Majoritatea românilor care postesc preferă preparatele gătite în casă

Mai mult de jumătate dintre românii din mediul urban obișnuiesc să postească în această perioadă, trei sferturi dintre aceștia optând pentru preparatele gătite în casă, arată datele unui studiu comandat de Unisol, brand din portofoliul companiei Bunge Prio. Aceștia aleg în principal să consume mâncăruri tradiționale precum iahnia de fasole (23,2%), sarmalele de post (14,7%), ciorba de legume (12,3%), dar și zacusă (10,8%) sau salată de vinete (10%). Majoritatea românilor care postesc preferă preparatele gătite în casă

În ceea ce privește deserturile pe care le pregătesc în perioada de post, circa jumătate dintre respondenți (49,7%) au declarat că se inspiră din mediul online pentru rețetele, iar unu din cinci folosește mai ales rețete moștenite din familie. De asemenea, 13% dintre aceștia se bazează pe propria imaginație pentru deserturile de post.

Unisol susține preferințele culinare ale românilor și lansează Cartea Unisol a celor mai gustoase rețete de post, în format electronic, scrisă de către fanii brandului. Din cele 270 de rețete înscrise în competiție, juriul a selectat 40 de preparate, criteriile fiind  povestea rețetei, creativitatea, acuratețea descrierii și aspectul produsului.

“Unisol continuă să susțină persoanele care aleg să gătească acasă, aducând toți membrii familiei la masă, prin oferirea unei noi surse de inspirație: Cartea Unisol a celor mai gustoase rețete de post. Comunitatea Unisol de pe Facebook este o adevărată familie, ai cărei membri își împărtășesc cele mai bune rețete din bucătăria tradițională, multe dintre acestea fiind transmise între generații și păstrând specificul zonei din care provin, dar și alte rețete inventate de ei. Indiferent că postesc sau nu, ne-am dorit să oferim românilor o nouă sursă de rețete tradiționale, gustoase și sănătoase, testate și îmbunătățite chiar de către consumatorii noștri”, a adăugat Irina Oprea, Senior Brand Manager Bunge Prio România și Bulgaria.

Cele 40 de rețete incluse în “Cartea Unisol a celor mai gustoase rețete de post” sunt structurate în patru capitole: Aperitive, Supe și ciorbe, Fel principal și Deserturi. Cartea este un bun indicator al felurilor de mâncare preferate de români și demonstrează că românii păstrează cu drag rețetele învățate de la părinți și bunici și sunt foarte atașați de gusturile pe care le cunosc din copilărie.  Cartea va fi disponibilă online, pe www.bucatarulunisol.ro.

Studiul iVox.ro a fost realizat în perioada 18-23 martie la cererea Unisol, pe un eșantion de 4.904 respondeți, din care circa  jumătate (48,88%) provin din Muntenia și Dobrogea, 20,02% din Moldova și 30,11% locuiesc în Transilvania.

 

 Sezamo lansează Sezamo Chef, platformă cu retețe ale căror ingrediente pot fi cumpărate online
Sezamo lansează Sezamo Chef, platformă cu retețe ale căror ingrediente pot fi cumpărate online
Supermarketul online Sezamo a lansat Sezamo Chef, o sursă de inspirație conectată cu platforma de cumpărături online, clienții putând să...
Ready meals, o categorie adaptată stilului de viață contemporan, cu un „potențial de creștere extraordinar”
Ready meals, o categorie adaptată stilului de viață contemporan, cu un „potențial de creștere extraordinar”
O categorie în continuă creștere, fie că vorbim despre valoare sau volum, produsele ready meals câștigă cotă de piață datorită noilor...
Drumul spre maturizare al produselor ready-to-eat, categoria care „cumpără” timp
Drumul spre maturizare al produselor ready-to-eat, categoria care „cumpără” timp
2021 reprezintă pentru piața produselor ready-to-eat anul cu creșteri de două cifre, avans bazat pe investițiile în inovație făcute de...
Inovație și mărci puternice, rețeta succesului Bunge pe o piață în creștere
Inovație și mărci puternice, rețeta succesului Bunge pe o piață în creștere
Cu o cifră de afaceri de 1,85 de miliarde de lei înregistrată anul trecut, Bunge România este liderul pieței de ulei de gătit. Cristian...