România, locul 3 în topul vânzărilor online din Europa Centrală și de Est

Cu un procent consolidat de 3,17% din PIB generat de vânzarea online a bunurilor și serviciilor (e-GDP), România se clasează pe locul 3 în Europa Centrală și de Est și pe locul 12 la nivelul continentului european, conform datelor celui mai recent Raport European E-commerce 2023 publicat de Ecommerce Europe și EuroCommerce. România, locul 3 în topul vânzărilor online din Europa Centrală și de Est

România ocupă același loc 3 în Europa Centrală și de Est și în ceea ce privește volumul vânzărilor statelor membre UE, după Polonia și Cehia. Sectorul de comerț electronic din România domină piața din Europa de Est, generând aproape 60% din vânzările țărilor din regiune, cu o cifră de afaceri estimată la 9,95 miliarde de euro pentru anul 2023, dintr-un total de 17,6 miliarde de euro.

”Raportul confirmă statutul României de hub regional de ecommerce, ecosistemul dezvoltat la nivel național fiind un model de inovație și investiții în economia digitală. Această poziție ne permite să ne măsurăm forțele cu economii europene mult mai avansate în procesul de transformare digitală și, concomitent, să oferim servicii de calitate superioară consumatorilor. Tocmai pentru că au produsele sau serviciile dorite la un click distanță, comerțul electronic le oferă astăzi românilor acces la servicii de top, simplificându-le procesul de achiziție, livrare și retur. Vedem că românii vor o gamă cât mai mare de produse din care să aleagă și caută avantajele concrete aduse de acest sector, anume economia de timp și de bani. Tocmai de aceea, suntem încrezători că sectorul de comerț electronic din România va avea o dinamică pozitivă și în anii următori", a declarat Cristian Pelivan, Director Executiv al Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO).

Raportul European E-commerce 2023 arată că 94% dintre cumpărătorii români preferă să comande online de la magazine românești, în timp ce 21% au comandat și de la magazine din străinătate. La nivel european, cele mai comandate produse sunt cele din categoria hainelor, încălțămintei și accesoriilor vestimentare (68% dintre produsele comandate online), urmate de cărți, CD-uri, DVD-uri (34%), livrări de la restaurante (30%) și cosmetice sau produse de înfrumusețare (27%).

Raportul European E-commerce din 2023 acoperă 37 de țări de pe continentul european, dezvăluind perspective bazate pe date privind dimensiunea actuală și proiectată a piețelor lor digitale și tendințele consumatorilor în utilizarea internetului și cumpărăturilor online. Raportul include cele mai recente date și tendințe legate de penetrarea internetului, penetrarea e-shopper-ilor și cifra de afaceri B2C e-commerce pentru toate cele 37 de țări, cu o privire adițională concentrată asupra datelor pentru UE-27. De asemenea, compară tendințele care au afectat sectorul în 2022 și 2021.

Lansată în 2010, Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) reprezintă magazinele online din România și susține interesele membrilor săi. ARMO a elaborat Codul de Bune Practici ale Magazinelor Online și un program de atestare a magazinelor online din România, în conformitate cu acest Cod de Bune Practici. ARMO este membră a Ecommerce Europe, singura voce a sectorului de comerț electronic european, ce reprezintă peste 150.000 de companii prin intermediul asociațiilor naționale.

INS: 7 din 10 români au plasat cel puțin o comandă online, iar decalajul dintre sat și oraș s-a redus în 2023
INS: 7 din 10 români au plasat cel puțin o comandă online, iar decalajul dintre sat și oraș s-a redus în 2023
Comerțul online ia amploare tot mai mare în România atât la nivel urban, cât și la nivel rural, potrivit datelor Institutului Național de...
Comerțul online din Europa a generat vânzări de circa 900 mld. euro în 2022
Comerțul online din Europa a generat vânzări de circa 900 mld. euro în 2022
Comerțul online din Europa a generat vânzări de circa 900 mld. euro în 2022, în creștere de la valoarea de 849 mld. euro cu un an în urmă,...

 

Cumpărături online de circa 7 miliarde de euro în 2022. Jumătate reprezintă articolele fashion și electronicele
Cumpărături online de circa 7 miliarde de euro în 2022. Jumătate reprezintă articolele fashion și electronicele
Românii au făcut cumpărături online de aproape 7 miliarde de euro în 2022, din care peste 50% reprezintă cheltuieli pe articole vestimentare...
Piața locală de e-commerce stagnează în 2022. Cum s-a modificat comportamentul de cumpărare
Piața locală de e-commerce stagnează în 2022. Cum s-a modificat comportamentul de cumpărare
Sectorul e-commerce românesc a atins pragul de 6,3 miliarde de euro la finalul anului 2022, valoarea fiind ușor peste cea înregistrată în 2021...
ARMO: Adopția comerțului online în rural a crescut cu 22,8% în 2022 și a depășit creșterea de la oraș de 10%
ARMO: Adopția comerțului online în rural a crescut cu 22,8% în 2022 și a depășit creșterea de la oraș de 10%
Comerțul online ia amploare tot mai mare în România atât la nivel urban, cât și la nivel rural, unde înregistrează o creștere în 2022 care...
România înregistrează aproape jumătate din vânzările online din Europa de Est
România înregistrează aproape jumătate din vânzările online din Europa de Est
Cu o creștere de 13% la nivel european în 2021, până la 718 miliarde de euro, comerțul electronic a demonstrat că a devenit și mai ferm...