Kaufland a investit aproape 10 mil. euro în proiecte de responsabilitate socială
Kaufland România, parte a grupului Schwarz, al patrulea cel mai mare retailer din lume, a investit în ultimul an financiar 9,7 milioane de euro în proiecte de responsabilitate socială din zona educației, mediu, social, cultură, sănătate&sport, reprezentând 4,1% din profitul brut al companiei.
Potrivit celui mai recent raport de sustenabilitate publicat de către Kaufland România, în ultimul an financiar (1 martie 2023 – 29 februarie 2024) retailerul a investit pe plan local 177 milioane de euro și a creat 17.200 locuri de muncă. În total, prin activitatea companiei sunt susținute peste 105.000 locuri de muncă. Salariul net minim la Kaufland este cu 56% peste salariul net minim la nivel național.
Mai mult, contribuția la buget a fost în intervalul menționat de 282 milioane de euro reprezentând total taxe, dintre care 177 mil. euro au fost plătite cu titlu de taxe la bugetul de stat și 105 mil. euro colectate la plată (impozite pe salarii).
Dintr-un total de peste 3.200 de furnizori, aproximativ 2.500 sunt din România. În ultimul an financiar au fost cheltuite cu furnizorii din România 2,83 miliarde de euro, dintr-un total de 3,58 de miliarde de euro.
Retailerul a ajuns la o rețea națională de 177 de magazine și o cifră de afaceri de 3,74 miliarde de euro. Compania își propune să ajungă la aproximativ 200 de magazine până în 2025.
Parte a grupului german Schwarz, Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.500 de magazine în 8 țări, 148.000 de angajați și o rețea de 178 de magazine în România la finalul lunii aprilie. La nivel de grup, Kaufland a raportat venituri de 34,2 miliarde de euro, în timp ce grupul Schwarz a bifat în anul financiar 2023 o cifră de afaceri de 167,2 miliarde de euro.