România, singura piață pe plus pentru Carrefour la nivel european în trimestrul al doilea
Carrefour România a încheiat cel de-al doilea trimestru al acestui an cu o cifră de afaceri de 761 milioane de euro, potrivit raportului financiar publicat de companie. Prin comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, retailerul francez a bifat un avans de 0,2% în termeni comparabili (excluzând expansiunea).
Deși vorbim despre o creștere ușoară, România este singura piață europeană în care retailerul a reușit să mențină un trend pozitiv din perspectiva cifrei de afaceri. Astfel, pe piața din Franța, Carrefour a înregistrat un declin de 3,5% până la 10,11 miliarde de euro, cea mai mare scădere fiind raportată pe segmentul de hipermarketuri (-5,5%). În regiunea celorlalte țări europene - care include Belgia, Italia, Spania, România și Polonia - cea mai mare scădere a fost înregistrată de Italia, care a încheiat trimestrul al doilea cu o cifră de afaceri de 1,02 miliarde de euro, în scădere cu 5,5% față de aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce Belgia a înregistrat un declin de 3,8%, până la 1,11 miliarde de euro, iar Spania a raportat o scădere de 2,1%, până la 2,77 miliarde de euro.
„În România, vânzările comparabile au crescut ușor în trimestrul al doilea, scăderea inflației fiind compensată prin majorarea volumelor. În plus, am continuat integrarea magazinelor Cora achiziționate în trimestrul al patrulea al anului trecut, ceea ce a afectat profitabilitatea pe termen scurt”, este precizat în raportul financiar.
La nivel de grup Carrefour a înregistrat în trimestrul al doilea al acestui an o cifră de afaceri de 22,70 miliarde de euro, în creștere cu 10,8% prin comparație cu T2 al anului trecut. Avansul a fost susținut de performanța raportată în Argentina, unde retailerul francez a bifat o creștere de 233% în intervalul analizat.
Carrefour România operează în România prin cinci entități juridice: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operational SRL, Supeco Investment SRL și, din noiembrie 2023, Romania Hypermarche S.A. Odată cu achiziția operațiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour ajunge la aproximativ 450 de magazine, în 113 orașe din țară și ajunge în top trei jucători de pe piața de retail din România, cu peste 17.000 de angajați.





