Jerónimo Martins amână intrarea pe piața din România
Jerónimo Martins, grupul care deține rețeaua Biedronka, amână din nou extinderea rețelei pe piața din România. ”Eram pregătiți să dăm startul și aveam totul organizat pentru a înainta acest proiect în 2020, dar am fost nevoiți să punem totul pe hold. Am amânat proiectul de intrare pe piața din România din cauza incertitudinii. Avem nevoie de stabilitate pentru a continua să creștem, iar creșterea este businessul nostru și nu vom renunța la acest obiectiv”, a declarat Pedro Soares dos Santos, CEO Jerónimo Martins pentru publicația Jurnal Economico.
Executivul a precizat că este nevoie de timp pentru a vedea dacă piața locală îndeplinește sau nu condițiile pentru a merge mai departe cu planul de expansiune. ”România a fost prioritatea noastră, dar trebuie să vedem care este impactul pandemiei asupra economiei astfel încât să putem lua o decizie. Este încă prea devreme pentru a putea face această evaluare”, a mai punctat Pedro Soares dos Santos.
Odată cu amânarea intrării pe piața din România grupul a anunțat că nu va mai deschide magazine nici în Cehia și Slovacia. ”Vom face toată această expansiune online”, a spus CEO-ul Jerónimo Martins fără a mai oferi alte detalii.
Potrivit unor surse din interiorul grupului, Jerónimo Martins targetează piața locală de câțiva ani și precizează că intrarea se va realiza printr-o achiziție. ”Am studiat businessuri cu potențial, dar nu putem intra în detalii pe acest subiect. Nu vom face due diligence online, astfel că sperăm ca situația generată de pandemie să se așeze și să fie eliminate restricțiile de călătorie pentru a putea merge cu echipa pe teren. Astfel, spre sfârșitul anului sperâm să putem vizita România și să vedem cum evoluează piața de retail”, au precizat acestea.
Jerónimo Martins anunța în luna februarie a anului trecut că vrea să depășească granițele Poloniei, însă aceasta nu a fost singura dată când retailerul anunța intenția de a intra pe piața locală. Primele zvonuri au apărut în 2016, legate de o posibilă preluare a rețelei Profi, însă retailerul a ajuns în cele din urmă în portofoliul Mid Europa Partners.
Grupul Jerónimo Martins a raportat afaceri de 19,3 miliarde de euro în 2020, marcând un plus de 6,7% la rate de schimb constante și un avans de 3,5% în termeni like-for-like.
Sursă foto: Jurnal Economico.