Retailerul Metro, optimist după rezultatele din T1

Retailerul german Metro a încheiat primul trimestru al anului finaciar 2020/2021 (1 octombrie  - 31 decembrie n.r.)  cu o cifră de afaceri de 6,3 miliarde de euro, în scădere cu 11,2% față de aceeași perioadă a anului trecut, când rezultatul raportat a fost de 7,5 miliarde de euro. Cu toate acestea, retailerul spune că performanța înregistrată în piețe-cheie, precum Germania, Franța sau Italia, a fost peste așteptări. Retailerul Metro, optimist după rezultatele din T1

De altfel, grupul a anunțat că a avut o performanță mai bună prin comparație cu trimestrul al treilea al anului trecut, denumit intern ”trimestrul lockdown”, când vânzările au scăzut cu 17,4%.

La nivelul Europei de Est, regiune din care face parte și România, vânzările în moneda locală au scăzut cu 3,5%, în timp ce vânzările like-for-like au înregistrat, de asemenea, un declin de 3,5%. Țările cel mai puternic afectate de impactul Covid-19 au fost Polonia și Cehia, în timp ce Ucraina și Turcia au fost pe un trend ascendent în moneda locală. De asemenea, în raportul financiar este marcată o ”dezvoltare pozitivă substanțială” în ultimele patru trimestre pe piața din Rusia, unde vânzările în moneda locală au înregistrat un avans de 6,3% în primul trimestru al anului financiar.

”Așa cum ne așteptam, rezultatele raportate în primul trimestru au fost afectate de al doilea val al pandemiei. Metro a fost însă bine pregătit, astfel că ritmul scăderii a fost mult mai puțin pronunțat față de scăderea din primul val. Piețele noastre principale - Germania, Franța, Italia - au un ritm de creștere peste nivelul pieței, iar avansul din Rusia se dovedește a fi sustenabil. Toate acestea confirmă estimările noastre și putem spune că suntem pregătiți să ne întoarcem la normalitatea în business, chiar dacă Covid-19 va impacta ritmul de creștere în lunile următoare”, a declarat Christian Baier, Vice-Președinte și CFO al grupului german.


 

carrefour hipermarket, magazin Romania, categoria de legume si fructe, fotografie publicata in Revista Progresiv
România conduce creșterea Carrefour în Europa în primul trimestru
Retailerul francez Carrefour a raportat pe piața din România o cifră de afaceri de 725 de milioane de euro (incluzând TVA), pentru primul...
România își păstrează poziția în topul celor mai performante țări pentru Carrefour
România își păstrează poziția în topul celor mai performante țări pentru Carrefour
Carrefour România, unul dintre cei mai importanți jucători din piața locală de retail, a raportat pentru anul 2022 o cifră de afaceri de 2,61...
România, a doua cea mai mare creștere pentru Carrefour la nivel european
România, a doua cea mai mare creștere pentru Carrefour la nivel european
Retailerul francez Carrefour a încheiat primul semestru al acestui an cu o cifră de afaceri de 1,189 miliarde de euro, în creștere cu 6,7%...
România, printre țările fruntașe la capitolul creștere pentru Carrefour în 2021
România, printre țările fruntașe la capitolul creștere pentru Carrefour în 2021
Carrefour România a încheiat anul 2021 cu o cifră de afaceri de 2,35 miliarde de euro, marcând un plus al vânzărilor de 3,2% prin comparație...
Carrefour începe 2021 pe minus pe piața din România
Carrefour începe 2021 pe minus pe piața din România
Retailerul francez Carrefour a raportat pentru primul trimestru al acestui an o cifră de afaceri de 540 de milioane de euro, în scădere cu 1,1%...
Vânzările Carrefour România revin pe trend ascendent în T3
Vânzările Carrefour România revin pe trend ascendent în T3
Vânzările retailerului francez Carrefour au revenit pe un trend pozitiv pe piața locală în trimestrul al treilea, după ce în T2 vânzările...