Retailerul Metro, optimist după rezultatele din T1
Retailerul german Metro a încheiat primul trimestru al anului finaciar 2020/2021 (1 octombrie - 31 decembrie n.r.) cu o cifră de afaceri de 6,3 miliarde de euro, în scădere cu 11,2% față de aceeași perioadă a anului trecut, când rezultatul raportat a fost de 7,5 miliarde de euro. Cu toate acestea, retailerul spune că performanța înregistrată în piețe-cheie, precum Germania, Franța sau Italia, a fost peste așteptări.
De altfel, grupul a anunțat că a avut o performanță mai bună prin comparație cu trimestrul al treilea al anului trecut, denumit intern ”trimestrul lockdown”, când vânzările au scăzut cu 17,4%.
La nivelul Europei de Est, regiune din care face parte și România, vânzările în moneda locală au scăzut cu 3,5%, în timp ce vânzările like-for-like au înregistrat, de asemenea, un declin de 3,5%. Țările cel mai puternic afectate de impactul Covid-19 au fost Polonia și Cehia, în timp ce Ucraina și Turcia au fost pe un trend ascendent în moneda locală. De asemenea, în raportul financiar este marcată o ”dezvoltare pozitivă substanțială” în ultimele patru trimestre pe piața din Rusia, unde vânzările în moneda locală au înregistrat un avans de 6,3% în primul trimestru al anului financiar.
”Așa cum ne așteptam, rezultatele raportate în primul trimestru au fost afectate de al doilea val al pandemiei. Metro a fost însă bine pregătit, astfel că ritmul scăderii a fost mult mai puțin pronunțat față de scăderea din primul val. Piețele noastre principale - Germania, Franța, Italia - au un ritm de creștere peste nivelul pieței, iar avansul din Rusia se dovedește a fi sustenabil. Toate acestea confirmă estimările noastre și putem spune că suntem pregătiți să ne întoarcem la normalitatea în business, chiar dacă Covid-19 va impacta ritmul de creștere în lunile următoare”, a declarat Christian Baier, Vice-Președinte și CFO al grupului german.