Comerțul online din Europa a generat vânzări de circa 900 mld. euro în 2022
Comerțul online din Europa a generat vânzări de circa 900 mld. euro în 2022, în creștere de la valoarea de 849 mld. euro cu un an în urmă, potrivit unui raport realizat de Ecommerce Europe și EuroCommerce.
Potrivit raportului, deși rata de creștere a ecommerce în 2022, de 6%, a fost mai scăzută decât în 2021 (când procentul a fost de 12%), sectorul online continuă să fie unul stabil și să bifeze creștere și în acest an. Majorarea prețurilor a reprezentat motorul de creștere pentru piețele online din majoritatea piețelor europene, în timp ce voumele au fost mai mici.
“Călătoria consumatorului în spațiul online se schimbă rapid, iar interacțiunea online și offline a devenit un lucru obișnuit. În 2022, odată cu apariția fenomenului inflaționist consumatorii au devenit mult mai sensibili la preț și au căutat metode de a economisi. Astfel, au comparat tot mai des prețurile din online cu cele din offline. Ne așteptăm ca vânzările online să continue să crească în următorii ani, atingând un procent de 30% din totalul vânzărilor din retail până în 2030. A fi prezent online a devenit esențial pentru mulți retaileri, în special pentru businessurile mai mici”, spune Christel Delberghe, Director General EuroCommerce.
Românii au făcut cumpărături online de aproape 7 miliarde de euro în 2022, din care peste 50% reprezintă cheltuieli pe articole vestimentare și electronice, potrivit datelor eBook eCommerce Growth Strategies, cel mai mare raport de date și strategii de creștere pentru magazinele online din România, realizat de Limitless Agency, una dintre agențiile de marketing digital de pe piață. Astfel, venitul mediu per utilizator generat în industria de ecommerce a fost de 467 euro.
Piața de ecommerece din România are în jur de 100 de magazine online care înregistrează peste 1.000 de comenzi pe zi. Potrivit datelor Limitless Agency, în 2022, aceste magazine au avut comenzi în valoare totală de 6,7 miliarde de euro, din care 55% reprezintă valoarea comenzilor pentru haine, încălțăminte și electronice.
În Europa, procentajul cumpărătorilor online a crescut de la 55% în 2012 la 75% în 2022, o creștere de 20%. Cele mai mari creșteri au fost înregistrate în Estonia (+47%), Cehia (+41%) și România (+41%), mai arată studiul Limitless Agency.
Comerțul electronic în Uniunea Europene a fost stimulat de cererea grupului de vârstă 25-34 de ani în 2022, 87% dintre persoanele din această grupă de vârstă achiziționând bunuri online în 2022. Tot anul trecut, 42% dintre utlizatorii de Internet au comandat haine (inclusiv pantofi și accesorii), 19% au comandat de la restaurante, fast-food și servicii de catering și 17% au cumpărat online produse cosmetice, de înfrumusețare și wellness.