România, din nou pe lista extinderii celui mai mare retailer polonez
Biedronka, cel mai mare retailer alimentar din Polonia, vizează extinderea în România. Pedro Soare dos Santos, CEO-ul Jerónimo Martins, compania portugheză care deține lanțul de magazine Biedronka, a anunțat că intenționează să pătrundă pe mai multe piețe din regiune, una dintre acestea fiind România. "A venit timpul să depășim granițele Poloniei, iar țara în care am vrea să mergem e România. Nu știm încă dacă intrarea va fi anul acesta sau următorul", a declarat dos Santos. Executivul nu a precizat dacă această extindere va fi făcută pe cont propriu sau achiziţia unei companii deja prezente în România.
Nu este prima oară când Jerónimo Martins își anunță intenția de a intra pe piața locală, dar până în prezent planurile nu s-au concretizat. În 2016 au apărut zvonuri legate de o posibilă achiziționare a Profi, însă retailerul a ajuns în cele din urmă în portofoliul Mid Europa Partners. Și anul trecut retailerul portughez Jerónimo Martins și-a reiterat intenția de a intra pe noi piețe pe fondul creșterii dimensiunii businessului, principalul obiectiv fiind “depășirea granițelor Poloniei spre România”.
Pe piața din Polonia, Biedronka operează peste 3.000 de magazine, totalizând un spațiu de vânzare de peste 2,02 milioane de metri pătrați. La nivel de vânzări, compania a înregistrat un plus de 8,8% al vânzărilor, în condițiile în care industria s-a confruntat cu noi reguli care interzic funcționarea supermarketurilor în unele zile de duminică. Cât despre performanța companiei mamă, Jerónimo Martins a raportat o creștere cu 7,9% a profitului net în 2019, scriu cei de la Reuters.
Pe canalul de retail alimentar, Biedronka ar putea intra pe piața locală chiar prin achiziția Profi, care și-ar schimba astfel proprietarii după doar trei ani, consideră Sebastian Rennack, analist la Lebensmittel Zeitung. "O a doua variantă? Rețeaua Penny Market, deținută de grupul german Rewe? Penny Market a înregistrat pe piața din România o creștere de două cifre în 2018, dar marja de profit a rămas la aproximativ 1%", a mai scris Rennack într-o postare publică.