Hypermarketul Carrefour Botoșani, cel mai ieftin magazin în luna iulie

Hypermarketul Carrefour Botoșani este cea mai ieftină unitate comercială din estul țării în luna iulie, potrivit analizei Shopping Basket. Valoarea coşului de cumpărături a fost calculată în funcţie de produsele disponibile la raft  în toate magazinele monitorizate de Shopping Basket. Hypermarketul Carrefour Botoșani, cel mai ieftin magazin în luna iulie

Astfel, valoarea cea mai mică a coșului de cumpărături, în luna iulie, format din opt produse de bază (lapte, bază pentru mâncăruri, apă minerală, cafea, iaurt, săpun, detergent de vase şi hârtie igienică) găsite în toate cele 11 hypermarketuri, supermarketuri și magazine cash&carry monitorizate în mai a fost de 38,41 de lei. Următorii clasaţi în topul celor mai ieftine magazine, după Carrefour Botoșani, sunt hypermarketul Auchan Bacău (41,37 lei) şi supermarketul Market Atanasie Panu din Iași (41,78 lei). La polul opus în clasamentul celor mai ieftine unităţi comerciale se situează supermarketurile Billa Focșani şi Profi complex Ancora din Galați cu o valoare a coşului de cumpărături de 46,52 lei, respectiv 47,28 lei, pentru cele opt produse disponibile în toate cele 11 rețele de magazine.

În ceea ce priveşte disponibilitatea produselor la raft, în ziua în care a fost realizată cercetarea, în unităţile Cora Baia Mare, Market Atanasie Panu și Mega Image Ploiești un singur produs din lista cu cumpărături analizată de Shopping Basket nu fost găsit, restul de 19 produse fiind disponibile. Cele mai dese situații de out-of-stock s-au întâlnit în kypermarketul Kaufland din Vaslui și în supermarketul Billa Bistriţa Năsăud, unde cinci din cele 20 de produse de pe listă nu au fost găsite.

Dacă ne referim la magazinele cu cele mai multe produse cu prețul cel mai mic, pe segmentul hypermarketurilor, în Carrefour Botoșani și Kaufland Vaslui au fost găsite 10 astfel de produse. La polul opus se situează unitatea Real Suceava, unde au fost găsite 9 produse cu cel mai mare preț.

În cazul supermarketurilor, magaiznul Mega Image Complex Nord din Ploiești. Supermarketul carea avut cele mai multe produse cu cel mai mare preț a fost în luna iulie Market Atanasie Panu, cu 7 astfel de produse. Pe segmentul cash & carry, magazinul Metro Galați a înregistrat cele mai multe produse cu prețul cel mai mic (14).

Metodologia studiului Shopping Basket

Pentru al 11-lea an consecutiv, Revista Progresiv publică analiza Shopping Basket, un studiu de tip mystery shopping realizat de agenția de servicii de marketing și comunicare Mercury360, care monitorizează prețurile din rețelele internaționale de magazine alimentare.
În al treilea trimestru al acestui an, sunt monitorizate prețurile din magazinele din estul țării, fiind monitorizate hypermarketurile Auchan Bacău, Carrefour Botoșani, Cora Baia Mare, Kaufland Vaslui și Real Suceava, supermarketurile Billa Focșani, Market Atasanie Panu Iași, Mega Image Complex Nord Ploiești, Profi Complex Ancora Galați, unitățile cash&carry MetroGalați și Selgros Iași, precum și magazinele de discount Penny Onești și Lidl Piatra Neamț.

Lista de produse, care include 20 de articole alimentare și nealimentare, este comună la hypermarketuri, supermarketuri și cash&carry, pentru formatul discount fiind monitorizate alte articole. Produsele din lista de cumpărături analizată în studiul Shopping Basket sunt SKU-uri (articole) lider în comerțul modern pe categoriile vizate, potrivit datelor de cercetare disponibile în piață. Produsele sunt achiziționate la începutul fiecarei luni, iar data la care se realizează vizitele în magazine variază de la o lună la alta. Prețurile publicate sunt cele afișate pe bonul de cumpărături.

În studiul calitativ din secțiunea Shopping Basket există o scară de notare pentru a stabili nivelul de curățenie și de mercantizare al magazinului vizitat. În ceea ce privește mercantizarea magazinului, criteriile urmărite sunt: disponibilitatea la raft a produselor, aranjarea pe raft și accesibilitatea acestora, precum și curățenia și integritatea produselor. Dacă două din cele trei criterii nu sunt îndeplinite pe deplin, se va nota „insuficient" în dreptul nivelului de mercantizare al magazinului. SB-iulie-1SB-iulie-2SB-iulie-3SB-iulie-4

Kaufland deschide cel de-al 21-lea magazin din București
Kaufland deschide cel de-al 21-lea magazin din București
Kaufland România inaugurează săptămâna aceasta un nou magazin în nordul Capitalei, în cartierul Pipera. Acesta este hipermarketul cu numărul...
Despre puterea cifrelor, la INSPIRO – Lucky Numbers
Despre puterea cifrelor, la INSPIRO – Lucky Numbers
Circa 150 de manageri din industriile de retail și FMCG și-au dat întâlnire pe 13 iunie, la The Tent by Clubul Diplomatic, la cea de-a 13-a...
Profi, cel mai ieftin magazin din Capitală, în luna octombrie
Profi, cel mai ieftin magazin din Capitală, în luna octombrie
Profi își adjudecă titlul de cel mai ieftin magazin din Capitală în luna octombrie, potrivit analizei Shopping Basker, care monitorizează lunar...
Auchan Sibiu, cel mai ieftin magazin din centrul țării în luna mai
Auchan Sibiu, cel mai ieftin magazin din centrul țării în luna mai
Hypermarketul Auchan Sibiu a fost cea mai ieftină unitate comercială din centrul țării în luna mai potrivit studiului Shopping Basket, care...