Coronavirusul ar putea genera pierderi de 4 mld. euro retailerilor europeni

Întreruperile în distribuție cauzate de coronavirus ar putea genera pierderi de 3,8 mld. euro retailerilor din Europa în următoarea lună și jumătate, scriu cei de la ESM Magazine. Coronavirusul ar putea genera pierderi de 4 mld. euro retailerilor europeni

În timp ce rafturile cu alimente și produse de bază se golesc, clienții par tot mai puțin interesați de electronice, haine și mobilă - acestea fiind sectoarele care ar urma să înregistreze cele mai mari scăderi.

Studiul realizat de compania britanică Zencargo arată că pierderile cumulate de retailerii din Marea Britanie și Uniunea Europeană în perioada 9 martie - 20 aprilie ar urma să atingă valoarea de peste 3,8 mld. euro. Cele mai afectate state vor fi Germania (pierderi de 848 mil. euro), Franța (518 mil. euro) și Marea Britanie (294 mil. euro). Raportul notează că scăderea vânzărilor va fi generată, în principal, de lipsa efectivă a produselor.

Epidemia a afectat deja fluxul de transport maritim dinspre China către restul lumii, lucru ce a dus la creșterea prețurilor anumitor produse.

Mai mult, răspândirea rapidă a coronavirusului a dus la anularea mai multor evenimente importante, printre care și Salonul Auto de la Geneva.

kaufland_45
Kaufland România, investiții de aproape 10 mil. euro în CSR
Kaufland România, parte a grupului Schwarz, al patrulea cel mai mare retailer din lume, a investit în ultimul an financiar 9,7 milioane de euro în...
Salariul CEO-ului Tesco, liderul retailului britanic, s-a dublat în ultimul an financiar
Salariul CEO-ului Tesco, liderul retailului britanic, s-a dublat în ultimul an financiar
Salariul CEO-ului Tesco, cel mai mare jucător din retailul alimentar din Marea Britanie, s-a dublat în ultimul an financiar, până la 11,6...
Comerțul online din Europa a generat vânzări de circa 900 mld. euro în 2022
Comerțul online din Europa a generat vânzări de circa 900 mld. euro în 2022
Comerțul online din Europa a generat vânzări de circa 900 mld. euro în 2022, în creștere de la valoarea de 849 mld. euro cu un an în urmă,...
Vânzări record din e-commerce în China în 2023
Vânzări record din e-commerce în China în 2023
Vânzările din e-commerce raportate de China vor ajunge anul acesta la valoarea de circa 2 trilioane de euro, această țară păstrându-și...
 Radiografie 2023: creșteri ale prețurilor, schimbări în comportamentul consumatorilor și mai mulți clienți din generația Z
Radiografie 2023: creșteri ale prețurilor, schimbări în comportamentul consumatorilor și mai mulți clienți din generația Z
Principala preocupare a clienților din Europa Centrală, în 2022, a fost legată de creșterea prețurilor la alimente, determinată de creșterea...
Cum a evoluat piața locală de transport și logistică în ultimii doi ani, sub impactul pandemiei și războiului
Cum a evoluat piața locală de transport și logistică în ultimii doi ani, sub impactul pandemiei și războiului
Industria locală a transporturilor a trecut, în ultimii trei ani, prin schimbări majore, urmând să facă față unor noi provocări și în...