Daas International Group, creștere de circa 60% a cifrei de afaceri în 2017

Daas International Group, furnizor de servicii si echipamente pentru retail și HoReCa, a înregistrat un avans (like for like) de 62% al cifrei de afaceri în 2017, comparativ cu anul anterior, de până la 40 de milioane de euro. Daas International Group, creștere de circa 60% a cifrei de afaceri în 2017

„Anul trecut a fost unul absolut special din punct de vedere al creșterilor, deși noi suntem mereu optimiști, anul trecut am avut rezultate peste așteptări. Au fost mai multe direcții de creștere: toate liniile de business, serviciile (service și mentenanță) și piețele externe. Iar dintre direcțiile noi, frigul industrial a crescut foarte mult”, a declarat Daniel Mocanu, CEO-ul companiei, în cadrul unei conferințe de presă.
 
Potrivit acestuia, creșterea vânzărilor din anul trecut a avut la bază numeroase proiecte în zona de retail, ținând cont de extinderea puternică a comerțului de proximitate din 2017, dar și investițiile în forța de muncă: „Investițiile au fost în principal în oameni, în specialiști, în tehnică de lucru și în pregătirea lor tehnică și managerială”.

În ceea ce privește amenajările de magazine, în 2017, compania a dotat cel puțin 150 de magazine. „Avem în portofoliul de clienți toți retailerii internaționali, dar și retaileri locali de la o anumită dimensiune în sus, precum Annabella, Diana, Zanfir, Vascar etc. Focusul este în general pe clienții mari, cu dezvoltări mari în plan. Iar ca timp de execuție, trebuie menționat că sunt și proiecte complexe, ce se întind pe o perioadă de aproape doi ani”, a detaliat Mocanu.

Viitorul retailului se apropie cu viteza luminii

Compania, ce a fost înființată în urmă cu 25 de ani și care acum este lider de piață în frigul comercial, și-a început activitatea cu vânzarea de dozatoare de sucuri și mașini de înghețată. „În 1993 nu exista cuvântul retail. Primele elemente de retail modern au apărut la benzinăriile internaționale care și-au făcut apariția în România – Lukoil `98, Petrom `97-`98, urmând și celelalte: Agip, Mol, Rompetrol”, a mai spus CEO-ul companiei. 

În discuția legată de evoluția ce va urma în acest domeniu, reprezentanții Daas au venit cu câteva exemple de soluții tot mai des adoptate de retailul modern, printre care echipamentele de tipul click & collect, o unitate care le permite clienților să comande online produsele dorite, iar mai apoi să le ridice direct din magazin. De asemenea, reprezentanții Daas au detaliat și conceptul de mobile business – care presupune amplasarea unor magazine de tip container care pot îndeplini rolul de magazine de proximitate permanente, ori pe cel de pop-up store. „Aceste tipuri de magazine pot fi transportate oriunde cu ușurință și pot funcționa independent, fără casier. Tocmai de aceea cred că, în doar câțiva ani, ele se vor număra în topul preferințelor marilor retaileri care le vor folosi ca tactică de promovare a unui nou magazin, o modalitate de teasing pentru public”, a adăugat Lucian Negroiu, Director de Vânzări Daas International Group.

Daas International Group este o companie românească privată care, în prezent, este lider de piață atât în frigul comercial și industrial cât și în industria HoReCa. Compania activează atât pe piața locală, cât și în alte țări din Europa sau Africa. Până în prezent, firma a finalizat peste 1000 de proiecte pentru clienți precum Mega Image, Billa, Penny, Selgros, Auchan, Cora, Carrefour, Radisson, Marriott, Novotel, Metro, Rompetrol sau Lidl. Echipa Daas este formată din 210 angajați.

Mircea Moga, Mega Image: În viitor, mizăm pe redefinirea conceptului de proximitate
Mircea Moga, Mega Image: În viitor, mizăm pe redefinirea conceptului de proximitate
În ultimii 25 de ani, piața de retail și FMCG a trecut printr-o transformare continuă, iar Mega Image a avut o contribuție semnificativă la...
Retailul modern, într-un maraton constant în ultimii 25 de ani
Retailul modern, într-un maraton constant în ultimii 25 de ani
De la câteva rețele de retail modern în 1999, IKA a ajuns în prezent la borna 4.750. Chiar dacă industria a făcut în mod constant slalom...
2023, anul consolidării retailului modern din România
2023, anul consolidării retailului modern din România
După ce timp de câțiva ani consecutivi marile rețele de magazine s-au remarcat prin investiții susținute în expansiune și remodelare, 2023 a...
2022, anul „remodelării” comerțului modern
2022, anul „remodelării” comerțului modern
Dacă sintetizăm în câteva cuvinte 2022 pentru retailul modern, acestea sunt continuarea trendului de expansiune, dar și o atenție tot mai mare...