Gaetan Pacton, Profi: Continuăm să investim în expansiune și remodelări
Deși se află în perioada de așteptare a deciziei Consiliului Concurenței privind preluarea de către grupul Ahold Delhaize, Profi continuă să investească în dezvoltarea și modernizarea magazinelor existente, ținta pentru anul acesta fiind deschiderea și remodelarea a 150 de locații.
„2024 a început bine și îndrăznesc să spun că avem un ritm de creștere bun, peste cel raportat anul trecut. Chiar dacă așteptăm decizia Consiliului Concurenței privind finalizarea tranzacției cu proprietarul Mega Image, am continuat să investim în business și alocăm bugete importante pe parcursul acestui an pentru expansiune și remodelări. Sunt într-adevăr luni în care suntem mai puțin activi, dar luna aceasta vom deschide 13 magazine, iar în mai am inaugurat 7 locații. Expansiunea va fi mai accelerată în a doua parte a anului, vârful dezvoltării fiind lunile septembrie – decembrie. Anul trecut am avut 87 de deschideri și în jur de 70 de magazine remodelate și acest ritm este unul corect și pentru 2024, mai ales în condițiile actuale”, a declarat Gaetan Pacton, Director General Profi.
Concret, în primele cinci luni ale acestui an Profi a deschis 21 de magazine noi, cele mai multe deschideri fiind bifate în lunile martie și mai (câte șapte unități). Din cele 21 de magazine noi, 15 funcționează sub formatul Profi Loco, cinci pe formatul Profi Super și unul a fost deschis sub conceptul Profi Go.
Profi, investiții și în susținerea micilor producători români
În paralel cu extinderea rețelei, Profi investește și în susținerea producătorilor români și lansează o campanie care aduce în lumină produsele și producătorii autohtoni, promovând spiritul Via Profi ce conectează comunitatea la micii producători locali care duc mai departe tradițiile și gusturile românești.
„Via Profi este o punte concretă între producători, autorități și marele public, în beneficiul tuturor părților implicate. România este frumoasă și, judecând după bunătățile de pe via-profi.ro, deosebit de gustoasă”, a punctat executivul Profi.
La un an de la lansarea sa oficială, platforma reunește peste 346 de producători din 23 de județe, prezentând nouă categorii de produse: carmangerie, conservate, lactate, legume și fructe, ouă, panificație, pește, produse apicole și băuturi alcoolice. Mai mult, până la finalul lunii iulie, vor fi adăugați producători din încă 11 județe, ceea ce înseamnă că Via Profi va aduna în total mai bine de 500 de artizani.
Producătorii sunt prezenți pe platforma www.via-profi.ro, prin care oricine poate ajunge să-i cunoască și astfel să se bucure de savoarea păstrată de artizani culinari care respectă rețetele tradiționale sau caută să integreze în patrimoniul gastronomic unele noi.
„Via Profi este inițiativa Profi din care câștigăm toți: producătorii autentici sunt astfel ușor de găsit pe hartă, au date de contact direct, își împărtășesc poveștile în timp ce ne asigurăm că-i încurajăm să ducă bunul gust pe mai departe. Inițiativa pune în evidență capacitatea lor de a se reinventa; am gasit tineri care creează gusturi care nici nu ne imaginam că există. Niciun producător local nu este limitat de vreo relație contractuală cu Profi. Dorința noastră este să le oferim un sprijin autentic, să promovăm mâncarea românească și pe păstrătorii rețelor autenitce într-un mod fresh, original, într-o lumină cool, înainte sa devină cool. Pentru că Profi pune suflet în România și vrem să descoperim împreună și binele din jurul nostru, prin această campanie reunim oamenii buni și tot ceea ce ne face bine, într-un limbaj accesibil pentru toată lumea,” declară Călin Costinaș, Directorul General adjunct Profi.
Patru producători locali din Cluj, Olt, Mureș și Suceava au contribuit la realizarea spotului care aduce Via Profi la TV și care, printr-o poveste încărcată de emoție, arată cum, folosind cheia potrivită, Gen Z poate descoperi meșteșugul autentic și bunătățile pline de savoare din lumea satului. Startul explorării: www.via-profi.ro, platforma care permite căutarea și contactarea directă a producătorilor, grupați pe domenii și județe.
Cu 28.000 de angajați în aproape 1.730 de magazine proprii si Partener prezente în 860 de localități urbane și rurale, Profi este cel mai mare angajator privat din România. Profi Super, Profi City, Profi Go și Profi Loco, cele patru formate de magazin ale rețelei, desfac o gamă de 5.000 de produse apreciate de cei peste 1,2 milioane de clienți care își fac zilnic cumpărăturile în aceste magazine. Mai bine de 94% din aceste produse provin de la furnizori din România.