Monitorul Prețurilor, accesat de peste 25 de mii de ori în luna aprilie

Numărul accesărilor aplicației Monitorul Prețurilor Alimentelor a crescut cu 90% în perioada stării de urgență comparativ cu perioada anterioară. Consiliul Concurenței anunță că în intervalul martie – aprilie, s-au înregistrat 36.152 accesări ale platformei monitorulpreturilor.info, față de 19.145 de accesări în lunile ianuarie și februarie din acest an. Monitorul Prețurilor, accesat de peste 25 de mii de ori în luna aprilie

Cele mai multe accesări s-au înregistrat în luna aprilie, 25.223, când Aplicația Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare a fost actualizată, astfel încât consumatorii să poată compara prețul practicat de magazinele din apropiere pentru fiecare produs dorit. Anterior, aplicația permitea compararea prețului doar pentru un coș ce conținea minim cinci produse.

„Creșterea semnificativă a numărului de accesări arată că Monitorul Prețurilor Alimentelor s-a dovedit a fi un instrument foarte util pentru consumatori într-o perioadă de restricții, în care trebuiau să iasă cât mai puțin din casă. Cu ajutorul aplicației, au putut compara prețurile produselor alimentare de care aveau nevoie și, în același timp, au identificat magazinul de unde le puteau cumpăra, la prețul cel mai bun”, declară Bogdan Chirițoiu, Președintele Consiliului Concurenței.

În luna martie, cele mai căutate produse au fost făina, bananele, zahărul, cartofii albi, uleiul, drojdia și mălaiul. În aprilie, lista a fost completată de carnea de miel, ouăle și Coca- Cola.

În prima jumătate a lunii mai, pe platforma Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare s-au înregistrat 9.123 accesări, cele mai căutate produse fiind bananele, înghețata, cafeaua, Coca-Cola, carnea de porc, făina și uleiul.

Monitorul Prețurilor Produselor alimentare, www.monitorulpreturilor.info, afișează informații despre aproximativ 30.000 de produse alimentare comercializate în peste 1.700 de magazine aparținând Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora, Auchan, Profi și Supeco.

Platforma este gestionată de Consiliul Concurenței, dar informațiile sunt încărcate în aplicație, la nivel național, de către companiile partenere. Monitorul Prețurilor a fost lansat anul trecut de Consiliul Concurenței și conține două componente: Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare și Monitorul Prețurilor Carburanților, care permite consumatorilor să afle prețurile practicate de către principalele rețele de distribuție a carburanților auto.

 

Semne de ingrijorare privind preluarea Profi de catre Mega Image
Mega Image, amendă de 2 milioane euro de la Consiliul Concurenței
Consiliul Concurenței a sancționat Mega Image cu amendă în valoare de 10,08 milioane lei (aproximativ două milioane euro) pentru furnizarea de...
Coca-Cola, zahărul, bananele, făina și uleiul, cele mai căutate produse pe Monitorul Prețurilor
Coca-Cola, zahărul, bananele, făina și uleiul, cele mai căutate produse pe Monitorul Prețurilor
În contextul scumpirilor constante înregistrate încă de la începutul anului trecut, consumatorii au apelat tot mai des la Monitorul...
Rețeaua de magazine Profi intră în Monitorul Prețurilor
Rețeaua de magazine Profi intră în Monitorul Prețurilor
La două luni de la relanasarea platformei Monitorul Prețurilor, proiect derulat de Consiliul Concurenței, retailerul Profi a anunțat că se...
Consiliul Concurenței relansează Monitorul Prețurilor
Consiliul Concurenței relansează Monitorul Prețurilor
Platforma online care permite consumatorilor să afle prețurile practicate de către principalii comercianți cu amănuntul de produse alimentare a...