Proprietarul Mega Image cumpără rețeaua Profi
Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, anunță achiziția integrală a rețelei Profi Rom Food. Tranzacția se ridică la 1,3 miliarde de euro, este supusă acordului autorităților de reglementare și se estimează că va fi finalizată în cursul anului 2024. Profi deține pe piața locală peste 1.600 de magazine, fiind cea mai extinsă rețea prezentă pe piața locală. În ultimul an financiar, compania a generat vânzări de 2,5 miliarde de euro.
Achiziția va dubla dimensiunea businessului Ahold Delhaize pe piața din România, unde operează 969 de magazine sub brandurile Mega Image și Shop&Go, cu preponderență în zonele urbane. Combinația va completa și va extinde amprenta existentă a Ahold Delhaize în România pentru a deservi mai bine atât zonele urbane, cât și cele rurale. Potrivirea puternică a formatului și propunerile complementare pentru clienți dintre mărcile Profi și Mega Image le vor permite să deservească mai bine consumatorul român, stimulând atât creșterea vânzărilor, cât și a profitabilității.
Dacă ne raportăm la rezultatele financiare, Mega Image și Profi, au raportat anul trecut o cifră de afaceri cumulată de 20,37 miliarde de lei, depășind businessul Lidl România, care deține prima poziție în topul celor mai mari jucători activi pe piața locală, cu o cifră de afaceri de 18,49 de miliarde de lei.
„Magazinele din rețeaua Profi vor extinde și completa rețeaua Mega Image”
„România este o piață atractivă, cu o dezvoltare susținută prin investiții solide. Ne bucurăm că vom continua să contribuim la dezvoltarea pieței locale de retail alimentar, acum și alături de Profi, care devine parte din familia noastră de branduri Ahold Delhaize. Magazinele din rețeaua Profi vor extinde și completa rețeaua deja existentă de magazine Mega Image. Avem o experiență substanțială în dezvoltarea celor mai bune practici, precum și în integrarea în cultura locală și suntem încrezători că prin această achiziție vom reuși să aducem și mai multă valoare pentru comunitățile pe care le deservim în România”, declară Jesper Lauridsen, COO Europa Centrală și de Est, Ahold Delhaize.
„Primim cu entuziasm Profi alături de noi, în familia Ahold Delhaize. Este un moment de referință pentru industria de retail din România, unic prin mărime și la nivelul grupului nostru. Suntem două branduri puternice, complementare și, împreună, vom reuși să facem o diferență semnificativă prin ceea ce oferim zi de zi clienților noștri: produse locale, proaspete și sănătoase de la o rețea extinsă de producători locali, o gamă de sortimente și mai bună de mărci proprii, naționale și internaționale, oferte care răspund cel mai bine nevoilor clienților. Vom aduce împreună angajați talentați și loiali care împărtășesc valori comune și vom continua să ne derulăm activitatea cu responsabilitate față de clienți, comunități, furnizori și colegii din echipe”, adaugă Mircea Moga, CEO Mega Image.
EY a asistat MidEuropa în vânzarea lanțului de supermarketuri Profi, o tranzacție de referință în România și cea mai mare tranzacție din retailul alimentar din Europa continentală în care este implicat un fond de investiţii, precum și cea mai mare tranzacție din retailul alimentar din Europa Centrală și de Est.
Mid Europa Partners a intrat în acţionariatul Profi la final de 2016, când a plătit Enterprise Investors peste 530 mil. euro pentru retailerul care avea atunci circa 500 de supermarketuri şi magazine de proximitate modernă. La momentul acela, a fost cea mai mare sumă plătită de un investitor financiar pentru o companie din România.
Fondat în 1995, Mega Image este unul dintre cele mai mari lanțuri de supermarketuri din România cu o reţea ce cuprinde în prezent peste 960 de magazine în Bucureşti, Cluj-Napoca, Iași, Constanţa, Ploieşti, Braşov, Târgovişte, Timișoara, Bacău, Focșani şi alte oraşe din ţară, sub mărcile Mega Image, Shop&Go, Gusturi Românești. Mega Image face parte din Ahold Delhaize Group, retailer internaţional ce operează în prezent pe trei continente. În ultimul an financiar, Mega Image a raportat o cifră de afaceri de 8,71 miliarde de lei, în creștere cu 17% față de 2021, în timp ce proftul net a crescut cu 30% în 2022 față de 2021, până la 139,65 de milioane de lei.