Veniturile Unilever, susținute de prețurile în creștere
Unilever a depășit estimările de creștere privind vânzările înregistrate în prima jumătate a acestui an, după ce a majorat din nou prețurile pentru a compensa costurile mai mari. Concret, producătorul a raportat o creștere de 9,1% a vânzărilor, în timp ce prețurile au crescut cu 9,4%. La nivel de volume însă, compania a raportat o scădere de 0,2%.
La finalul primelor șase luni din acest an, producătorul a bifat o creștere de 2,7% a cifrei de afaceri, până la valoarea de 30,4 miliarde de euro. Totodată, profitul operațional a crescut cu 3,3%, ajungând la 5,2 miliarde de euro.
Pentru tot anul, compania estimează o creștere a veniturilor cu 5% peste nivelul din 2022.
„Valorificarea punctelor noastre forte pentru a îmbunătăți performanța și competitivitatea este prioritatea noastră absolută. Într-un mediu volatil și cu costuri ridicate, vom înregistra încă un an de creștere puternică a vânzărilor”, a declarat Hein Schumacher, noul director executiv al Unilever.
Cele mai bune rezultate au fost raportate de divizia de îngrijire personală (+10,8%), vânzările fiind determinate atât de creșterea prețurilor, dar și de volumele mai mari cu 3,2%, vânzările de deodorante susținând acest avans. Acest rezultat reprezintă 6,9 miliarde de euro din cifra de afaceri înregistrată de companie în prima jumătate a acestui an, cu 7,3% peste nivelul din 2022.
În ceea ce privește divizia de nutriție, vânzările au înregistrat un plus de 10,4%, în timp ce segmentul de înghețată a bifat un plus valoric de doar 5,7%, dar volumele au fost în scădere din cauza reducerii consumului out of home.
Totodată, divizia de home care a înregistrat vânzări cu 8,4% mai mari în prima jumătate a acestui an față de perioada similară din 2022, reprezentând 6,2 miliarde de euro din totalul cifrei de afaceri, cu 3% peste aportul înregistrat în prima parte a anului trecut. La nivelul volumelor vândute, valorile au rămas aproape neschimbate pe piețele emergente, dar au înregistrat scăderi în Europa.
De la 1 iulie 2022, Unilever a schimbat modelul operațional de business astfel încât să poată optimiza costurile. Producătorul estimează că va reuși să facă economii de aproximativ 600 de milioane de euro, majoritatea fiind realizate până la sfârșitul acestui an.