RetailZoom își extinde portofoliul de servicii de consultanță

După  aproximativ de patru ani de la debutul activității în Romania, compania RetailZoom, specializată în date de vânzări scanate și analize de pret și promoții în IKA, își dezvoltă portofoliul oferind două tipuri de analize cu grad mare de complexitate.  Price Elasticity Planner și Distribution Analysis reprezintă analize detaliate ale performanței brandurilor în retailul modern, având la bază date de vânzări cu un grad mare de granularitate. RetailZoom își extinde portofoliul de servicii de consultanță

Price Elasticity Planner completează actuala soluție de analiză a elasticității oferită de RetailZoom prin faptul că permite evaluarea elasticității totale a produsului și nu doar în comparatie cu un competitor. De asemenea, aceasta permite evaluarea cererii în funcție de diverse nivele de preț, oferind, totodată, estimări asupra ratelor de venit și profitabilitate. Soluția constă într-un algoritm dezvoltat intern de RetailZoom, pe baza unui istoric de prețuri, vânzări și magazine de peste trei ani.

Distribution Analysis este un instrument de evaluare a portofoliului de produse dintr-un univers specific, ținand cont de factori precum complexitatea acestuia, mixul de produse vândute, competiția. Analiza poate răspunde unor întrebări precum: 

  • ce vânzari extra pot câștiga ca urmare a maximizarii distribuției și care este nivelul optim de prezență într-un univers, în corelație cu portofoliul de produse existent;
  • în ce măsură variante (de împachetare, gramaj etc.) ale aceluiași produs se canibalizează;
  • care este combinația de SKU-uri ale unui brand, recomandată într-un univers specific;
  • care este impactul mărimii gamei de produse asupra performanței categoriei / segmentului / brandului; 
  • cum performeaza competiția în magazinele în care sunt prezent cu 1, 2, sau mai multe SKU-uri.

” Fiind bazate pe date de vânzari scanate, aceste analize au avantajul unui grad ridicat de acuratețe. Universul analizat poate fi customizat astfel încât să poată fi izolat acela în care a fost identificată o problemă sau o nevoie specifică, permițând o reacție rapidă. Ambele soluții pot aduce contribuții valoroase atât în analiza performanțelor propriilor portofolii de produse, cât și în programe mai complexe de category management”, a declarat Roxana Baciu, Managing Director la RetailZoom.

RetailZoom este prezenta în România din 2012 și oferă servicii de retail audit, analize de preturi și promotii, soluții de CRM și Basket Analytics, precum și studierea experiențelor și obiceiurilor de cumpărare. RetailZoom deține expertiză și în alte piețe din Europa Centrala și de Est, Orientul Mijlociu și Africa.

Feliciu Paraschiv, proprietariul lantului de retail independent Paco Supermarkets, despre industria de retail si tendinte. Afla mai multe pe revistaprogresiv.ro.
Feliciu Paraschiv, Paco Supermarkets: Digitalizarea este cu siguranță cheia
Într-o piață în care comerțul modern câștigă tot mai mult teren, Feliciu Paraschiv, proprietarul lanțului de retail independent Paco...
Retailul în 2024, între provocările economice și influența Generației Z
Retailul în 2024, între provocările economice și influența Generației Z
Deși se estimează că inflația globală va fi mai mică în 2024, aceasta va rămâne peste un nivel de confort în majoritatea economiilor...
RetailZoom: Retailul scade, pe fondul încetinirii consumului
RetailZoom: Retailul scade, pe fondul încetinirii consumului
Dacă în 2020-2021 coșul mediu de cumpărături din supermarketuri cuprindea în medie 6-7 produse, în prezent numărul a scăzut la cinci...
Keysfin & RetailZoom: Retailul alimentar din România, estimat la 108 miliarde de lei în 2022
Keysfin & RetailZoom: Retailul alimentar din România, estimat la 108 miliarde de lei în 2022
Cifra de afaceri a retailului alimentar a crescut cu aproape 11,7% față de 2020 și a fost cu 48% peste nivelul din 2017, la 93 de miliarde de lei...
Analiză: Retailul modern internațional continuă să crească. A atins o dinamică totală de +7,9% în prima jumătate a acestui an
Analiză: Retailul modern internațional continuă să crească. A atins o dinamică totală de +7,9% în prima jumătate a acestui an
În cel de-al doilea an marcat de pandemie, consumul continuă să crească fără să mai fie sub presiunea nevoii de stocare a alimentelor. Datele...
RetailZoom extinde serviciile oferite în urma unui parteneriat cu Kaufland
RetailZoom extinde serviciile oferite în urma unui parteneriat cu Kaufland
RetailZoom, companie dedicată raportării datelor de vânzări din comerțul modern prin tehnologie avansată business intelligence, își...