Jerónimo Martins amână intrarea pe piața din România

Jerónimo Martins, grupul care deține rețeaua Biedronka, amână din nou extinderea rețelei pe piața din România. ”Eram pregătiți să dăm startul și aveam totul organizat pentru a înainta acest proiect în 2020, dar am fost nevoiți să punem totul pe hold. Am amânat proiectul de intrare pe piața din România din cauza incertitudinii. Avem nevoie de stabilitate pentru a continua să creștem, iar creșterea este businessul nostru și nu vom renunța la acest obiectiv”, a declarat Pedro Soares dos Santos, CEO Jerónimo Martins pentru publicația Jurnal Economico. Jerónimo Martins amână intrarea pe piața din România

Executivul a precizat că este nevoie de timp pentru a vedea dacă piața locală îndeplinește sau nu condițiile pentru a merge mai departe cu planul de expansiune. ”România a fost prioritatea noastră, dar trebuie să vedem care este impactul pandemiei asupra economiei astfel încât să putem lua o decizie. Este încă prea devreme pentru a putea face această evaluare”, a mai punctat Pedro Soares dos Santos.
Odată cu amânarea intrării pe piața din România grupul a anunțat că nu va mai deschide magazine nici în Cehia și Slovacia. ”Vom face toată această expansiune online”, a spus CEO-ul Jerónimo Martins fără a mai oferi alte detalii.

Potrivit unor surse din interiorul grupului, Jerónimo Martins targetează piața locală de câțiva ani și precizează că intrarea se va realiza printr-o achiziție. ”Am studiat businessuri cu potențial, dar nu putem intra în detalii pe acest subiect. Nu vom face due diligence online, astfel că sperăm ca situația generată de pandemie să se așeze și să fie eliminate restricțiile de călătorie pentru a putea merge cu echipa pe teren. Astfel, spre sfârșitul anului sperâm să putem vizita România și să vedem cum evoluează piața de retail”, au precizat acestea.

Jerónimo Martins anunța în luna februarie a anului trecut că vrea să depășească granițele Poloniei, însă aceasta nu a fost singura dată când retailerul anunța intenția de a intra pe piața locală. Primele zvonuri au apărut în 2016, legate de o posibilă preluare a rețelei Profi, însă retailerul a ajuns în cele din urmă în portofoliul Mid Europa Partners.
Grupul Jerónimo Martins a raportat afaceri de 19,3 miliarde de euro în 2020, marcând un plus de 6,7% la rate de schimb constante și un avans de 3,5% în termeni like-for-like.

Sursă foto: Jurnal Economico.
 

Marco Giudici, Lidl: Vom deschide în jur de 200 de magazine în următorii șase ani
Marco Giudici, Lidl: Vom deschide în jur de 200 de magazine în următorii șase ani
Raportat la evoluția Lidl România de până acum și la planurile de viitor ale companiei, Marco Giudici, CEO-ul companiei, descrie România ca...
Retailul modern, într-un maraton constant în ultimii 25 de ani
Retailul modern, într-un maraton constant în ultimii 25 de ani
De la câteva rețele de retail modern în 1999, IKA a ajuns în prezent la borna 4.750. Chiar dacă industria a făcut în mod constant slalom...
Businessul Artesana, într-o nouă etapă de dezvoltare
Businessul Artesana, într-o nouă etapă de dezvoltare
După finalizarea investiției de șapte milioane euro într-o nouă unitate de producție, Artesana face trecerea spre o nouă etapă de dezvoltare,...
România, din nou pe lista extinderii celui mai mare retailer polonez
România, din nou pe lista extinderii celui mai mare retailer polonez
Biedronka, cel mai mare retailer alimentar din Polonia, vizează extinderea în România. Pedro Soare dos Santos, CEO-ul Jerónimo Martins, compania...
Retailerul Jerónimo Martins ar putea intra anul acesta în România
Retailerul Jerónimo Martins ar putea intra anul acesta în România
Lanțul portughez Jerónimo Martins (JM) și-a reiterat intenția de a intra pe noi piețe pe fondul creșterii dimensiunii businessului,...
 Jerónimo Martins continuă expansiunea în retailul polonez
Jerónimo Martins continuă expansiunea în retailul polonez
Lanțul portughez Jerónimo Martins intenționează să deschidă în fiecare an între 100 și 150 de supermarketuri Biedronka în Polonia, pe o...