Ce planuri are Profi pentru ultimul trimestru din 2015
Daniel Cîrstea, CEO-ul rețelei Profi, vrea să atingă pragul de 100 de magazine inaugurate până la finalul anului, dintre care 20 vor fi sub noul concept proaspăt lansat, Loco. Ar însemna o creștere semnificativă a ritmului de expansiune față de anul trecut când compania deschisese 67 de unități. „Ținta mea privată este să deschidem 100 de locații anul acesta. Vreau să fiu primul CEO care depășește acest prag într-un an. De altfel, chiar acum am primit un sms că s-a deschis magazinul cu numărul 325”, mărturisește executivul.
Cîrstea a vorbit și despre estimările cu privire la evoluția vânzărilor în termeni comparabili (like-for-like) în 2015. „Înainte de reducerea TVA-ului eram pe un trend de creștere sănătos, dar acum vom atinge acel mult dorit double digit (creștere de două cifre – n.red)”, a spus acesta, precizând că reducerea de TVA le-a adus atât o creștere a fluxului de clienți, cât și una a valorii coșului de cumpărături.
- Profi ridică miza pentru zona rurală cu un concept dedicat, Loco
- Profi își adjudecă peste 50% din deschiderile din primul semestru
- Cine a câștigat și cine a pierdut în retailul românesc din 2014
„Una din strategiile noastre de după reducerea TVA-ului a fost să atragem clienți promovând categorii importante pentru ei, cum sunt legumele și fructele proaspete, carnea sau lactatele. Dacă vă uitați cu atenție la promoțiile pe care le-am făcut în ultima perioadă majoritatea sunt pentru produse din aceste categorii, iar decizia de a ne focusa pe produse proaspete s-a dovedit una câștigătoare”, a mai completat Daniel Cîrstea. În acest moment, valoarea medie a unui bon de casă într-un magazin Profi este de circa 20 de lei.
Cât despre noi concepte aflate în pregătire, CEO-ul Profi menționează că „anul acesta nu mai avem în plan să lansăm alt concept. De altfel noi nu gândim în termeni de concepte, ci de să venim în întâmpinarea nevoilor cumpărătorilor cu o propunere pertinentă. Ne uităm constant cum evoluează acestea și creăm o ofertă în concordanță. Spre exemplu, ne așteptăm ca reducerea TVA-ului să producă pe termen mediu și lung schimbări la nivel de comportament de consum și achiziție, să îl facă pe cumpărător să se uite spre categorii și produse care nu erau înainte importante pentru el. În general, la noi conceptul nu este ceva final, este ca un organism viu. Și pe Profi Loco l-am testat 2 ani, iar singurul motiv pentru care am decis să îl lansăm acum oficial a fost că am ajuns la o formulă în care credem, care satisface clientul din mediul rural. Asta nu înseamnă că este un concept perfect. Am vrut să fim pioneri în rural, deși știm că mai sunt și alte francize prezente. Nici noi nu excludem transformarea Loco într-o franciză. Orice este posibil la Profi.”
Cîrstea a comentat și pe marginea unei eventuale preluări a altor rețele: „Tot timpul am fost în discuții și ne place să ținem legătura cu tot ce înseamă antreprenor român. Dar da, avem un renume în ceea ce privește achiziția de rețele locale și cred că suntem singurul retailer capabil să preluăm atât magazine mai mici, de 150 – 200 mp, cât și spații mai mari, de 700 mp.”
Potrivit datelor de la Ministerul Finanțelor Publice, Profi a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 1.844,5 milioane lei în 2014, în creștere cu 27% față de anul precedent. Cât despre un posibilă vânzare a lanțului de magazine din România, deținut de fondul de investiții polonez Enterprise Investors, Cîrstea spune că „nu este o prioritate vânzarea rețelei și indiferent de ce se întâmplă – că se vinde sau că nu se vinde – noi vrem să creștem compania.”