Colruyt se aventurează dincolo de zona de confort și deschide un nou magazin de proximitate [GALERIE FOTO]

Lanțul belgian Colruyt Group, consacrat datorită businessului omonim din segmentul de retail de tip discount, a lansat recent un concept de proximitate denumit Compact Okay. Cea mai recentă unitate s-a deschis în centrul orașului Anvers și deși are dimensiuni reduse răspunde perfect din punct de vedere al sortimentului, layoutului și programului de lucru nevoilor cumpărătorului urban.

Este cel de-al treilea magazin deschis sub acest brand, primul fiind inaugurat în 2012 în localitatea Ixelles. Cu toate acestea, publicația belgiană Gondola, afirmă că modelul este încă neclar chiar și celor de la Colruyt, care spun că proiectul este încă la nivel de test, dar deschiderea unui nou magazin în acest segment este un semn că belgienii iau serios în considerare expansiunea în această direcție.

De altfel, Fabrice Gobbato, nou numitul director al lanțului Okay, divizia de convenience a grupului, a declarat că unitatea cu numărul patru este programată să își deschisă porțile la finalul lunii iulie, tot în Anvers.

Un magazin fără parcare pentru mașini

Spre deosebire de magazinele convenience Okay, care sunt cel mai adesea poziționate departe de centrul orașului și beneficiază de spații de parcare generoase, formatul Okay Compact este destinat celor care locuiesc în imediata apropiere și se pot deplasa pe jos, cu mijloace de transport în comun sau cu bicicleta. Și orele de lucru sunt generoase, spre exemplu, duminica magazinul fiind deschis 13 ore, o practică mai puțin obișnuită într-o țară precum Belgia.

Spațiu mic, dar foarte bine gândit

Când spui magazin de proximitate, spui din start spațiu mic de vânzare. Cu 400 mp, Okay Compact este o versiune mini a clasicului Okay, dar în ciuda suprafeței restrânse, cumpărătorii pot găsi aici peste 3.000 de SKU-uri. „Este o sortimentație chiar mare pentru un asemenea spațiu, dar într-adevăr nu este una de adâncime. Am ajuns la această gamă inspirându-ne de la comportamentul de consum și misiunile de cumpărare ale cumpărătorilor noștri din Okay”, mai explică Fabrice Gobbato.

Focus clar pe produse proaspete

Chiar dacă se simt influențele conceptului Okay, acestea au fost adaptate pe de o parte la mediul urban și pe de altă parte la clădire în sine. Raioanele de produse sunt compacte, dispuse pe rafturi de înălțime mică, iar aleile sunt largi. Și zona caselor de marcat este organizată în același spirit. De cealaltă parte, un punct negativ este lipsa vitrinelor frigorifice mari, înlocuite de prezența unei camere cu temperatură controlată, setată la 12° C și separată de restul spațiului printr-o cortină de aer. Aici se găsesc produse precum legume și fructe proaspete, dar și vitrinele de lactate și brânzeturi. Pe lângă acest spațiu, dar tot în ideea de produse proaspete, cumpărătorii pot găsi la Okay Compact și produse de patiserie și pâine.

O politică de preț de tipul „cel mai mic preț din cartier”
Prin conceptul Okay Compact, Colruyt explorează o piață pentru el, pentru că necesită o adaptare la un spațiu dat, presupune un program de livrare care ține cont de reguli mai stricte și program de lucru duminica. Ce păstrează totuși neschimbat retailerul este politica de preț: deși nu oferă o garanție că are prețurile cele mai mici din cartier, acesta este targetul Colruyt. Și pentru a atinge acest target, belgienii verifică cu religiozitate prețurile practicate de concurenții de la Carrefour și Delhaize.

Marco Giudici, Lidl: Vom deschide în jur de 200 de magazine în următorii șase ani
Marco Giudici, Lidl: Vom deschide în jur de 200 de magazine în următorii șase ani
Raportat la evoluția Lidl România de până acum și la planurile de viitor ale companiei, Marco Giudici, CEO-ul companiei, descrie România ca...
Albert Davidoglu, Macromex: Cred că de acum începe consolidarea pieței locale de retail
Albert Davidoglu, Macromex: Cred că de acum începe consolidarea pieței locale de retail
Deși ultimii 25 de ani au fost marcați de o evoluție spectaculoasă pentru piața FMCG, atât din punctul de vedere al dimensiunii pieței, dar...
Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Pentru Coca-Cola HBC România ultimii ani au atins puncte nevralgice în ceea ce privește predictibilitatea, legislația, impozitarea,...
Retailul în 2024, între provocările economice și influența Generației Z
Retailul în 2024, între provocările economice și influența Generației Z
Deși se estimează că inflația globală va fi mai mică în 2024, aceasta va rămâne peste un nivel de confort în majoritatea economiilor...