Jagoda Gwardys-Zientara, COO Carrefour România: ”Ne menținem angajamentul de a câștiga cotă de piață prin investiții strategice”

2022 este un an de referință pentru Carrefour România, fiind anul în care retailerul a atins borna de 400 de magazine pe plan local. Din perspectivă financiară, anul trecut a venit cu un avans doble digit, iar așteptările pentru 2023 sunt pozitive, mai ales în contextul în care începutul de an a fost ”excepțional”. Jagoda Gwardys-Zientara, COO Carrefour România: ”Ne menținem angajamentul de a câștiga cotă de piață prin investiții strategice”

#UnAnDeReferință

În diverse industrii, dar mai ales în retail, anul 2022 va fi recunoscut ca un moment de cotitură, caracterizat de o revenire remarcabilă după pandemie. Ne putem referi la această perioadă ca la o schimbare de paradigmă, piața de retail suferind schimbări profunde și de durată, care au inclus, în mod deosebit, o digitalizare accelerată. Carrefour România este o companie proactivă din acest punct de vedere. În 2021, am lansat la nivel de Grup planul Carrefour 2026, o strategie amplă de transformarea digitală și reorganizare a procedurilor operaționale. Astfel, am avut flexibilitatea de a naviga într-un peisaj provocator, caracterizat de incertitudini sporite, amplificate de tensiunile geopolitice de la graniță.
2022 este un an de referință pentru Carrefour România, fiind anul în care am atins borna de 400 de magazine. Pe parcursul anului 2022, ne-am concentrat, în principal, pe extinderea formatelor de proximitate și discount, ceea ce a dus la înființarea a 37 de noi magazine în peste 15 orașe. În plus, am făcut investiții substanțiale în remodelarea magazinelor existente, subliniind angajamentul nostru de a îmbunătăți experiența și satisfacția clienților.

#OAbordareCustomerCentric

Analizând strategia noastră din punct de vedere operațional, acordăm prioritate următorilor trei piloni cheie: omnichannel, expansiune și localizare. Abordarea noastră customer centric se aliniază modelului nostru omnichannel, care ne oferă garanția de a rămâne în strânsă legătură cu clienții noștri. Acesta nu este un termen corporatist la modă, ci exprimă un concept care se traduce prin faptul că le oferim posibilitatea clienților noștri de a intra în contact cu noi prin diverse canale, precum site-ul sau aplicația Carrefour, partenerii noștri de e-commerce (Bringo și Glovo) sau vizitând magazinele noastre fizice pentru cumpărături zilnice sau ocazionale.

În ceea ce privește expansiunea, ne propunem să menținem anul acesta un ritm constant de creștere în toate formatele, cu un accent deosebit pe proximitate. Este important de menționat că expansiunea nu se limitează la rețeaua noastră de magazine fizice, care este și aspectul cel mai vizibil. În egală măsură, suntem atenți și la prezența noastră online.

Localizarea reprezintă un pilon strategic fundamental pentru Carrefour atât în România, cât și la nivel de Grup. Misiunea noastră include promovarea produselor sănătoase, de proveniență locală, precum și educarea oamenilor cu privire la beneficiile produselor locale. Din punct de vedere operațional, acest lucru presupune asigurarea unui lanț de aprovizionare performant și stabilirea unor parteneriate eficiente cu producătorii locali și ultra locali.

#PerformanțăSolidă

În primul trimestru al anului 2023, Carrefour România a demonstrat o performanță solidă, menținând o dinamică pozitivă, în ciuda declinului general al volumelor din cadrul industriei. Am reușit să obținem creșteri susținute ale cotei de piață și o creștere impresionantă de 12,5% a vânzărilor în termeni comparabili (LFL). În mod deosebit, creșterea vânzărilor noastre a depășit media europeană, cu o creștere remarcabilă de 8,8% LFL în regiune, în timpul trimestrului. Acest început de an excepțional servește drept factor de motivare pentru noi.

Jagoda Gwardys-Zientara, Carrefour România : Viziunea noastră pentru viitor se construiește în jurul a trei piloni-cheie
Jagoda Gwardys-Zientara, Carrefour România: Viziunea noastră pentru viitor se construiește în jurul a trei piloni-cheie
Viziunea noastră pentru viitor se construiește în jurul a trei piloni-cheie - comoditate, sustenabilitate și...
Retailul modern, într-un maraton constant în ultimii 25 de ani
Retailul modern, într-un maraton constant în ultimii 25 de ani
De la câteva rețele de retail modern în 1999, IKA a ajuns în prezent la borna 4.750. Chiar dacă industria a făcut...

Dorim să securizăm o poziție top-of-mind în rândul clienților noștri, oferindu-le constant ceea ce contează pentru ei. Performanța solidă din primele luni ale anului ne întărește această direcție strategică. Scopul nostru este de a ne asigura că fiecare interacțiune cu clienții este optimizată, reușind să le depășim așteptările. Concentrându-ne pe nevoile și preferințele clienților, ne menținem traiectoria ascendentă și ne consolidăm și mai mult poziția.

#ObiectivePentru2023

Ne menținem angajamentul de a câștiga cotă de piață prin investiții strategice. În 2023, obiectivul nostru principal este de a susține extinderea tuturor formatelor și de a ne lansa într-o inițiativă de remodelare holistică, cu termen de finalizare la finele anului. Prin aceste eforturi, ne propunem să îmbunătățim semnificativ experiența la cumpărături, în toate formatele, și să ne asigurăm că indiferent de canalul ales, aceasta este superioară. În plus, intenționăm să atragem noi clienți prin deschiderea de noi magazine, lărgind raza de acțiune și explorând noi locații.

Pe plan operațional, ne proiectăm acțiunile interne valorificând soluțiile digitale și de date, pentru o eficiență maximă. Printre exemplele de astfel de procese se numără și implementarea unui management logistic digitalizat pe tot fluxul și automatizarea anumitor activități.

#ProvocărileMomentului

Pe măsură ce navigăm prin perioada de redresare post-criză atât în regiune, cât mai ales în România, recunoaștem provocările continue ale situației globale. Este important pentru noi să gestionăm consecințele și să ne asigurăm că niciunul dintre membrii echipei noastre nu este lăsat în urmă. Fiind unul dintre principalii angajatori din România, ne luăm responsabilitatea în serios și ne străduim să creăm o comunitate puternică, prin care să încurajăm o creștere durabilă pentru membrii echipei și companie, în ansamblu.

Zona operațională se află în plină ascensiune în cadrul Carrefour România. Odată cu fiecare deschidere de magazin, creăm un număr semnificativ de noi locuri de muncă. În cazul hipermarketului, generăm peste 50 de posturi noi; 20 de locuri de muncă pentru magazinele Market, 10 pentru magazinele Express și peste 20 de locuri de muncă pentru discounterul Supeco. Acest lucru ne poziționează drept unul dintre cei mai mari angajatori, care contribuie activ la economia locală.

Privind dincolo de provocările imediate, suntem, de asemenea, atenți la problemele globale pe termen lung, cum ar fi schimbările climatice și exploatarea resurselor, precum și la impactul acestora. În soluționarea acestor provocări, este esențial să contribuie atât mediul privat, cât și cel public. Carrefour România va continua să adopte măsuri proactive de reducere a consumului de energie, sprijinire a producătorilor locali, reduce risipa alimentară și promova tranziția către o alimentație sănătoasă. Ne canalizăm acțiunile pentru a contribui la un viitor durabil, pentru companie și societate, în general.

Interviul face parte din proiectul Industry Overview, pe care îl puteți accesa aici. 

 

Carrefour România, pe podiumul creșterii la nivel de grup în 2023
Carrefour România, pe podiumul creșterii la nivel de grup în 2023
Carrefour România a încheiat 2023 pe plus, bifând o cifră de afaceri de 2,9 miliarde de euro, în creștere de 7%...
2023, anul consolidării retailului modern din România
2023, anul consolidării retailului modern din România
După ce timp de câțiva ani consecutivi marile rețele de magazine s-au remarcat prin investiții susținute în...
Wahid Juhari, Safeway Stores: „Retailerii independenți au multe oportunități pentru că tot mai mulți clienți se îndreaptă spre proximitate”
Wahid Juhari, Safeway Stores: „Retailerii independenți au multe oportunități pentru că tot mai mulți clienți se îndreaptă spre proximitate”
După doi ani în care retailerii independenți au trebuit să-și folosească capacitatea de adaptabilitate la cote...
România, lider de vânzări la nivel european pentru Carrefour
România, lider de vânzări la nivel european pentru Carrefour
Grupul francez Carrefour anunță o performanță financiară solidă pentru primele trei luni din acest an,...