Consiliul Concurenței relansează Monitorul Prețurilor
Platforma online care permite consumatorilor să afle prețurile practicate de către principalii comercianți cu amănuntul de produse alimentare a fost relansată marți, 15 octombrie.
„Începând de astăzi avem platforma Monitorul prețurilor în formulă completă. Consumatorii pot verifica atât prețurile alimentelor, dar și ale carburanților, fără a mai fi nevoiți să se deplaseze la locațiile fizice ale magazinelor, respectiv ale benzinăriilor. Vor ști care dintre comercianți are cea mai bună ofertă, precum și suma de bani pe care o vor cheltui, deoarece au calculat-o în prealabil”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.
Monitorul prețurilor produselor alimentare reprezintă varianta actualizată a proiectului pilot, lansat în 2016, accesibil doar în regiunea București-Ilfov, care afișa prețurile pentru 128 de produse (64 de categorii generice de produse, pentru fiecare dintre acestea erau disponibile două prețuri de produs individual: cel mai ieftin și cel mai bine vândut).
În forma actuală, Monitorul prețurilor produselor alimentare poate fi accesat la nivelul întregii țări de pe mobil, tabletă sau PC și afișează informații despre aproximativ 30.000 de produse comercializate în peste 1.700 de magazine.
Prin intermediul platformei, consumatorii pot identifica atât magazinele disponibile în zona în care se află, magazinele în care sunt disponibile produsele pe care doresc să le achiziționeze, precum și prețurile practicate de acestea. Până în acest moment, lanțurile de magazine care participă la proiect sunt Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora și Auchan.