Creșterile de prețuri au asigurat un avans de 7,3% pentru afacerile Unilever, în T1
Grupul anglo-olandez Unilever a raportat în primul trimestru al acestui an un avans de 7,3% al afacerilor, creșterea fiind atribuită exclusiv majorărilor de preț, în condițiile în care volumele au scăzut cu 1%, scrie Retaildetail.eu.
Compania a crescut prețurile la nivel global cu o medie de 8,3%, în timp ce în Europa majorarea a fost limitată la 5,4%. Produsele utilizate în gospodării au raportat cea mai mare creștere a prețurilor, de 12,5%, ceea ce a atras după sine o contracție de 2,89% a volumelor vândute. Detaliat, în categoria produselor de îngrijire și înfrumusețare prețurile au urcat cu 7,4%, în timp ce pe categoriile de food și înghețată scumpirea a fost de 7,1%.
Citiți și: Ana-Maria Pâslaru, Unilever, despre teoria optimismului în business
Creșterea prețurilor nu se va opri însă aici, compania estimând pentru prima jumătate a acestui an costuri suplimentare de 2,1 miliarde de euro, iar în cel de-al doilea semestru de 2,7 miliarde de euro. În plus, Unilever intenționează să transmită mai departe aceste creșteri către consumatorul final, chiar dacă va exista în mod inevitabil un impact asupra volumelor. La nivelul întregului an, compania estimează că va raporta afaceri cu până la 6,5% mai mari.
Înființat în 1930, Unilever este unul dintre cei mai importanţi furnizori mondiali de alimente şi produse de îngrijire personală. Pe plan local businessul este coordonat de Unilever South Central Europe care gestionează din Bucureşti operaţiunile în şapte ţări din zonă: România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia şi Republica Moldova.