România, printre țările fruntașe la capitolul creștere pentru Carrefour în 2021

Carrefour România a încheiat anul 2021 cu o cifră de afaceri de 2,35 miliarde de euro, marcând un plus al vânzărilor de 3,2% prin comparație cu anul 2020. Din perspectivă organică (excluzând vânzările magazinelor nou deschise n.r.), retailerul a raportat un plus de 2%. România, printre țările fruntașe la capitolul creștere pentru Carrefour în 2021

Cu această rată de creștere a businessului, România se poziționează din nou în topul celor mai performante țări la nivel european. Astfel, prin comparație, Polonia a înregistrat un plus de 3,5%, până la pragul de 2,11 miliarde de euro, Franța a raportat vânzări similar cu anul 2020, în timp ce restul piețelor au înregistrat rezultate în scădere. Astfel, retailerul a încheiat anul 2021 cu un minus de 0,2% pe piața din Spania, un declin de 4,1% pe piața din Belgia, cel mai mare declin fiind raportat în Italia (-6,5%).

”În România am raportat un avans al vânzărilor de 3,2%, în timp ce la nivel organic vorbim despre o creștere de 2,0% în anul 2021 față de anul precedent. Dacă ne raportăm la ultimii doi ani, România a bifat un avans de 4,1%, în timp ce creșterea like-for-like a fost de 2%. Astfel, trendul de creștere rămâne solid”, este precizat în raportul financiar.

La nivel de grup, retailerul a încheiat anul 2021 cu o cifră de afaceri de 80,89 de miliarde de euro, marcând un plus de 1,9%.

Focus pe performanța raportată în trimestrul al patrulea

Dacă ne raportăm la trimestrul al patrulea, Carrefour a înregistrat pe piața locală afaceri de 631 de milioane de lei, bifând un declin de 2,3% față de aceeași perioadă a anului 2020. Rezultatul a fost cauzat de impactul generat de decizia de a limita accesul în spațiile comerciale persoanelor nevaccinate.

Prin comparație cu celalte piețe europene, retailerul francez a raportat creșteri în Polonia (+6%) și Spania (1,9%), celelalte piețe fiind pe un trend descendent în trimestrul al patrulea.

Carrefour este unul dintre cei mai importanți jucatori prezenți pe piața locală de retail, ocupând în 2020 poziția a treia în clasamentul celor mai mari jucători pe baza cifrei de afaceri raportate. La finalul anului 2021, Carrefour opera în România peste 360 de unități comerciale, dintre care 43 de hypermarketuri, 188 de supermarketuri, 108 de magazine de conveniență și 26 de unități Supeco.

România rămâne în topul celor mai performante țări pentru Carrefour în S1
România rămâne în topul celor mai performante țări pentru Carrefour în S1
Retailerul francez Carrefour a încheiat primele șase luni ale acestui an cu o cifră de afaceri de 1,32 de miliarde euro, în creștere cu 11,3%...
România își păstrează poziția în topul celor mai performante țări pentru Carrefour
România își păstrează poziția în topul celor mai performante țări pentru Carrefour
Carrefour România, unul dintre cei mai importanți jucători din piața locală de retail, a raportat pentru anul 2022 o cifră de afaceri de 2,61...
România, a doua cea mai mare creștere pentru Carrefour la nivel european
România, a doua cea mai mare creștere pentru Carrefour la nivel european
Retailerul francez Carrefour a încheiat primul semestru al acestui an cu o cifră de afaceri de 1,189 miliarde de euro, în creștere cu 6,7%...
Carrefour își continuă trendul puternic ascendent pe plan local în T3
Carrefour își continuă trendul puternic ascendent pe plan local în T3
Carrefour România a încheiat al treilea trimestru al acestui an cu o cifră de afaceri de 601 milioane de euro, marcând un plus al...