Rețeaua de magazine Profi intră în Monitorul Prețurilor
La două luni de la relanasarea platformei Monitorul Prețurilor, proiect derulat de Consiliul Concurenței, retailerul Profi a anunțat că se alătură proiectului.
Parteneriatul între Profi și Monitorul Prețurilor înseamnă că prețurile produselor alimentare practicate de aceste magazine sunt disponibile pe platforma www.monitorulpreturilor.info.
Platforma online afișează deja prețurile alimentelor practicate la nivelul întregii țări de 9 lanțuri de magazine: Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora, Auchan și Profi.
Monitorul Prețurilor produselor alimentare, lansat la mijlocul lunii octombrie 2019, permite consumatorilor să identifice magazinele din zona în care se află și prețurile practicate de acestea. De la lansare și până la începutul lunii decembrie, pe Monitorul Prețurilor s-au înregistrat peste 130.000 de căutări. Cele mai căutate produse au fost bananele, ceafa de porc fără os, făina, cotletul de porc, uleiul de floarea soarelui, zahărul, ouăle. Cele mai multe accesări au fost înregistrate în prima parte a zilei, dar și seara, în intervalul 19:00 – 21:00.
Consiliul Concurenței a dezvoltat însă inițial Monitorul Prețurilor Carburanților, platformă demarată la începutul lunii iulie 2019 care permite consumatorilor să afle prețurile practicate de către principalele rețele de distribuție a carburanților auto, în funcție de zonă, traseu sau de alte servicii oferite. În total, platforma a fost accesată de aproximativ trei milioane de ori. Benzina standard conduce detașat în topul căutărilor, reprezentând 32% din total, urmată de motorina standard cu 22%. Consumatorii au căutat și stațiile dedicate alimentării mașinilor electrice. Au fost 47.500 de astfel de căutări, adică 2% din total.
Monitorul prețurilor poate fi accesat la nivelul întregii țări de pe mobil, tabletă sau PC și afișează informații despre aproximativ 30.000 de produse comercializate în peste 1.700 de magazine. Consiliul Concurenței gestionează platforma, dar datele sunt încărcate în aplicație, la nivel național, de către companiile partenere.