România, a doua cea mai mare creștere pentru Carrefour la nivel european
Retailerul francez Carrefour a încheiat primul semestru al acestui an cu o cifră de afaceri de 1,189 miliarde de euro, în creștere cu 6,7% față de aceeași perioadă din 2021. În termeni like-for-like (excluzând vânzările magazinelor deschise în ultimele 12 luni n.r.) avansul a fost de 4,1%, rezultat care poziționează piața locală pe poziția a doua la capitolul evoluție pozitivă a cifrei de afaceri pe plan european.
Campionul creșterii la nivelul Europei este Polonia, care a bifat un avans organic de 10,3% până la pragul de 1,08 miliarde de euro, în timp ce locul al doilea este împărțit între România și Spania, ambele țări raportând o rată de creștere de 4,1%. Pe trend ascendent se află și Italia și Franța, care au înregistrat creșteri de 2,6%, respectiv 0,7%, în timp ce pe piața din Belgia retailerul și-a diminuat afacerile cu 5,9%.
Dacă ne raportăm la afacerile totale, Argentina și Brazilia rămân în continuare piețele cu cele mai mari creșteri, avansul fiind de 13,7% pentru Brazilia și 67% pentru Argentina.
Focus pe rezultatele trimestriale raportate de Carrefour
România are o performanță bună și dacă vorbim despre rezultatele trimestriale. Astfel, în perioada aprilie-iunie, retailerul francez a înregistrat o cifră de afaceri de 634 de milioane de euro, bifând un avans total de 8,7%, în timp ce în termeni organici creșterea a fost de 6,4%.
”În trimestrul al doilea am observat o ușoară schimbare la nivelul comportamentului de cumpărare, în special în piețele europene unde inflația este mai pronunțată, respectiv Spania și România, reflectând atenția în creștere a consumatorilor față de constrângerile puterii de cumpărare. Cu toate acestea, România a bifat un avans like-for-like puternic, care vine după o creștere organică de 8,4% în trimestrul al doilea al anului trecut”, este precizat în raportul financiar al retailerului francez.
La nivel de grup, Carrefour a încheiat cel de-al doilea trimestru al acestui an cu venituri de 23,07 de miliarde de euro, marcând o creștere de 7%, atât din perspectivă organică, cât și dacă luăm deschiderile din ultimele 12 luni.
Retailerul opera la finalul celui de-al doilea trimestru un total 14.408. De la intrarea pe piața locală în anul 2001, când a deschis primul hypermarket din România, Carrefour a implementat un plan de dezvoltare în regim multiformat, continuând să deschidă magazine de tip hypermarket, supermarket, express și Supeco, brandul său de discount. Astfel, retailerul a ajuns la finalul primului semestru din acest an la o prezență de 377 de magazine, dintre care 43 hypermarketuri, 188 de supermarketuri, 119 magazine de proximitate în format Express, cât și 27 de magazine Supeco, având o amprentă națională extinsă. În primul trimestru al acestui an, Carrefour a anunțat un parteneriat cu Rompetrol Downstream pentru implementarea unui proiect pilot ce vizează deschiderea unor magazine de proximitate Carrefour Express în zona hei a benzinăriilor Rompetrol. Proiectul se derulează în două stații.
Te-ar putea interesa și: Produsele „made in Romania”, o carte câștigătoare pentru Carrefour România