Selgros Iași, cel mai ieftin magazin din estul țării în luna septembrie

Magazinul cash & carry Selgros Iași este cea mai ieftină unitate comercială din estul țării, în luna septembrie, potrivit studiului Shopping Basket, care analizează, lunar, prețurile principalelor bunuri de larg consum din cele mai importante rețele comerciale din România. Astfel, valoarea coșului de cumpărături format din șase produse de bază (lapte, bază pentru mâncăruri, apă minerală, bere, cașcaval și hârtie igienică) găsite în toate cele 11 hypermarketuri, supermarketuri și unități cash & carry monitorizate luna trecută a fost în magazinul Selgros Iași de 37,76 lei. Selgros Iași, cel mai ieftin magazin din estul țării în luna septembrie

Următorii clasaţi în topul celor mai ieftine magazine după unitatea Selgros au fost magazinul Metro Bacău și hypermarketul Auchan Galați, cu o valoare a coșului de cumpărături de 38,82 lei, respectiv 38,95 lei. La polul opus, se află supermarketurile Mega Image Ploiești și Carrefou Market Piatra Neamț, unde coșul de cumpărături format din cele șase produse găsite în toate cele 11 rețele de magazine monitorizate s-a ridicat la 43,15 de lei, respectiv 42,48 de lei, valoare ce poziționează cele două unități comerciale pe primele poziții în topul celor mai scumpe unități de retail.

În ceea ce privește magazinele online, cea mai ieftină unitate comercială în luna septembrie a fost CoraDrive, unde coșul de cumpărături pentru cele șase produse disponibile și în magazinele fizice a fost 53,89 lei (38,89 lei cumpărăturile + 15 lei transportul). Magazinul CoraDrive a fost urmat în clasamentul unităților online de carrefouronline.com, unde valoarea coșului de cumpărături s-a ridicat la 59,09 lei (39,09 lei cumpărăturile + 20 lei transportul), Mega Image fiind cea mai scumpă unitate comercială online, cu o valoarea a cumpărăturilor de 60,22 lei (40,22 lei cumpărăturile + 20 lei transportul).

Dacă ne referim însă la disponibilitatea produselor la raft, în ziua în care a fost realizată cercetarea (5 septembrie n.r.), în supermarketul Market Piatra Neamț s-au găsit toate produsele din lista de cumpărături analizată în studiul Shopping Basket. Cele mai dese situații de out-of-stock s-au întâlnit în hypermarketuril Kaufland Vaslui, unde șase din cele 20 de produse de pe listă nu au fost găsite.

Cât despre magazinele cu cele mai multe produse cu prețul cel mai mic, pe segmentul de hypermarket, în Carrefour Botoșani au fost găsite 12 astfel de produse, la polul opus situându-se unitatea Real Suceava care a avut 10 produse cu cel mai mare preț.

Pe segmentul de supermarket, unitatea Profi Focșani a avut 11 produse cu cel mai mic preț, în timp ce Mega Image a avut 11 produse cu cel mai mare preț.  În cazul unităților cash & carry, magazinul Metro Cluj a înregistrat cele mai multe produse cu prețul cel mai mic (13).

Despre analiza Shopping Basket

Pentru al 12-lea an consecutiv, Revista Progresiv publică analiza Shopping Basket, un studiu de tip mystery shopping realizat de agenția de servicii de marketing și comunicare Mercury360, care monitorizează prețurile din rețelele internaționale de magazine alimentare.

În al treilea trimestru al acestui an, sunt monitorizate prețurile din magazinele din estul țării, fiind monitorizate hypermarketurile Auchan Galați, Carrefour Botoșani, Cora Bacău, Kaufland Vaslui și Real Suceava, supermarketurile Market Piatra Neamț, Mega Image Ploiești, Profi Focșani, unitățile cash&carry Metro Bacău și Selgros Iași, precum și magazinele de discount Penny Market Galați și Lidl Bârlad. De asemenea, începând de anul acesta, sunt monitorizate și prețurile din cele mai importante trei magazine online: carrefouronline.ro, coradrive.ro și emag.ro/supermarket (Mega Image).

Lista de produse, care include 20 de articole alimentare și nealimentare, este comună la hypermarketuri, supermarketuri și cash&carry, pentru formatul discount fiind monitorizate alte articole. Produsele din lista de cumpărături analizată în studiul Shopping Basket sunt SKU-uri (articole) lider în comerțul modern pe categoriile vizate, potrivit datelor de cercetare disponibile în piață. Produsele sunt achiziționate la începutul fiecărei luni, iar data la care se realizează vizitele în magazine variază de la o lună la alta. Prețurile publicate sunt cele afișate pe bonul de cumpărături.

În studiul calitativ din secțiunea Shopping Basket există o scară de notare pentru a stabili nivelul de curățenie și de mercantizare al magazinului vizitat. În ceea ce privește mercantizarea magazinului, criteriile urmărite sunt: disponibilitatea la raft a produselor, aranjarea pe raft și accesibilitatea acestora, precum și curățenia și integritatea produselor. Dacă două din cele trei criterii nu sunt îndeplinite pe deplin, se va nota „insuficient" în dreptul nivelului de mercantizare al magazinului.

203-SB-01203-SB-02203-SB-03203-SB-04203-SB-05
Kaufland deschide cel de-al 21-lea magazin din București
Kaufland deschide cel de-al 21-lea magazin din București
Kaufland România inaugurează săptămâna aceasta un nou magazin în nordul Capitalei, în cartierul Pipera. Acesta este hipermarketul cu numărul...
Despre puterea cifrelor, la INSPIRO – Lucky Numbers
Despre puterea cifrelor, la INSPIRO – Lucky Numbers
Circa 150 de manageri din industriile de retail și FMCG și-au dat întâlnire pe 13 iunie, la The Tent by Clubul Diplomatic, la cea de-a 13-a...
Profi, cel mai ieftin magazin din Capitală, în luna octombrie
Profi, cel mai ieftin magazin din Capitală, în luna octombrie
Profi își adjudecă titlul de cel mai ieftin magazin din Capitală în luna octombrie, potrivit analizei Shopping Basker, care monitorizează lunar...
Auchan Sibiu, cel mai ieftin magazin din centrul țării în luna mai
Auchan Sibiu, cel mai ieftin magazin din centrul țării în luna mai
Hypermarketul Auchan Sibiu a fost cea mai ieftină unitate comercială din centrul țării în luna mai potrivit studiului Shopping Basket, care...