FINALIST PROGRESIV AWARDS: Caravana „România fără gluten” - Kaufland

Caravana „România fără gluten” a fost un demers prin intermediul căruia au fost oferite testări gratuite rapide de depistare a bolii celiace în 10 orașe din țară: București, Craiova, Iași, Galați, Constanța, Brașov, Cluj-Napoca, Oradea, Timișoara și Sibiu. Caravana a fost o premieră la nivel național și a avut trei componente: diagnosticarea celor care ar putea suferi de boală celiacă, sprijinirea și informarea celor care deja se confruntă cu această afecțiune și livrarea unui curs autorizat de educație medicală continuă pentru profesioniștii medicali. Caravana s-a adresat totodată și celor diagnosticați deja cu boala celiacă. FINALIST PROGRESIV AWARDS: Caravana „România fără gluten” - Kaufland

Caravana a făcut parte din campania „România fără gluten”, prima de acest tip derulată de ARIG (Asociația Română pentru Intoleranță la Gluten) și Kaufland România, care oferă sprijin, resurse de informare și acțiuni dedicate de-a lungul întregului an.

Evenimentul s-a desfășurat în perioada 19 mai – 30 august 2019.

Unicitatea campaniei

Caravana „România fără gluten” a fost prima caravană națională de informare și testare gratuită pentru boala celiacă desfășurată în România de Kaufland în parteneriat cu Asociația Română pentru Intoleranță la Gluten.

Caravana a fost o premieră la nivel național și a avut trei componente: diagnosticarea celor care ar putea suferi de boală celiacă, sprijinirea și informarea celor care deja se confruntă cu această afecțiune și livrarea unui curs autorizat de educație medicală continuă pentru profesioniștii medicali. Caravana s-a adresat totodată și celor diagnosticați deja cu boală celiacă.

Statistici despre boala celiacă și intoleranța la gluten

Background-ul statistic indică următoarele date, care ne-au determinat să lansăm un program destinat diagnosticării intoleranței la gluten și bolii celiace:

• Intoleranța la gluten este sever subdiagnosticată, una dintre cauze fiind simptomele numeroase și ușor de confundat cu cele specifice altor afecțiuni.

• În Europa, doar 12%-15% dintre persoanele cu boala celiacă ajung să fie diagnosticate. În absența diagnosticului, persoanele dezvoltă afecțiuni autoimune invalidante care, netratate, pot duce la complicații grave și chiar deces.

• Estimările ARIG arată că între 250.000 și un milion de români suferă de boală celiacă și de alte afecțiuni induse de gluten. Totuși, sub 5% dintre pacienții din România sunt diagnosticați corect, din cauza simptomelor ușor de confundat cu ale altor afecțiuni.

Rezultate raportate

În cadrul caravanei, 870 de persoane au fost testate pe loc pentru boală celiacă, iar cele nouă persoane care au fost depistate pozitiv au fost redirecționate către medici specialiști pentru investigații suplimentare. Statisticile la nivel european estimează că 1% din populație suferă de boala celiacă. Rezultatele caravanei România fără Gluten confirmă pentru prima dată această statistică și la nivelul României. Peste 1.500 de pacienți cu afecțiuni induse de gluten au participat la sesiunile de informare, iar evenimentele au cumulat peste 60 de ore de discuții, prezentări și testări. Caravana a oferit în paralel și primul program de pregătire a medicilor pentru boala celiacă, prin care 370 de medici au participat la sesiunile de formare profesională, pentru perfecționare în diagnosticarea corectă a afecțiunilor induse de intoleranța la gluten. Cursul a fost acreditat de Colegiul Medicilor și susținut de Centrul de Management pentru Boala Celiacă din cadrul Institutului Național pentru Sănătatea Mamei și Copilului „Alessandrescu-Rusescu”. Persoanele deja diagnosticate cu boală celiacă au primit sfaturi privind abordarea corectă a dietei fără gluten și materiale educative din partea reprezentanților ARIG și a medicilor prezenți.
 

FINALIST PROGRESIV AWARDS: Implementarea soluției ECA Water în fabrica Coca-Cola din Ploiești
FINALIST PROGRESIV AWARDS: Implementarea soluției ECA Water în fabrica Coca-Cola din Ploiești
Proiectul Coca-Cola HBC constă în utilizarea soluției ECA Water (apă activată electrochimic) pentru igienizarea instalațiilor industriale. În...
FINALIST PROGRESIV AWARDS: “După noi, strângem tot noi”, Coca-Cola HBC
FINALIST PROGRESIV AWARDS: “După noi, strângem tot noi”, Coca-Cola HBC
Proiectul „După noi, strângem tot noi”, dezvoltat ca parte a platformei de sustenabilitate „După Noi”, este un proiect local creat de...
FINALIST PROGRESIV AWARDS: Programul socio-economic „O şansă pentru familia ta”, Danone
FINALIST PROGRESIV AWARDS: Programul socio-economic „O şansă pentru familia ta”, Danone
În 2012, Danone a inițiat un proiect socio-economic prin care își propunea să susțină dezvoltarea comunităţilor din zonele defavorizate şi...
Producătorul Loncolor își extinde portofoliul
Producătorul Loncolor își extinde portofoliul
Papillon Laboratoires Cosmetiques lansează o nouă gamă de produse pentru colorare permanentă - Loncolor Expert Hempstyle. Sunt 16 culori...