Tiplog estimează pentru acest an un plus de 30% al afacerilor
Tiplog, business antreprenorial de tipar și logistică, fondat în 2012, a înregistrat în anul 2023 o cifră de afaceri de 5,8 milioane de euro, de aproape patru ori mai mare față de anul 2019 (1,6 milioane de euro). Pentru acest an compania estimează un avans de 30% al afacerilor pe fondul lansării unei categorii noi de servicii.
Compania Tiplog, lansată în Timișoara de antreprenorul Călin Pascu, preconizează și o dublare a numărului de clienți recurenți în 2024 în comparație cu anul trecut.
“Am reușit în ultimii ani să facem imposibilul posibil într-o piață tradițională și comoditizată, care la nivel general nu mai raporta creșteri în România. Ne implicăm alături de companii din retail, FMCG, producție și HoReCa în proiecte dificile și complexe și ne asumăm provocările fiecărui proiect în parte. Spre exemplu, pentru o campanie înainte de Campionatul de fotbal EURO 2024 am produs materiale personalizate peste noapte și le-am livrat a doua zi în 290 de magazine la nivel național astfel încât suporterii români să le aibă la primul meci al Naționalei”, a declarat antreprenorul Călin Pascu, CEO Tiplog.
Primul proiect de integrare a tiparului cu logistica a fost implementat în anul 2017 împreună cu Profi, unul dintre cei mai activi jucători din comerţul modern local.
Datorită cererii în creștere pentru soluții integrate cu logistica, Tiplog a ajuns la un portofoliu mixt de peste 100 de clienți în 12 ani, format din multinaționale (Profi, Penny, KFC, Pizza Hut, Cinema City, Animax, Victoria’s Secret), companii antreprenoriale mari (Autonom, Altex, Annabella, Home Garden, Magazine Diana) și companii autohtone emergente precum Micul Fermier, Imobiliare.ro și Clinica de Bere.
Cele mai mari domenii din care provin clienții Tiplog în 2024, ca pondere în cifra de afaceri, sunt cele de retail, Horeca, bricolaj, lanţuri de retail specializate (pet-shops), producători FMCG și producători de textile și echipamente sportive.
Criza materiilor prime, creșterea prețurilor din piața de hârtie și contextul post-pandemic sunt trei factori care au influențat piața de tipar, ambalaje și logistică. Astfel, începând cu primul an de pandemie și după revenirea din 2022, clienții din retail, FMCG și HoReCa au solicitat servicii integrate de tipar și logistică pentru a nu mai risca blocaje pe supply-chain. În ultimii ani, au fost multe situații în care s-au închis fabrici și clienții nu au mai primit materialele la timp, problemă rezolvată prin integrarea tiparului cu logistica. În plus, producătorii și distribuitorii de hârtie au avut perioade în care anunțau creșteri la tona de hârtie de la o săptămână la alta.
“Avem un model de business potrivit unui context impredictibil, cu presiuni de realizare a campaniilor în termen scurt pentru proiecte complexe. Criza de materii prime, spre exemplu, lipsa hârtiei pentru comenzile primite de la clienți, a generat în piață probleme la nivelul proiectelor și prețuri mai mari. În astfel de situații, noi am reușit să oferim mai multe variante de tipar datorită unui portofoliu diversificat de tipografii. Am oferit siguranță și soluții de rezervă într-un context de incertitudine. Acesta este, de fapt, avantajul să lucrezi cu un furnizor integrator: când răspundem de un lanț complet, cu mai multe etape de implementare - achiziție hârtie, producție, ambalare, distribuție - reușim să ne adaptăm și să schimbăm activități în fiecare etapă astfel încât să garantăm termenii contractați inițial,” spune Călin Pascu, CEO Tiplog.
Ca parte a dezvoltării modelului de business, compania a integrat producția de ambalaje cu logistica, ceea ce generează avantaje operaționale pentru companii, mai ales pentru producători din industria alimentară, operatori din Horeca și retaileri, pentru mărcile proprii din portofoliu. De asemenea, strategiile multichannel au devenit mai importante în retail și în FMCG, o tendință nouă care confirmă cât de importantă este integrarea platformelor digitale cu tipografia. Astfel, Tiplog a implementat cu succes mai multe proiecte de promovare în retail, cu aliniere la nivel de culori și calitate a tiparului pentru două tehnologii aparent imposibil de aliniat: tiparul offset cu tiparul digital.