Coca-Cola, zahărul, bananele, făina și uleiul, cele mai căutate produse pe Monitorul Prețurilor
În contextul scumpirilor constante înregistrate încă de la începutul anului trecut, consumatorii au apelat tot mai des la Monitorul Prețurilor, platforma online dezvoltată de Consiliul Concurenței, pentru a verifica ofertele comercianților din România.
În topul celor mai căutate produse în 2021, Coca-Cola ocupă primul loc, fiind urmată de zahărul Coronița. Topul este continuat de banane și făina Băneasca. Apoi, următoarele cinci căutări au vizat uleiul alimentar, brandurile fiind Untdelemn de la Bunica, Argus, Floriol, Unisol, Spornic și Ardealul. De altfel, pe parcursul anului trecut, prețul uleiului a crescut cu peste 25%, potrivit datelor INS, aceasta fiind și explicația pentru care consumatorii români au căutat magazinele cu cea mai bună ofertă.
Totodată, cu ajutorul Monitorului Prețurilor, consumatorii pot verifica atât prețurile alimentelor, cât și ale carburanților, fără a mai fi nevoiți să se deplaseze la locațiile fizice ale magazinelor, respectiv ale benzinăriilor. Iar în cazul carburanților, în 2021 pe platformă au fost înregistrate aproximativ 19 milioane de căutări.
Monitorul Prețurilor Produselor alimentare afișează informații despre aproximativ 30.000 de produse alimentare comercializate în peste 1.700 de magazine aparținând Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora, Auchan, Profi și Supeco.
Platforma lansată în 2019 este gestionată de Consiliul Concurenței, dar informațiile sunt încărcate în aplicație, la nivel național, de către companiile partenere.