Prima întâlnire de lucru a Concurenței cu marile rețele pentru Monitorul Prețurilor

Consiliul Concurenței s-a întâlnit săptămâna trecută cu reprezentanții marilor rețele internaționale de magazine alimentare pentru a discuta detaliile tehnice ale implementării Monitorului Prețurilor, un proiect care ar urma să prezinte în timp real, comparativ, prețurile la alimentele de bază din magazinele marilor lanțuri de retail. Prima întâlnire de lucru a Concurenței cu marile rețele pentru Monitorul Prețurilor

Aceasta este prima întâlnire de lucru a Consiliului Concurenței cu retailerii, iar reprezentanții autorității au declarat presei că Monitorul Prețurilor va fi lansat ca o platformă online până la finalul anului 2015.

Monitorizarea se va face, într-o primă fază, doar în București, urmând să fie extinsă ulterior și în alte orașe din țară. În coșul de cumpărături monitorizat vor fi incluse câteva zeci de categorii de alimente și băuturi de bază, iar fiecare categorie va fi reprezentată de produsele cu incidența cea mai mare în consum.

La întâlnire nu a fost invitată Asociația Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR) care se opune lansării acestui proiect, motivând lipsa de relevanță a monitorizării prețurilor pentru consumatorul de rând.

Pe de altă parte, partenerul Consiliului Concurenței pe acest proiect este Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), instituție subordonată Guvernului.

AMRCR susține propunerea Guvernului privind reducerea prețurilor la alimente
AMRCR susține propunerea Guvernului privind reducerea prețurilor la alimente
Membrii Asociației Marilor Rețele Comerciale din România(AMRCR) își reafirmă disponibilitatea de a lucra împreuna cu Guvernul României pentru...
Piața de retail și FMCG, față în față cu noul consumator
Piața de retail și FMCG, față în față cu noul consumator
Într-un mediu aflat în continuă schimbare, o strategie de business concentrată în jurul consumatorilor și a comportamentului acestora poate...
Semne de ingrijorare privind preluarea Profi de catre Mega Image
Mega Image, amendă de 2 milioane euro de la Consiliul Concurenței
Consiliul Concurenței a sancționat Mega Image cu amendă în valoare de 10,08 milioane lei (aproximativ două milioane euro) pentru furnizarea de...
Coca-Cola, zahărul, bananele, făina și uleiul, cele mai căutate produse pe Monitorul Prețurilor
Coca-Cola, zahărul, bananele, făina și uleiul, cele mai căutate produse pe Monitorul Prețurilor
În contextul scumpirilor constante înregistrate încă de la începutul anului trecut, consumatorii au apelat tot mai des la Monitorul...
Monitorul Prețurilor, accesat de peste 25 de mii de ori în luna aprilie
Monitorul Prețurilor, accesat de peste 25 de mii de ori în luna aprilie
Numărul accesărilor aplicației Monitorul Prețurilor Alimentelor a crescut cu 90% în perioada stării de urgență comparativ cu perioada...
Rețeaua de magazine Profi intră în Monitorul Prețurilor
Rețeaua de magazine Profi intră în Monitorul Prețurilor
La două luni de la relanasarea platformei Monitorul Prețurilor, proiect derulat de Consiliul Concurenței, retailerul Profi a anunțat că se...