Vânzările Carrefour România revin pe trend ascendent în T3
Vânzările retailerului francez Carrefour au revenit pe un trend pozitiv pe piața locală în trimestrul al treilea, după ce în T2 vânzările like-for-like au fost la un nivel constant. Astfel, retailerul a raportat pentru trimestrul al treilea o cifră de afaceri de 570 de milioane de euro, marcând o creștere organică (excluzând carburanții și expansiunea) de 3,9%, față de aceeași perioadă a anului trecut.
Dacă până la începutul acestui an România se poziționa în topul celor mai performante țări, acum nu mai putem spune același lucru, Brazilia și Argentina raportând un avans al vânzărilor like-for-like de 30%, respectiv 41,5% în intervalul menționat. Și dacă ne raportăm la evoluția în Europa, Spania și Belgia au înregistrat o performanță peste cea raportată pe piața locală, marcând un plus de 6,3%, respectiv 5,6% al vânzărilor organice. În Franța, piața de origine a Carrefour, retailerul a avut o performanță în linie cu cea raportată pe piață locală, marcând un avans al vânzărilor organice de 3,3%, bifând creșteri pe toate canalele de vânzare. Cel mai bun rezultat a fost însă înregistrat pe segmentul de proximitate, unde Carrefour a bifat o creștere a vânzărilor de 5,8%.
”Pe piața din România rezultatul a fost influențat negativ de restricțiile de călătorie impuse, care au limitat întoarcerea acasă a românilor plecați să muncească în străinătate. Astfel veniturile totale au rămas la un nivel constant, în timp ce vânzările like-for-like au înregistrat un plus de 3,9% în trimestrul al treilea prin comparație cu aceeași perioadă a anului trecut”, se arată în raportul financiar.
În ceea ce privește evoluția în primele nouă luni ale acestui an, Carrefour a încheiat această perioadă în România cu o cifră de afaceri de 1,67 miliarde de euro, raportând o creștere a vânzărilor organice de 5,3%.
Prin comparație cu celelalte piețe europene, vorbim despre o creștere moderată, Belgia înregistrând un plus de 9,2%, în timp în Spania creșterea a fost de 7,5%. Pe piața din Franța retailerul a bifat un rezultat sub cel raportat local, avansul fiind de 2,2%.
La nivel de grup, Carrefour a încheiat primele nouă luni ale acestui an cu venituri de 57,84 de miliarde de euro, marcând o creștere organică de 7,8%. Retailerul opera la finalul trimestrului al treilea per total 12.775 de unități comerciale, dintre care pe piața locală 361 de magazine. Dintre acestea, 39 sunt hypermarketuri, 191 sunt supermarketuri, 104 sunt magazine de proximitate, iar 27 funcționează sub brandul Supeco (unități cash&carry).