Modernizarea și extinderea, prioritățile Dacia Market pentru viitor
Într-un an de criză pentru piața de retail, dar în care cumpărătorii s-au orientat mai mult decât înainte către magazinul „din colț”, Dacia Market a ales să-și continue expansiunea dincolo de granițele zonei care l-a consacrat. Cu o investiție de 100.000 de euro, retailerul a deschis primul magazin din localitatea Sebeș, iar planul de cucerire a cumpărătorilor din județul Alba nu se oprește aici.
Prezentă preponderent pe piața din Alba Iulia, Dacia Market a bifat la finalul anului trecut prima sa locație din Sebeș, al doilea oraș ca importanță din județul Alba, dar și un punct ușor de accesat din punct de vedere logistic, fiind situat la 15 kilometri de Alba Iulia. „Sebeșul are potențial de dezvoltare deoarece aici, dar și în localități apropiate, activează companii importante. Vorbim despre un oraș cu o putere de cumpărare similară cu orașul Alba Iulia, și cu un șomaj scăzut, astfel că la nivelul de comportament de consum nu sunt diferențe notabile față de Alba Iulia. Magazinul nostru se adresează unui număr de 5.000 de potențiali clienți reprezentând 20% din populația orașului”, spune Adrian Petrescu, proprietarul și Directorul General al rețelei.
În ceea ce privește sortimentația, pentru că la nivel de comportament de consum nu sunt diferențe notabile, retailerul a ales să meargă pe o rețetă deja cunoscută. Astfel, gama de produse este specifică magazinelor Dacia de dimensiune mică, respectiv produsele care generează 70% din top vânzări la nivel de rețea. „Suprafața de vânzare este de 170 de metri pătrați, dintr-un total de 200 de metri pătrați. Având în vedere spațiul mic de depozitare a fost necesară folosirea unor rafturi din sala de vânzare cu spațiu de depozitare pe polița superioară. Ca și segmentare, categoria non-food ocupă circa 25% din suprafață, similar cu alte magazine. Încercăm să păstrăm și noi ponderea optimă între categoriile de alimente și cele nealimentare, așa cum o face și retailul modern”, explică proprietarul Dacia.
Cu toate acestea, o locație nouă vine și cu provocări, iar în cazul de față, amenințarea numărul unu vine de la competitori. În proximitatea noului magazin Dacia Market funcționează alte două magazine cu autoservire, un Profi și un magazin local din Sebeș, astfel că Adrian Petrescu a ales să mizeze pe partea de promoții pentru a atrage cumpărătorii. „Fiind ultimii intrați în cartier, suntem mai agresivi pe partea de promoții și alocăm un buget mai mare decât altor magazine din rețea, însă investițiile sunt absolut necesare pentru a determina schimbarea magazinului de cartier din care clientul este obișnuit să își facă cumpărăturile”, mai punctează antreprenorul.
O bătălie continuă pentru cucerirea clientului
Deschis în luna noiembrie pentru a prinde vârful de consum și de cumpărare din perioada sărbătorilor de iarnă, magazinul a ajuns la o valoare medie a bonului între 20 și 25 de lei. „Din păcate, țigările dețin și în acest magazin o pondere importantă. Spun din păcate pentru că marja comercianților este tot mai mică la aceste produse la fiecare majorare de preț, marja fiind impusă de prețul maximal stabilit de producător și prețul de livrare. Urmează apoi categoria de lactate, băuturi și cea de cafea”, explică proprietarul Dacia.
Tot la capitolul nemulțumiri intră și numărul de clienți care trec zilnic pragul magazinului. „Nu suntem tocmai mulțumiți de rezultate din punctul de vedere al traficului. Trebuie să investim în continuare în a-i determina pe potențialii clienți să încerce magazinul nostru și să-și facă cumpărăturile aici. Acesta este însă un comportament normal al clienților. Dacă te-ai obișnuit să-ți faci cumpărăturile dintr-un anumit magazin, cu greu te vei duce la un altul. Trebuie să te atragă ceva: apropierea de casă, sortimentația, atmosfera, prețurile sau promoțiile. Este o bătălie continuă pentru cucerirea interesului consumatorilor și clienților, dar acesta este farmecul comerțului”, mai spune Adrian Petrescu.
Citește mai multe AICI.