România rămâne singura piață pe plus pentru Carrefour la nivel european
Carrefour România a încheiat primele nouă luni ale acestui an cu o cifră de afaceri de 2,27 miliarde de euro, potrivit raportului financiar publicat de companie. Prin comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, retailerul francez a bifat un avans de 1,1% în termeni comparabili (excluzând impactul magazinelor deschise în ultimul an).
Deși vorbim despre o creștere ușoară, România este singura piață europeană în care retailerul a reușit să mențină un trend pozitiv din perspectiva cifrei de afaceri. Astfel, pe piața din Franța, Carrefour a înregistrat un declin de 2,4% până la 31,77 miliarde de euro, cea mai mare scădere fiind raportată pe segmentul de hipermarketuri (-4,3%), în timp ce formatul de conveniență a înregistrat un avans de 0,5% în primele nouă luni ale acestui an.
În regiunea celorlalte țări europene - care include Belgia, Italia, Spania, România și Polonia - cea mai mare scădere a fost înregistrată de Italia, care a încheiat primele nouă luni ale acestui an cu o cifră de afaceri de 3,07 miliarde de euro, în scădere cu 3,3% față de aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce Polonia a înregistrat un declin de 3,2%, până la 1,72 miliarde de euro. Tot pe trend descendent sunt și Belgia și Spania, unde Carrefour a raportat o scădere de 2,1%, până la 3,31 miliarde de euro, respectiv -0,9%, până la 8,51 miliarde de euro pentru piața din Spania.
În ceea ce privește performanța înregistrată în trimestrul al treilea, în România, Carrefour a înregistrat un impuls puternic pe o piață dinamică, indicatori precum frecvență de cumpărare, coș de cumpărături fiind pe un trend ascendent. În plus, și volumele au fost pe un trend pozitiv în trimestrul al treilea, potrivit raportului financiar publicat de companie.
La nivel de grup Carrefour a înregistrat în primele nouă luni acestui an o cifră de afaceri de 68,84 miliarde de euro, în creștere cu 11% prin comparație cu aceeași perioadă a anului trecut. Avansul a fost susținut de performanța raportată în Argentina, unde retailerul francez a bifat o creștere de 221% în intervalul analizat.
Carrefour România operează în România ajunge la aproximativ 450 de magazine, în 113 orașe din țară și ajunge în top trei jucători de pe piața de retail din România, cu peste 17.000 de angajați.