Profi, cel mai ieftin magazin din Capitală, în luna octombrie

Profi își adjudecă titlul de cel mai ieftin magazin din Capitală în luna octombrie, potrivit analizei Shopping Basker, care monitorizează lunar prețurile principalelor bunuri de larg consum din marile rețele de magazine prezente pe piața locală. Astfel, valoarea coșului de cumpărături format din 6 produse de bază (zahăr, cafea, iaurt, ciocolată, cașcaval și săpun) găsite în cele 13 magazine incluse în analiză a fost de 26,50 lei, în unitatea Profi din Popești Leordeni. Clasamentul celor mai ieftine unități comerciale din Capitală este completat de Metro Pallady și hypermarketul Carrefour din Balotești, cu o valoare a coșurilor de cumpărături de 27,14 lei, respectiv 27,90 lei. De partea cealaltă, retailerii unde coșul de cumpărături a avut cea mai mare valoare pentru cele 6 produse de bază sunt hypermarketurile Kaufland Barbu Văcărescu și Cora Lujerului (voloarea achitată fiind de 30,24 de lei, respectiv 30,22 de lei). Profi, cel mai ieftin magazin din Capitală, în luna octombrie

În ceea ce privește magazinele online, cea mai ieftină unitate comercială a fost coradrive.ro, unde valoarea coșului de cumpărături alcătuit din cele șase produse disponibile și în magazinele fizice a fost de 44,42 lei (29,42 lei cumpărăturile + 15 de lei transportul). Acesta a fost urmat de Bringo (deținut de Carrefour), unde cumpărăturile s-au ridcat la 47,90 de lei (27,90 de lei + 20 lei), în timp ce pe megaimage.ro valoarea celor șase produse a fost de 50,30 lei (30,30 lei coșul de cumpărături + 20 lei transportul).

Dacă ne referim la magazinele care au avut cele mai multe produse cu ”cel mai mic preț”, pe segmentul de hypermarketuri Carrefour Balotești și Kaufland Barbu Văcărescu au avut câte trei astfel de produse, în timp ce pe segmentul de supermarket clsamentul este condus de magazinul Profi Popești Lordeni, care a avut trei produse cu cel mai mic preț. Pe segmentul cash&carry, Metro Cash&Carry a avut cinci produse cu cel mai mic preț.

În ceea ce privește disponibilitatea produselor la raft, în ziua în care a fost realizată cercetarea (5 octombrie n.r.), în niciun dintre locațiile analizate nu au fost găsite toate produsele. Cel mai bine însă la acest capitol stau hupermarkeul Carrefour Balotești și magazinul cash & carry Selgros Băneasa, unde doar un singur produs nu a fost disponibil la raft. Cele mai multe situații de out-of-stock au fost raportate în supermarketul Profi, unde cinci din cele 20 de produse nu au fost disponibile la raft.

Despre analiza Shopping Basket

Pentru al 16-lea an consecutiv, Revista Progresiv publică analiza Shopping Basket, un studiu de tip mystery shopping realizat de agenția de servicii de marketing și comunicare Mercury360, care monitorizează prețurile din rețelele internaționale de magazine alimentare. În analiză sunt incluse 10 rețele de magazine și cele mai importante trei magazine online: carrefour.ro / Bringo, coradrive.ro și mega-image.ro.
Locațiile monitorizate sunt schimbate trimestrial, pentru a fi acoperite toate regiunile importante ale țării pe parcursul unui an. Astfel, în trimestrul al patrulea al analizei au fost monitorizate magazinele Capitală.

Lista de produse include 20 de articole alimentare și nealimentare și este comună în toate unitățile monizorizate. Produsele din lista de cumpărături analizată în studiul Shopping Basket sunt SKU-uri (articole) lider în segmentul IKA, selctate din Top 3 Sku pe categoriile / segmentele vizate – clasament realizat de către compania de cercetare RetailZoom pe universul de magazine monitorizate în 2018. Produsele sunt achiziționate la începutul fiecărei luni, iar data la care se realizează vizitele în magazine variază de la o lună la alta. Prețurile publicate sunt cele afișate pe bonul de cumpărături.

În studiul calitativ din secțiunea Shopping Basket există o scară de notare pentru a stabili nivelul de curățenie și de mercantizare al magazinului vizitat. În ceea ce privește mercantizarea magazinului, criteriile urmărite sunt: disponibilitatea la raft a produselor, aranjarea pe raft și accesibilitatea acestora, precum și curățenia și integritatea produselor.

Progresiv-251-SB-01Progresiv-251-SB-02Progresiv-251-SB-03-1Progresiv-251-SB-04
Cele mai importante insighturi de la Conferința Progresiv – Back to the Future
Cele mai importante insighturi de la Conferința Progresiv – Back to the Future
Conferința Progresiv, cel mai mare eveniment de business din piața locală de retail & FMCG, a încheiat cea de-a 23-a ediție. Sub sloganul...
Kaufland deschide cel de-al 21-lea magazin din București
Kaufland deschide cel de-al 21-lea magazin din București
Kaufland România inaugurează săptămâna aceasta un nou magazin în nordul Capitalei, în cartierul Pipera. Acesta este hipermarketul cu numărul...
 Mega Image, cel mai ieftin magazin din vestul țării în luna septembrie
Mega Image, cel mai ieftin magazin din vestul țării în luna septembrie
Mega Image își adjudecă titlul de cel mai ieftin magazin din vestul țării în luna septembrie, potrivit analizei Shopping Basker, care...
Auchan Sibiu, cel mai ieftin magazin din centrul țării în luna mai
Auchan Sibiu, cel mai ieftin magazin din centrul țării în luna mai
Hypermarketul Auchan Sibiu a fost cea mai ieftină unitate comercială din centrul țării în luna mai potrivit studiului Shopping Basket, care...