România rămâne în topul celor mai performante țări pentru Carrefour în S1
Retailerul francez Carrefour a încheiat primele șase luni ale acestui an cu o cifră de afaceri de 1,32 de miliarde euro, în creștere cu 11,3% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Rezultatul poziționează România pe prima poziție în topul celor mai dinamice piețe europene pentru Carrefour și pe locul al doilea la nivel global, lider la capitolul creștere per total grup fiind Argentina, cu un plus de 123,3% în primul semestru față de aceeași perioadă a anului trecut.
Din perspectivă organică (excluzând deschiderile de magazine și achizițiile), Carrefour România a raportat în primul semestru o creștere a vânzărilor de 9,8%.
Prin comparație cu celelalte piețe europene, Carrefour Belgia a raportat un avans al vânzărilor de 9,8%, până la 2,25 miliarde euro, în timp ce organic rata de creștere a fost de 11,3%, iar Carrefour Spania a înregistrat afaceri de 5,57 miliarde euro, marcând un avans de 8,8%, respectiv 8,5% în termeni organici. Pe piața din Franța, retailerul a raportat o cifră de afaceri de 20,77 miliarde euro, în creștere cu 6,3% față de aceeași perioadă a anului trecut și un plus de 7,2% dacă excludem de deschiderile de magazine.
Carrefour România, încetinire a ritmului de creștere în trimestrul al doilea
Dacă ne raportăm la evoluția în trimestrul al doilea, Carrefour și-a încetinit ritmul de creștere pe piața locală. Astfel, dacă în primul trimestru al lui 2023 retailerul francez raporta o creștere organică de 12,5%, în trimestrul al doilea Carrefour a înregistrat un avans de 7,5%, până la 688 de milioane de euro.
La finalul celui de-al doilea trimestru, Carrefour opera pe piața din România 405 magazine, dintre care 43 de hipermarketuri, 189 de supermarketuri, 145 de magazine de proximitate și 28 de magazine de tip soft discount.
La nivel de grup, Carrefour a raportat în primul semestru o cifră de afaceri de 45,44 miliarde euro, în creștere 12,4%.
Te-ar putea interesa și: Jagoda Gwardys-Zientara, COO Carrefour România: ”Ne menținem angajamentul de a câștiga cotă de piață prin investiții strategice”