RetailZoom își extinde portofoliul de servicii de consultanță
După aproximativ de patru ani de la debutul activității în Romania, compania RetailZoom, specializată în date de vânzări scanate și analize de pret și promoții în IKA, își dezvoltă portofoliul oferind două tipuri de analize cu grad mare de complexitate. Price Elasticity Planner și Distribution Analysis reprezintă analize detaliate ale performanței brandurilor în retailul modern, având la bază date de vânzări cu un grad mare de granularitate.
Price Elasticity Planner completează actuala soluție de analiză a elasticității oferită de RetailZoom prin faptul că permite evaluarea elasticității totale a produsului și nu doar în comparatie cu un competitor. De asemenea, aceasta permite evaluarea cererii în funcție de diverse nivele de preț, oferind, totodată, estimări asupra ratelor de venit și profitabilitate. Soluția constă într-un algoritm dezvoltat intern de RetailZoom, pe baza unui istoric de prețuri, vânzări și magazine de peste trei ani.
Distribution Analysis este un instrument de evaluare a portofoliului de produse dintr-un univers specific, ținand cont de factori precum complexitatea acestuia, mixul de produse vândute, competiția. Analiza poate răspunde unor întrebări precum:
- ce vânzari extra pot câștiga ca urmare a maximizarii distribuției și care este nivelul optim de prezență într-un univers, în corelație cu portofoliul de produse existent;
- în ce măsură variante (de împachetare, gramaj etc.) ale aceluiași produs se canibalizează;
- care este combinația de SKU-uri ale unui brand, recomandată într-un univers specific;
- care este impactul mărimii gamei de produse asupra performanței categoriei / segmentului / brandului;
- cum performeaza competiția în magazinele în care sunt prezent cu 1, 2, sau mai multe SKU-uri.
” Fiind bazate pe date de vânzari scanate, aceste analize au avantajul unui grad ridicat de acuratețe. Universul analizat poate fi customizat astfel încât să poată fi izolat acela în care a fost identificată o problemă sau o nevoie specifică, permițând o reacție rapidă. Ambele soluții pot aduce contribuții valoroase atât în analiza performanțelor propriilor portofolii de produse, cât și în programe mai complexe de category management”, a declarat Roxana Baciu, Managing Director la RetailZoom.
RetailZoom este prezenta în România din 2012 și oferă servicii de retail audit, analize de preturi și promotii, soluții de CRM și Basket Analytics, precum și studierea experiențelor și obiceiurilor de cumpărare. RetailZoom deține expertiză și în alte piețe din Europa Centrala și de Est, Orientul Mijlociu și Africa.