Planul pe zece ani pentru PENNY România : 3 mld. euro investiții și 1.000 de magazine

Lanțul de magazine de tip discount PENNY intenționează să ajungă în România la o rețea de 1.000 de magazine până în anul 2035 și alocă dezvoltării pe plan local un buget de trei miliarde de euro, a anunțat Daniel Gross CEO-ul companiei. Planul pe zece ani pentru PENNY România : 3 mld. euro investiții și 1.000 de magazine. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro

Retailerul a deschis anul trecut 40 de magazine pe plan local, cele mai multe inaugurări dintre cele cinci piețe internaționale unde grupul este prezent. Cumulat, în România, Cehia, Ungaria, Austria și Italia au fost deschise anul trecut 78 de magazine Penny. Pentru anul acesta ritmul va fi unul similar, compania având în plan alte 40 de noi magazine. În acest sens, retailerul a alocat un buget de aproximativ 150 de milioane de euro pentru dezvoltarea pe plan local. Mai mult, strategia PENNY vizează atingerea unui număr de 1.000 de magazine în următorii zece ani.

”La prima analiză pentru România, pe care am făcut-o în anul 2003, exista un potențial local pentru 200 de magazine. În 2014 am anunțat că ne propunem să ajungem la 400 de magazine până în 2025, dar ne-am atins ținta mai devreme. Acum, vedem loc pentru 1.000 de locații”, a punctat Daniel Gross.

Anul trecut retailerul a investit pe plan local 177 de milioane de euro în extinderea și modernizarea rețelei sale, cel mai mare buget de până acum, și a încheiat cu un avans al afacerilor de 13,74% față de anul anterior, ajungând la peste 9,4 miliarde de lei.

”2024 a fost un an al progresului pentru PENNY marcat de creșterea cifrei de afaceri și a investițiilor în România, precum și de îmbunătățirea serviciilor pentru milioanele de clienți care ne aleg zi de zi. Am atins pragul de 400 de magazine, am inaugurat primul magazin autonom PENNY la nivel global și am demarat lucrările pentru al cincilea centru logistic, proiect ce urmează să devină operațional în vara acestui an, cel târziu în toamnă”, a mai spus CEO-ul companiei.

La finalul anului trecut, retailerul opera pe piața din România 416 de magazine și patru centre logistice, începând totodată lucrările la cel de-al cincilea centru logistic. Este al 10-lea an consecutiv în care PENNY România a avut cea mai mare creștere a cifrei de afaceri în rândul entităților de retail alimentar din grupul REWE.

Triplu RO și private label, direcții strategice pentru 2025

PENNY și-a continuat angajamentul față de producătorii locali prin inițiativa 3RO, care promovează produse cu ingredientul principal din România, procesate și ambalate în țară. În 2024, compania a diversificat și extins gama de produse sub acest concept, prin consolidarea parteneriatelor cu furnizorii autohtoni. În prezent, 87% dintre furnizorii PENNY sunt companii românești, înregistrate în România. De asemenea, 68% din cifra de afaceri a companiei provine din produse fabricate în România, iar sortimentul 3RO reprezintă 53% din cifra de afaceri totală a PENNY România.

O altă direcție de dezvoltare o constituie private label, care deține un procent de 35% din afacerile retailerului, obiectivul fiind ca în următorii doi ani ponderea mărcilor private să ajungă la 45% din cifra de afaceri.

Totodată, Daniel Crișan, COO PENNY România, a subliniat investițiile realizate în zona de sustenabilitate, bugetul alocat anul trecut pentru Sistemul Garanție-Returnare fiind de 30 de milioane de euro. În acest an, toate magazinele nou inagurate vor fi dotate cu facilități de reciclare a ambalajelor.

Noi concepte de retail, în faza de testare

Pe de altă parte, Daniel Gross a afirmat că retailerul testează în acest moment noi concepte de retail ”care să vină cât mai aproape de consumator”. ”Ne uităm la concepte care să îmbine zona de prospețime, convenience, omnichannel. Avem zece magazine în fază de testare în acest moment. Baza businessului nostru vor rămâne magazinele PENNY standard, locații de 850 mp cu 650 de locuri de parcare. Spațiile atipice vor fi excepții”, a afirmat executivul.

În ceea ce privește conceptul PENNY Autonom, Daniel Gross a precizat că în acest moment magazinul deschis pe Bulevardul Iuliu Maniu înregistrează un trafic săptămânal de aproximativ 7.000 de clienți, iar ”feedbackul clienților este atent monitorizat pentru îmbunătățiri continue”.

Primul magazin PENNY a fost inaugurat în anul 2005. Întreaga rețea este deservită de patru centre logistice situate în localitățile Ștefăneștii de Jos, Turda, Bacău și Filiași. În prezent, rețeaua PENNY în România este alcătuită din 417 magazine la nivel național și o echipă dedicată formată din peste 8.000 de angajați.

5 to go lansează Espresso, un nou concept de franciză. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
5 to go lansează Espresso, un nou concept de franciză
5 to go lansează Espresso, un nou concept de franciză, care aduce formatul „to go“ la un nivel superior de accesibilitate, atât pentru...
Magazine DIANA continuă expansiunea în județul Dâmbovița. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Magazine DIANA continuă expansiunea în județul Dâmbovița
Rețeaua de Magazine DIANA continuă extinderea în județul Dâmbovița prin deschiderea unui nou magazin în cartierul Micro 11 din municipiul...
Profi pune suflet in Romania si la Raftul cu Bunatati Locale 002
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Iași
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Iași, începând din această lună,...
Daniel Gross_PENNY Romania lansare studiu ase produse romanesti tripluro, 3ro. vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Sortimentul 3RO reprezintă 53% din cifra de afaceri a PENNY România
La trei ani de la lansarea proiectului TripluRO, prin care PENNY România s-a angajat ca 60% din sortimentație să aibă ingredientul principal...