Coronavirusul ar putea genera pierderi de 4 mld. euro retailerilor europeni
Întreruperile în distribuție cauzate de coronavirus ar putea genera pierderi de 3,8 mld. euro retailerilor din Europa în următoarea lună și jumătate, scriu cei de la ESM Magazine.
În timp ce rafturile cu alimente și produse de bază se golesc, clienții par tot mai puțin interesați de electronice, haine și mobilă - acestea fiind sectoarele care ar urma să înregistreze cele mai mari scăderi.
Studiul realizat de compania britanică Zencargo arată că pierderile cumulate de retailerii din Marea Britanie și Uniunea Europeană în perioada 9 martie - 20 aprilie ar urma să atingă valoarea de peste 3,8 mld. euro. Cele mai afectate state vor fi Germania (pierderi de 848 mil. euro), Franța (518 mil. euro) și Marea Britanie (294 mil. euro). Raportul notează că scăderea vânzărilor va fi generată, în principal, de lipsa efectivă a produselor.
Epidemia a afectat deja fluxul de transport maritim dinspre China către restul lumii, lucru ce a dus la creșterea prețurilor anumitor produse.
Mai mult, răspândirea rapidă a coronavirusului a dus la anularea mai multor evenimente importante, printre care și Salonul Auto de la Geneva.