Penny mizează pe noi concepte de magazin și alocă 150 milioane euro pentru investiții în 2024

După ce în 2023 retailerul Penny a bifat un număr record în ceea ce privește deschiderea de noi magazine, rețeaua națională fiind extinsă cu 40 de locații, în 2024 compania merge la nivelul următor și deschide primul magazin autonom pe teritoriul României. Penny mizează pe noi concepte de magazin și alocă 150 milioane euro pentru investiții în 2024

„Pe 29 mai, în  București, vom inaugura primul magazin autonom Penny. Nu va fi un format mic, vorbim despre un magazin mare în care veți regăsi un sumar a ceea ce facem noi ca retailer în zona de digitalizare”, a declarat Daniel Gross, CEO Penny România.

Anunțul vine după ce în luna martie, grupul Rewe a inaugurat primul magazin autonom hibrid în Köln, Germania. Locația are o suprafață de 600 metri pătrați și pune la dispoziția clienților o gamă de aproximativ 13000 de articole. Dispune de camere inteligente montate pe tavan și de senzori la raft care permit clienților să cumpere produsele dorite și să le plătească automat, fără să fie nevoie să treacă pe la o casă de marcat.

Dincolo de investiția într-un magazin complet autonom, Penny România mizează în continuare și pe îmbunătățirea experienței la cumpărături în magazinele deja existente. În urmă cu doi ani, retailerul a încheiat proiectul de modernizare a locațiilor mai vechi, iar de anul trecut a început să lucreze la încă un update.

„În 2023 am început să lucrăm la un update pe care îl numim intern «my dream store». Testăm deja acest concept în magazinele nou deschise, inclusiv în cele 40 de magazine inaugurate anul trecut. Nu este final, lucrăm și în 2024 la definitivarea acestui concept, mai avem teste de făcut. Dar, începând cu anul viitor, vom începe să îl adaptăm și în magazinele vechi, nu doar în cele noi”, a explicat Daniel Gross.

Numai în acest an, compania are un buget de investiții de 150 de milioane de euro, cu 22 de milioane peste nivelul de anul trecut. Cumulat, retailerul are în plan să investească un miliard de euro în activitatea din România până în 2030.

„Dorim să creștem în continuare ca partener al economiei românești, astfel că România rămâne țara în care vom concentra investițiile noastre. Pentru anul în curs am planificat investiții de 150 de milioane de euro, iar în calitate de discounter reinvestim profiturile înregistrate în România. Chiar dacă plecăm de la un an dificil, în familia Penny International nu ne temem de nicio criză, astfel că în 2024, vom investi mai mult de 390 de milioane de euro în dezvoltare și sustenabilitate, în toate țările în care suntem prezenți”, a declarat Michael Britz, Managing Director Penny International.

Digitalizarea, pilon de creștere

Anul 2023 a marcat progrese semnificative în digitalizarea serviciilor Penny România, optimizând experiența de cumpărături prin tehnologii moderne. De asemenea, compania și-a extins serviciile de livrare la domiciliu prin parteneriatele cu Glovo și Bringo pentru a oferi o selecție variată de produse direct la ușile clienților. În martie 2024, retailerul a inițiat colaborarea Tazz, extinzând astfel opțiunile de livrare disponibile pentru români.

„Suntem prezenți în 60 de localități din România și livrăm din 187 de magazine. Acest canal de vânzare și aceste parteneriate ne-au ajutat să câștigăm clienți noi astfel că anul trecut am avut peste 600 de mii de comenzi în home delivery și am reușit să avem încasări de peste 1 milion de euro lunar, ceea ce reprezintă 20% creștere a vânzărilor față de 2022. Anul acesta țintim spre 20 de milioane de euro ca cifră de afaceri și avem mai multe proiecte în desfășurare pentru a ne dezvolta pe acest canal pentru că ne dorim ca pe viitor să devenim cu adevărat o companie omnichannel”, a punctat Dan Crișan, COO Penny România.

Penny România a încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri de peste 8,32 miliarde de lei, reprezentând un avans de 16% față de anul anterior, fiind pentru al nouălea an consecutiv în care România a înregistrat cel mai bun rezultat financiar la nivel de grup. În ceea ce privește profitul, retailerul a înregistrat în 2023 un rezultat net de aproape 45 de milioane de euro, cu 14,4 milioane peste nivelul din 2022.

Planurile Penny de expansiune rămân ambițioase, vizând investiții de 1 miliard de euro până în 2030, cu scopul de a extinde rețeaua și de a dezvolta competențele logistice.

„Este o confirmare că România este o țară relevantă pentru grup pentru că nu toate țările primesc același buget. Rezultatele sunt pozitive, continuăm pe acest traseu, avem sprijin la nivelul grupului. Așadar avem încredere că 2024 va fi încă un an bun”, a completat Raffaele Balestra, CFO Penny România.

Pentru 2024, sunt planificate între 35 si 40 deschideri de noi magazine pentru a ajunge și mai aproape de consumatorii români, precum și construirea unui nou centru logistic lângă București, proiect pentru care compania a alocat un buget de 30 de milioane de euro.

Penny este conceptul de succes al grupului german Rewe și unul dintre cei mai activi retaileri din România, cu primul magazin deschis pe piața locală în anul 2005. Întreaga rețea este deservită de patru centre logistice situate în localitățile Ștefăneștii de Jos, Turda, Bacău și Filiași.

Penny ajunge la 377 de magazine pe plan local
Penny ajunge la 377 de magazine pe plan local
Penny România își continuă expansiunea accelerată și deschide primul magazin din 2024 în municipiul Moinești, județul Bacău. Acesta este...
Penny continuă investițiile în expansiune
Penny continuă investițiile în expansiune
Discounterul Penny continuă planul accelerat de expansiune și inaugurează un nou magazin în Tismana, județul Gorj. Odată cu această...
 Penny ajunge la 40 de magazine în București - Ilfov
Penny ajunge la 40 de magazine în București - Ilfov
Penny, unul dintre cei mai activi retaileri din România, își extinde rețeaua și inaugurează două magazine noi în sectoarele 3 și 6 ale...
REWE International: Penny România, o prioritate pentru grup din perspectiva investițiilor
REWE International: Penny România, o prioritate pentru grup din perspectiva investițiilor
După ce a înregistrat cea mai bună creștere a businessului la nivel de grup pentru al optulea an consecutiv, Penny România mizează pe...