Comenzile de produse vegetale, creștere de 25% în postul Paștelui

Aflate sub impactul sezonalității, produsele pe bază de plante de bucură de vânzări mai bune în perioada postului Paștelui. Datele platformei Glovo arată că, în postul Paștelui din 2023, comenzile din acest segment de produse a înregistrat o creștere cu 25%. Pâinea, ceapa și cartofii sunt alimentele de bază cele mai comandate în prag de Paște prin platforma Glovo.  Comenzile de produse vegetale, creștere de 25% în postul Paștelui

Totodată, mâncarea vegană, fără carne, este din ce în ce mai căutată, România situându-se pe locul al doilea în ceea ce privește consumul produselor vegane din cele 25 de țări în care operează Glovo, după Spania. În același timp, prăjiturile, burgerii și nuggets plant based rămân în topul comenzilor Glovo din această categorie. Comenzile de preparate vegane au crescut în 2023 cu peste 8% față de 2022, 77% dintre acestea provenind de la restaurante, în timp ce 23% sunt comenzi plasate de la supermarket.

Printre orașele cu cele mai multe comenzi de produse pe bază de plante efectuate în perioada postului Paștelui se numără București, Cluj-Napoca și Brașov, urmate de Târgu-Mureș, Constanța, Iași, Bacău și Sibiu. 

Dacă ar fi să descrie anul 2023, producătorii de produse vegetale îl rezumă drept un an de consolidare, provocator și competitiv, care i-a învățat să se adapteze rapid la contextul economic și social și să ia decizii în consecință.

În categoria provocărilor se încadrează clar și inflația, care a afectat 95% dintre categoriile din piață, ceea ce i-a făcut pe consumatori să fie mult mai atenți la bugetul de cheltuieli. În categoria produselor vegetale, înaintea prețului stă sezonalitatea, acestea fiind mult mai cumpărate în perioada postului religios, în special cel al Paștelui. Chiar și în aceste condiții, piața produselor vegetale va crește în continuare, consideră principalele companii active în această categorie.

Ritmul de creștere va fi însă puternic influențat de produsele pe care le vor propune producătorii, de calitatea acestor și de relevanța lor pentru consumatori „în contextul în care preocupările acestora vis-a-vis de nutriție sunt tot mai diverse și în continuă evoluție

Cum încearcă producătorii să scoată categoria din sezonalizate, citiți pe larg în ediția din luna aprilie a revistei Progresiv.

România, a doua piață pentru Glovo după Spania. Comenzile de la supermarket, creștere de 40%
România, a doua piață pentru Glovo după Spania. Comenzile de la supermarket, creștere de 40%
România se situează pe locul întâi în regiunea Europei de Sud-Est și pe doi la nivel mondial din cele 25 de țări în care operează Glovo,...
Glovo deschide primul Glovo Express din Constanța
Glovo deschide primul Glovo Express din Constanța
Glovo, platforma multi-categorie care oferă acces la o varietate mare de produse, aniversează doi ani de la deschiderea primului centru Glovo...
Cinci ani de Glovo în România: Quick commerce-ul a ajuns să reprezinte 30% din total business
Cinci ani de Glovo în România: Quick commerce-ul a ajuns să reprezinte 30% din total business
Glovo, platforma multi-categorie care oferă acces la o varietate mare de produse, a împlinit cinci ani de activitate pe piața locală. În acest...
Plant-based, era unei noi generații de produse
Plant-based, era unei noi generații de produse
Chiar dacă pentru mulți consumatori carnea și lactatele reprezintă alimente de bază, tiparele de consum sunt în schimbare și producătorii fac...