FINALIST PROGRESIV AWARDS: Implementarea soluției ECA Water în fabrica Coca-Cola din Ploiești

Proiectul Coca-Cola HBC constă în utilizarea soluției ECA Water (apă activată electrochimic) pentru igienizarea instalațiilor industriale. În mod tradițional, instalațiile de producție se igienizează cu produse chimice din categoria detergenților și dezinfectanților, care sunt achizitionate de la furnizori autorizați, și sunt preparate la concentrația și temperatura necesare. FINALIST PROGRESIV AWARDS: Implementarea soluției ECA Water în fabrica Coca-Cola din Ploiești

Spre deosebire de produsele chimice clasice, soluția ECA Water se produce în locație (în fabrică) prin electroliza unei soluții saline. În acest fel este redus consumul de produse chimice, întrucât singurele materii prime utilizate sunt apa și sarea (clorura de sodiu), este redus riscul asociat stocării de produse chimice în fabrică și consumul energetic, întrucât soluția ECA se folosește la temperatură ambientală. Un beneficiu important este, de asemenea, reducerea consumului de apă prin scăderea cantității de apă necesară la clătirea instalației după folosirea substanțelor chimice.

Rezultate inregistrate
Reducerea:
- duratei de igienizare cu 20-30%
- consumului de abur cu 75%
- consumului de energie electrică cu 20%
- consumului de produse chimice de igienizare cu 75%
-consumului de apă cu 25%.

Prin această schimbare, compania gestionează mai eficient resursele (apă și energie), prin producerea locală a substanțelor de igienizare, în conformitate cu planul de producție.

Proiectul, cu o investiție de 915.000 de euro, a reprezentat o testare în premieră a acestei tehnologii într-o fabrică a grupului Coca-Cola HBC și acum poate fi replicat cu succes în toate fabricile din Grup, deoarece și-a demonstrat rapid eficiența.

FINALIST PROGRESIV AWARDS: “După noi, strângem tot noi”, Coca-Cola HBC
FINALIST PROGRESIV AWARDS: “După noi, strângem tot noi”, Coca-Cola HBC
Proiectul „După noi, strângem tot noi”, dezvoltat ca parte a platformei de sustenabilitate „După Noi”, este un proiect local creat de...
FINALIST PROGRESIV AWARDS: Programul socio-economic „O şansă pentru familia ta”, Danone
FINALIST PROGRESIV AWARDS: Programul socio-economic „O şansă pentru familia ta”, Danone
În 2012, Danone a inițiat un proiect socio-economic prin care își propunea să susțină dezvoltarea comunităţilor din zonele defavorizate şi...
Producătorul Loncolor își extinde portofoliul
Producătorul Loncolor își extinde portofoliul
Papillon Laboratoires Cosmetiques lansează o nouă gamă de produse pentru colorare permanentă - Loncolor Expert Hempstyle. Sunt 16 culori...
Crama Ceptura lansează o nouă gamă de vinuri
Crama Ceptura lansează o nouă gamă de vinuri
Crama Ceptura își completează sortimentele de vinuri de origine controlată Dealul Mare cu gama de vinuri Dominum Cervi, disponibilă în trei...
Hell Energy lansează două noi produse Ice Cool în ediție limitată
Hell Energy lansează două noi produse Ice Cool în ediție limitată
Hell Energy, unul dintre cei mai importanți jucători din piața de energizante din România, anunță extinderea portofoliului de produse prin...
 FaceCare, cea mai nouă gamă din portofoliul Cosmetic Plant
FaceCare, cea mai nouă gamă din portofoliul Cosmetic Plant
Cosmetic Plant, unul dintre cei mai importanți producători de pe piața cosmeticelor din România, lansează gama superioară FaceCare, un set de...