Unilever concediază 7.500 de angajați, iar divizia de înghețată devine business independent
Divizia de înghețată a Unilever urmează să se desprindă de compania-mamă devenind un business de sine stătător, în condițiile în care gigantul FMCG urmărește reducerea costurilor. Decizia va afecta 7.500 de angajați, scrie esmmagazine.com.
Decizia va fi implementată cât mai curând, procesul urmând să fie finalizat până în 2025. În urma acestui proces, Unilever estimează o creștere de 5-6% a vânzărilor și o îmbunătățire modestă a profitului.
Compania, care își propune să devină „un jucător mai simplu și mai focusat”, a lansat un program de reducere a costurilor prin care urmărește să obțină economii de aproximativ 800 de milioane de euro în următorii trei ani. Desprinderea diviziei de înghețată va însemnă că Unilever va „face mai puține lucruri, însă mult mai bine, cu un impact mai mare în zona profitabilității”.
La cinci ani de la momentul în care Unilever intra în acționariatul Good People, gigantul anglo-olandez a decis la începutul acestui an, ”în urma unei analize strategice detaliate”, să revândă brandurile FruFru și Urban Monkey către Mihai Simiuc, fondatorul acestora.
Pentru Unilever, România ocupă o poziție strategică în regiune, având o istorie locală de peste 30 de ani de când compania îmbunătățește viețile românilor cu ajutorul a peste 20 de branduri. În prezent, Unilever are în România o echipă formată din peste 1.500 de colegi.
Unilever este unul dintre principalii furnizori de produse de Personal Care, Home Care, Beauty & Wellbeing, Nutrition și Ice Cream, cu vânzări în peste 190 de țări și produse utilizate zilnic de 3,4 miliarde de oameni. În regiunea Sud-Centrală, Grupul Unilever operează pe piețele alimentare, de îngrijire personală și de îngrijire a casei prin intermediul Unilever South Central Europe și Unilever Romania. Unilever South Central Europe, cu sediul în București, coordonează operațiunile de marketing și vânzări din România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru și Moldova.