FINALIST PROGRESIV AWARDS: “După noi, strângem tot noi”, Coca-Cola HBC

Proiectul „După noi, strângem tot noi”, dezvoltat ca parte a platformei de sustenabilitate „După Noi”, este un proiect local creat de Coca-Cola HBC în România cu scopul de a informa şi educa publicul cu privire la importanţa şi nevoia de colectare selectivă a deşeurilor în scopul reciclării. Acesta a fost lansat în iunie 2018 şi se află încă in derulare. FINALIST PROGRESIV AWARDS: “După noi, strângem tot noi”, Coca-Cola HBC

Investiţia alocată a fost de 237.000 de euro.

În vara anului 2018, ca punct de plecare, proiectul a mers cu mesajele despre importanţa colectării selective către un public tânăr, pe care l-a identificat la cele mai mari festivaluri de muzică din ţara: este vorba despre un public interesat de subiecte de responsabilitate socială, întrucât el este format din părinţii şi educatorii de mâine, cei care vor putea genera schimbări semnificative în comunitate. Ei sunt, de asemenea, categoria cea mai afiliată tehnologic şi cea care este cea mai conştientă din punct de vedere social de amprenta pe care o lasă în urmă.

În anul 2019, Coca-Cola HBC a continuat comunicarea şi activările în cadrul evenimentelor la care sunt prezenţi tineri. În acelaşi timp, compania a extins atât modalităţile şi căile pe care a comunicat, cât şi publicul ţintă. A fost construită o campanie 360° pe care a comunicat-o pe tot parcursul anului.

În momentul de faţă, “După noi, strângem tot noi” este o campanie integrată având 4 componente principale:

1. Componenta de informare şi educare – campanie comunicare şi activări cu componenta educativă.

2. Platforma educaţională pentru colectare separată, www.hartareciclarii.ro, şi infrastructură colectare selectivă – containere inteligente Big Belly (alături de GreenPoint Management şi Primăria Sectorului 3), precum şi infrastructură pentru colectare selectivă în cadrul evenimentelor.

3. Componenta digitală pentru localizarea punctelor de colectare selectivă cu acoperire naţională – Harta Reciclării (proiect iniţiat de Asociaţia Viitor Plus)

4. Parteneriate – cu organizatorii celor mai mari festivaluri de muzică din România, UNTOLD NEVERSEA, cu asociaţia Viitor Plus, Primăria Sectorului 3, Green Point Management, Radio Itsy Bitsy

“Sustenabilitatea la Coca-Cola HBC înseamnă grija faţă de mediul înconjurător, faţă de tineri, faţă de comunitate, parteneri şi, bineînteles, faţă de angajaţii noştri. Investim continuu în eficientizarea proceselor de producţie şi depunem eforturi să creştem impactul pozitiv în economia locală. Toate aceste eforturi au fost recunoscute, astfel, Coca-Cola HBC România a fost desemnată în 2019 cea mai sustenabilă companie din România pentru al patrulea an consecutiv, pe aceeaşi poziţie clasându-se şi un partener important al companiei, Kaufland”, au declarat reprezentanţii Coca-Cola HBC.

Ideea acestui proiect a plecat de la statistici îngrijorătoare pentru România care arată o problemă sistemică în ceea ce priveşte colectarea deşeurilor din ambalaje. Rata de colectare şi reciclare plasează România pe penultimul loc din Uniunea Europeană, conform unui raport al Comisiei Europene. Nu în ultimul rând, conform analizei realizate de C.E., cetăţenii români nu reuşesc să recicleze pentru că nu li se pune la dispoziţie o infrastructură care să le permită acest lucru, ceea ce îi descurajează şi le produce o atitudine nefavorabilă faţă de procesul de reciclare.

Dintre rezultatele campaniei:

Reach total “După Noi Strângem Tot Noi” (#DunkIt şi festivaluri muzicale Neversea Untold, Harta Reciclării, BigBelly, parteneriate): 8,6 milioane de persoane

REZULTATE COMUNICARE: Reach total prin intermediul media: peste 15,5 milioane oameni

Deşeuri reciclabile colectate la Neversea şi Untold în pubelele amplasate în festivaluri: 150 de tone

30 pubele inteligente pentru colectare separată instalate în centrul Bucureştiului (15 pubele pentru deşeu menajer şi 15 pubele pentru deşeuri reciclabile). Fiecare pubelă are o capacitate de 570 litri, de 5 ori mai mare decât a pubelelor obişnuite, datorită funcţiunii de compactare pe loc a deşeurilor aruncate.

HARTA RECICLĂRII, REZULTATE PLATFORMA www.hartareciclarii.ro (mai 2019 – prezent):
7.500 puncte colectare selectivă pe platformă
240 utilizatori înregistraţi pe platformă au adăugat noi puncte de colectare sau au actualizat informaţii despre punctele existente

 

 FaceCare, cea mai nouă gamă din portofoliul Cosmetic Plant
FaceCare, cea mai nouă gamă din portofoliul Cosmetic Plant
Cosmetic Plant, unul dintre cei mai importanți producători de pe piața cosmeticelor din România, lansează gama superioară FaceCare, un set de...
Heineken devine partener al UEFA EURO 2020
Heineken devine partener al UEFA EURO 2020
Heineken a anunțat că va deveni „Berea Oficială a Turneului Final UEFA EURO 2020™” și, printr-un acord diferit, va extinde parteneriatul...