Vânzări record din e-commerce în China în 2023
Vânzările din e-commerce raportate de China vor ajunge anul acesta la valoarea de circa 2 trilioane de euro, această țară păstrându-și astfel poziția de cea mai importantă piață online din lume, potrivit unui raport GlobalData.
E-commerce-uldin China a raportat un ritm anual de creștere de 11,2% în perioada 2018-2022, ajungând anul trecut la o valoare de 1,84 trilioane de euro. Prin urmare China își revendică o tremie (33,9%) din piața globală de e-commerce în 2022, înaintea SUA, unde vânzările au totalizat 1,66 mld. euro anul trecut. Pe poziția a treia se situează Marea Britanie, unde e-commerce-ul a înregistrat anul trecut vânzări în valoare de 265 miliarde de euro.
”Piața online din China a cunoscut în ultimii cinci ani o evoluție rapidă pe fondul adopției smartphone-urilor, a penetrării Internetului, a creșterii numărului de cumpărători online și a alternativelor de plată precum Alipay și WeChat Pay”, susțin reprezentanții GlobalData.
Potrivit studiului, online-ulcrește și în rândul shopperilor din rural, valoarea vânzărilor raportând un avans de 12,5% în prima jumătate a acestui an comparativ cu aceeași perioadă din 2022.
Românii au făcut cumpărături online de aproape 7 miliarde de euro în 2022, din care peste 50% reprezintă cheltuieli pe articole vestimentare și electronice, potrivit datelor eBook eCommerce Growth Strategies, cel mai mare raport de date și strategii de creștere pentru magazinele online din România, realizat de Limitless Agency, una dintre agențiile de marketing digital de pe piață. Astfel, venitul mediu per utilizator generat în industria de ecommerce a fost de 467 euro.
Piața de ecommerece din România are în jur de 100 de magazine online care înregistrează peste 1.000 de comenzi pe zi. Potrivit datelor Limitless Agency, în 2022, aceste magazine au avut comenzi în valoare totală de 6,7 miliarde de euro, din care 55% reprezintă valoarea comenzilor pentru haine, încălțăminte și electronice.