Marile rețele de retail solicită reanalizarea legislației care limitează accesul în anumite magazine

Asociația Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR) solicită autorităților eliminarea restricțiilor impuse de ultimele reglementari în legatură cu accesul populației în magazinele care comercializează instalații și echipamente de încălzire, de electricitate, sanitare și igienă în contextul apropierii sezonului de iarnă precum și al disfuncționalităților infrastructurii de bază pentru populația din diverse localități, așa după cum au fost relatate în spațiul public. Marile rețele de retail solicită reanalizarea legislației care limitează accesul în anumite magazine

Într-un comunicat de presă, AMRCR explică cum magazinele care comercializează produse alimentare au fost și rămân esențiale pentru populație și, de aceea, accesul la aceste magazine nu poate fi limitat pe baza unor criterii aleatorii sau conjuncturale care, în fapt, le transformă în magazine neesențiale. "În acest sens, contăm pe sprijinul autorităților în găsirea pe teren a soluțiilor celor mai adecvate care să asigure accesul deplin al populației la hrană și produse alimentare în condiții de siguranță sanitară. Membri ai asociației noastre au propus, acolo unde se impune sau este necesar, măsuri și demersuri pentru a securiza culoare de acces care să asigure fluxuri de persoane complet autonome în raport cu alte spații adiacente".

Reprezentanții AMRCR subliniază cum, încă de la începutul pandemiei, magazinele rețelelor comerciale au fost în prima linie a celor care s-au confruntat cu situația epidemiologică și s-au preocupat permanent, cu toate resursele disponibile, atât de siguranța clienților, cât și de cea a propriilor angajați.

„Ne-am conformat tuturor cerințelor impuse de autorități în efortul de prevenire și combatere a răspândirii coronavirusului care rămâne principala noastră prioritate. Sperăm că procesul de comunicare și consultare cu autoritățile să fie reluat pentru a preveni apariția unor efecte secundare în relația cu consumatorii dar și probleme colaterale suplimentare în contextul economic complex pe care îl traversăm” , a declarat George Bădescu, director executiv AMRCR.

Într-un interviu acordat Progresiv, George Bădescu susținea că marile rețele de retail se declară pregătite pentru valul 4 al pandemiei, însă au anumite rezerve în ceea ce privește impactul măsurilor restrictive. „Rămânem totuși cu această senzație că ar fi trebuit un dialog mai intens cu autoritățile care iau aceste decizii. Nu am avut posibilitatea nici în valul 3, nici acum în valul 4, să avem o interacțiune directă cu experții care lucrează la aceste hotărâri. Chiar dacă avem propriile păreri în legătură cu utilitatea sau adecvarea unor astfel de măsuri, păreri la care am ajuns pe baza experienței anterioare, despre care avem rezerve, totuși nu suntem în poziția de a avea toate datele sau această calificare epidemiologică și nu ne rămâne decât să colaborăm și să respectăm cât mai bine prevederile legale și indicațiile autorităților”, explică George Bădescu (AMRCR), care a mai adăugat că retailerii preferă să se concentreze pe consolidarea actualelor măsuri luate decât pe luarea altora. 

Asociația Marilor Rețele Comerciale include 22 de retaileri alimentari și nealimentari: Altex, Artima, Auchan, Brico Depot, Carrefour, Columbus, Cora, DM Drogerie Markt, Decathlon, Dedeman, Flanco, Hornbach, Ikea, Jumbo, Kaufland, Lidl, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Penny, Profi, Selgros. AMRCR este membră a Confederației Patronale „Concordia” și a organizației „EuroCommerce”.

2023, anul consolidării retailului modern din România
2023, anul consolidării retailului modern din România
După ce timp de câțiva ani consecutivi marile rețele de magazine s-au remarcat prin investiții susținute în expansiune și remodelare, 2023 a...
AMRCR: Introducerea unui impozit minim pe cifra de afaceri ar trebui să fie subiectul unei reglementări separate
AMRCR: Introducerea unui impozit minim pe cifra de afaceri ar trebui să fie subiectul unei reglementări separate
Reglementarea privind introducerea unui impozit minim pe cifra de afaceri ar trebui să fie subiectul unei reglementări separate care să asigure...
AMRCR susține propunerea Guvernului privind reducerea prețurilor la alimente
AMRCR susține propunerea Guvernului privind reducerea prețurilor la alimente
Membrii Asociației Marilor Rețele Comerciale din România(AMRCR) își reafirmă disponibilitatea de a lucra împreuna cu Guvernul României pentru...
AMRCR solicită prelungirea programului de funcționare a magazinelor de Sărbători
AMRCR solicită prelungirea programului de funcționare a magazinelor de Sărbători
Asociația Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR) a solicitat autorităților prelungirea cu o oră a programului de lucru al magazinelor...
AMRCR: Magazinele au stocuri suficiente pentru a face față creșterii numărului de cumpărători
AMRCR: Magazinele au stocuri suficiente pentru a face față creșterii numărului de cumpărători
Asociația Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR) transmite că magazinele membrilor săi sunt pregătite atât la raft, cât și în...
dm drogerie markt este cel mai nou membru al AMRCR
dm drogerie markt este cel mai nou membru al AMRCR
dm drogerie markt a devenit, începând cu luna octombrie, membru al Asociației Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR). Compania dm...