în perioade de instabilitate
Cum pot brandurile să se evidențieze și să inoveze într-un context inflaționist? Pentru mărcile care aduc ceva nou într-o piață...