Auchan Sibiu, cel mai ieftin magazin din centrul țării în luna mai

Hypermarketul Auchan Sibiu a fost cea mai ieftină unitate comercială din centrul țării în luna mai potrivit studiului Shopping Basket, care analizează, lunar, prețurile principalelor bunuri de larg consum din cele mai importante rețele comerciale din România. Astfel, valoarea coșului de cumpărături format din 8 produse de bază (făină, lapte, bază pentru mâncăruri, apă minerală, cafea, săpun, hârtie igienică și detergent de rufe) găsite în toate cele 13 hypermarketuri, supermarketuri, unități cash & carry și magazine online monitorizate în mai a fost de 57,30 de lei, în unitatea Auchan Sibiu. Auchan Sibiu, cel mai ieftin magazin din centrul țării în luna mai

Următorii clasaţi în topul celor mai ieftine magazine sunt unitățile cash & carry Metro Păulești și Selgros Târgu Mureș, unde valoarea coșului de cumpărături a fost de 62,81 lei, respectiv 66,37 de lei. La polul opus se află supermarketul Mega Image Brașov (str. Berzei) unde coșul de cumpărături format din cele opt produse găsite în toate unitățile monitorizate s-a ridicat la 70,87 de lei, ocupând astfel prima poziție în topul celor mai scumpe magazine din zona analizată, în luna mai.

În ceea ce privește magazinele online, cea mai ieftină unitate comercială în luna mai a fost cora.ro, unde valoarea coșului de cumpărături alcătuit din cele opt produse disponibile și în magazinele fizice a fost 81,30 lei (66,30 de lei + 15 lei). Acesta a fost urmat în clasamentul unităților online de carrefour.ro, unde coșul de cumpărături s-a ridicat la 88,27 lei (68,27 lei + 20 de lei transportul) și mega-image.ro, unde valoarea coșului de cumpărături care a inclus cele opt produse s-a ridicat la 88,94 lei (68,94 lei + 20 de lei transportul).

Dacă ne referim însă la disponibilitatea produselor la raft, în ziua în care a fost realizată cercetarea (6 mai n.r.), în magazinul Carrefour Ploiești au fost găsute la raft toate produsele din lista de cumpărături analizată în studiul Shopping Basket. Cele mai multe situații de out-of-stock au fost raportate în supermarketul Mega Image, unde patru din cele 20 de produse nu au fost disponibile la raft.

Despre analiza Shopping Basket

Pentru al 15-lea an consecutiv, Revista Progresiv publică analiza Shopping Basket, un studiu de tip mystery shopping realizat de agenția de servicii de marketing și comunicare Mercury360, care monitorizează prețurile din rețelele internaționale de magazine alimentare. În analiză sunt incluse 10 rețele de magazine și cele mai importante trei magazine online: carrefour.ro, coradrive.ro și mega-image.ro.
Locațiile monitorizate sunt schimbate trimestrial, pentru a fi acoperite toate regiunile importante ale țării pe parcursul unui an. Astfel, în trimestrul al doilea al analizei au fost monitorizate magazinele centrul și nordul țării.

Lista de produse, care include 20 de articole alimentare și nealimentare, este comună la hypermarketuri, supermarketuri și cash&carry, pentru formatul discount fiind monitorizate alte articole. Produsele din lista de cumpărături analizată în studiul Shopping Basket sunt SKU-uri (articole) lider în segmentul IKA, selctate din Top 3 Sku pe categoriile / segmentele vizate – clasament realizat de către compania de cercetare RetailZoom pe universul de magazine monitorizate în 2018. Produsele sunt achiziționate la începutul fiecărei luni, iar data la care se realizează vizitele în magazine variază de la o lună la alta. Prețurile publicate sunt cele afișate pe bonul de cumpărături.

În studiul calitativ din secțiunea Shopping Basket există o scară de notare pentru a stabili nivelul de curățenie și de mercantizare al magazinului vizitat. În ceea ce privește mercantizarea magazinului, criteriile urmărite sunt: disponibilitatea la raft a produselor, aranjarea pe raft și accesibilitatea acestora, precum și curățenia și integritatea produselor. Dacă două din cele trei criterii nu sunt îndeplinite pe deplin, se va nota „insuficient" în dreptul nivelului de mercantizare al magazinului.

234-sb-01234-sb-02234-sb-03234-sb-04
Kaufland deschide cel de-al 21-lea magazin din București
Kaufland deschide cel de-al 21-lea magazin din București
Kaufland România inaugurează săptămâna aceasta un nou magazin în nordul Capitalei, în cartierul Pipera. Acesta este hipermarketul cu numărul...
Despre puterea cifrelor, la INSPIRO – Lucky Numbers
Despre puterea cifrelor, la INSPIRO – Lucky Numbers
Circa 150 de manageri din industriile de retail și FMCG și-au dat întâlnire pe 13 iunie, la The Tent by Clubul Diplomatic, la cea de-a 13-a...
Profi, cel mai ieftin magazin din Capitală, în luna octombrie
Profi, cel mai ieftin magazin din Capitală, în luna octombrie
Profi își adjudecă titlul de cel mai ieftin magazin din Capitală în luna octombrie, potrivit analizei Shopping Basker, care monitorizează lunar...
 Mega Image, cel mai ieftin magazin din vestul țării în luna septembrie
Mega Image, cel mai ieftin magazin din vestul țării în luna septembrie
Mega Image își adjudecă titlul de cel mai ieftin magazin din vestul țării în luna septembrie, potrivit analizei Shopping Basker, care...