Rețeaua Profi, extinsă cu șase locații noi în luna octombrie
Profi, retailerul deținut de fondul de investiții Mid Europa Partners, continuă investițiile în expansiune și a adăugat șase noi locații rețelei naționale de magazine. Patru dintre acestea sunt sub formatul Loco, supermarketul dedicat zonelor rurale din România.
În luna octombrie, județele care au încă un Profi Loco pe harta retailerilor sunt Ialomița, Gorj, Bistrița-Năsăud și Vrancea. Cel mai mare magazin sub formatul Loco inaugurat în octombrie se află în comuna Obrejița, județul Vrancea, fiind vorba 351 de metri pătrați alocați sălii de vânzare dintr-un total de 450 de metri pătrați.
Pe lângă cele patru locații Loco, retailerul a inaugurat și două locații sub formatul Super, una în județul Cluj, comuna Baciu, și una în județul Argeș, comuna Bascov, care are o suprafață de vânzare de 429 de metri pătrați.
La nivel de rețea, din totalul de 1.650 de magazine operate de Profi, peste 500 funcționează în formatul nou, lansat în 2020. Acesta a fost declinat în toate cele patru concepte operate de Profi – Super, City, Go și Loco – și răspunde principalelor misiuni de cumpărare pe care retailerul se bazează, și anume convenience, proximitate, stock-up și top-up.
Citește și Profi lansează cea mai amplă rețea de retail media din România
„Începând din 2020 am dezvoltat un nou concept de magazin care se bucură de succes. În acest moment, cele 500 de magazine care funcționează în noul format, adică aproape 30% din rețea, atrag deja mai bine de 40% din totalul clienților. Toate magazinele Profi pe care le vom deschide și cele care urmează să fie remodelate se vor prezenta în noul format”, a declarat Gaetan Pacton, CEO Profi în cadrul unei întâlniri cu furnizorii.
Această direcție, împreună cu rezultatele aplicației Profi, extinderea digitalizării rețelei și încredințarea unui număr tot mai mare de magazine către administratori parteneri care le tratează ca pe propria lor afacere contribuie la creșterea vânzărilor Profi și respectiv a cifrelor de afaceri ale furnizorilor rețelei.
„În ultimii zece ani, cifra noastră de afaceri a crescut cu peste 800%, odată cu ea crescând și volumul afacerilor furnizorilor noștri”, a mai punctat executivul Profi.
Recent, Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, a anunțat achiziția integrală a rețelei Profi Rom Food, tranzacție estimată la 1,3 miliarde de euro. Preluarea este supusă acordului autorităților de reglementare și se estimează că va fi finalizată în cursul anului 2024. Profi deține pe piața locală peste 1.600 de magazine, fiind cea mai extinsă rețea prezentă pe piața locală. În ultimul an financiar, compania a generat vânzări de 2,5 miliarde de euro.