România, din nou pe lista extinderii celui mai mare retailer polonez

Biedronka, cel mai mare retailer alimentar din Polonia, vizează extinderea în România. Pedro Soare dos Santos, CEO-ul Jerónimo Martins, compania portugheză care deține lanțul de magazine Biedronka, a anunțat că intenționează să pătrundă pe mai multe piețe din regiune, una dintre acestea fiind România. "A venit timpul să depășim granițele Poloniei, iar țara în care am vrea să mergem e România. Nu știm încă dacă intrarea va fi anul acesta sau următorul", a declarat dos Santos. Executivul nu a precizat dacă această extindere va fi făcută pe cont propriu sau achiziţia unei companii deja prezente în România. România, din nou pe lista extinderii celui mai mare retailer polonez

Nu este prima oară când Jerónimo Martins își anunță intenția de a intra pe piața locală, dar până în prezent planurile nu s-au concretizat. În 2016 au apărut zvonuri legate de o posibilă achiziționare a Profi, însă retailerul a ajuns în cele din urmă în portofoliul Mid Europa Partners. Și anul trecut retailerul portughez Jerónimo Martins și-a reiterat intenția de a intra pe noi piețe pe fondul creșterii dimensiunii businessului, principalul obiectiv fiind “depășirea granițelor Poloniei spre România”. 

Pe piața din Polonia, Biedronka operează peste 3.000 de magazine, totalizând un spațiu de vânzare de peste 2,02 milioane de metri pătrați. La nivel de vânzări, compania a înregistrat un plus de 8,8% al vânzărilor, în condițiile în care industria s-a confruntat cu noi reguli care interzic funcționarea supermarketurilor în unele zile de duminică. Cât despre performanța companiei mamă, Jerónimo Martins a raportat o creștere cu 7,9% a profitului net în 2019, scriu cei de la Reuters. 

Pe canalul de retail alimentar, Biedronka ar putea intra pe piața locală chiar prin achiziția Profi, care și-ar schimba astfel proprietarii după doar trei ani, consideră Sebastian Rennack, analist la Lebensmittel Zeitung. "O a doua variantă? Rețeaua Penny Market, deținută de grupul german Rewe? Penny Market a înregistrat pe piața din România o creștere de două cifre în 2018, dar marja de profit a rămas la aproximativ 1%", a mai scris Rennack într-o postare publică.

Retailul modern, într-un maraton constant în ultimii 25 de ani
Retailul modern, într-un maraton constant în ultimii 25 de ani
De la câteva rețele de retail modern în 1999, IKA a ajuns în prezent la borna 4.750. Chiar dacă industria a făcut în mod constant slalom...
Penny mizează pe noi concepte de magazin și alocă 150 milioane euro pentru investiții în 2024
Penny mizează pe noi concepte de magazin și alocă 150 milioane euro pentru investiții în 2024
După ce în 2023 retailerul Penny a bifat un număr record în ceea ce privește deschiderea de noi magazine, rețeaua națională fiind extinsă cu...
Afacerile Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, sub presiune în 2023
Afacerile Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, sub presiune în 2023
Grupul Ahold Delhaize, care deține în România brandul Mega Image, a închis anul 2023 cu o scădere semnificativă a veniturilor nete. După cum...
Jerónimo Martins amână intrarea pe piața din România
Jerónimo Martins amână intrarea pe piața din România
Jerónimo Martins, grupul care deține rețeaua Biedronka, amână din nou extinderea rețelei pe piața din România. ”Eram pregătiți să dăm...
Retailerul Jerónimo Martins ar putea intra anul acesta în România
Retailerul Jerónimo Martins ar putea intra anul acesta în România
Lanțul portughez Jerónimo Martins (JM) și-a reiterat intenția de a intra pe noi piețe pe fondul creșterii dimensiunii businessului,...
 Jerónimo Martins continuă expansiunea în retailul polonez
Jerónimo Martins continuă expansiunea în retailul polonez
Lanțul portughez Jerónimo Martins intenționează să deschidă în fiecare an între 100 și 150 de supermarketuri Biedronka în Polonia, pe o...