FINALIST PROGRESIV AWARDS: Programul socio-economic „O şansă pentru familia ta”, Danone

În 2012, Danone a inițiat un proiect socio-economic prin care își propunea să susțină dezvoltarea comunităţilor din zonele defavorizate şi să ajute la creșterea producţiei de lapte de calitate superioară în România. L-a numit “O șansă pentru familia ta” și, alături de fondul internațional Ecosysteme al companiei Danone, Organizația Non-Guvernamentală Open Fields și partenerul local al companiei, Polaris, a investit peste 4 milioane de euro, dezvoltându-l pas cu pas. FINALIST PROGRESIV AWARDS: Programul socio-economic „O şansă pentru familia ta”, Danone

“Ne-am inspirat din poveștile oamenilor cărora ne adresam și ne-am ghidat după un principiu foarte simplu: “Dar din Dar se face Rai”. Astfel, programul a început cu oferirea de juninci din rasa Holstein familiilor care nu aveau posibilitatea de a investi în achiziţionarea unui animal de rasă, stimulând astfel producţia locală. Prima vițelușă născută a fost, la rândul ei, oferită altei familii din comunitatea locală, iar lanţul beneficiarilor a crescut. În total au fost donate peste 370 de văcuțe”, afirmă reprezentanții Danone România.

Programul „O șansă pentru familia ta” are impact pe mai multe direcții:

La nivel de mediu

În ultimii 3 ani, nivelul de CO2 a fost redus cu 45%, iar obiectivul pentru 2020 este reducerea amprentei de carbon cu minim 30% în cadrul proiectului, prin creșterea randamentului fermelor, reîmpădurire și utilizarea practicilor de agroecologie.

Printre acțiunile pe care Danone le-a organizat cu scopul reducerii amprentei de dioxid de carbon sunt:

a. Creșterea producției de lapte, prin îmbunătățirea rației furajere și ameliorări genetice (în progres).
b. Plantarea a 15.000 de copaci până la finalul anului 2020. Acțiunea a debutat în 2019.
c. Practici de agricultură regenerativă:

  • Creșterea suprafeței de teren de la 350 ha în 2019 la 1000 ha în 2020.
  • Reducerea cantității de îngrășăminte chimice și utilizarea deşeurilor de grajd.
  • Aplicarea tehnologiei minimum tillage/no tillage (arat).
  • Resturile vegetale sunt introduse în sol.
  • Cover crop – după cultura principală de păioase s-a semănat porumb cultura a doua, care a fost introdus sub brazdă.

Din punct de vedere social

“Ne-am propus, încă de la început, ca acest program să aibă un impact la nivel social, prin creșterea nivelului de trai al comunităților, care și-au dezvoltat microferme și au început să producă lapte de vacă la nivel european. Astfel, s-au investit peste 4 milioane euro în: 214 vaci de rasă superioară, 29 instalații mobile de muls, 11.000 doze de inseminare artificală, 7 utilaje agricole, cursuri de instruire, dar și alte activități și materiale, pentru buna desfășurare a proiectului”, detaliază reprezentanții Danone.

Rezultatele investiției în program sunt cei mai relevanți indicatori pentru impactul acestuia la nivel social, dar și de business:

  • Dublarea producției de lapte;
  • Peste 100 familii cu venituri crescute cu peste 60%;
  • 59 fermieri certificați (apți pentru subvenții europene) ;
  • 334 beneficiari indirecți;
  • 830 persoane instruite.

Până în prezent, peste 140 de familii sunt implicate în program și și-au dezvoltat propria microfermă.

Programul „O șansă pentru familia ta” este o iniţiativă pe termen lung, care va continua şi în următorii ani, devenind o soluție socială inovatoare pentru comunități defavorizate din zone rurale sau urbane mici.
 

Hell Energy lansează două noi produse Ice Cool în ediție limitată
Hell Energy lansează două noi produse Ice Cool în ediție limitată
Hell Energy, unul dintre cei mai importanți jucători din piața de energizante din România, anunță extinderea portofoliului de produse prin...
 FaceCare, cea mai nouă gamă din portofoliul Cosmetic Plant
FaceCare, cea mai nouă gamă din portofoliul Cosmetic Plant
Cosmetic Plant, unul dintre cei mai importanți producători de pe piața cosmeticelor din România, lansează gama superioară FaceCare, un set de...
Heineken devine partener al UEFA EURO 2020
Heineken devine partener al UEFA EURO 2020
Heineken a anunțat că va deveni „Berea Oficială a Turneului Final UEFA EURO 2020™” și, printr-un acord diferit, va extinde parteneriatul...
Diageo și PPD lansează varianta Pocket Scotch pentru 4 branduri de whisky
Diageo și PPD lansează varianta Pocket Scotch pentru 4 branduri de whisky
Diageo și PP Distributors au lansat în România varianta Pocket Scotch pentru patru dintre cele mai cunoscute branduri de whisky: J&B, Singleton,...