Rețeaua Profi continuă investițiile în expansiune
Cu o rețea de peste 1720 de magazine la nivel național, Profi continuă să aloce sume importante pentru dezvoltarea rețelei. În prima lună din acest an, retailerul a inaugurat trei locații cu suprafețe de vânzare cuprinse între 366 de metri pătrați și 549 metri pătrați. Două dintre noile locații sunt sub formatul Super și unul este Profi Loco.
În urma acestor inaugurări, Profi și-a consolidat prezența la nivelul județelor Iași și Argeș, dar și în București. Locația din Capitală se află în sectorul 2, pe Șoseaua Vergului, nr.35. Magazinele din Iași și Argeș se află zona rurală, unul fiind deschis în satul Boteni (jud. Argeș), iar celălalt în satul Horpaz din comuna Miroslava.
În 2023, retailerul a deschis 87 de magazine noi după ce a accelerat ritmul expansiunii în ultimele două luni din an. După o medie de șase magazine deschise lunar, Profi a anunțat că în luna decembrie a inaugurat 20 de locații, după alte 19 magazine deschise în luna noiembrie a anului trecut. Focusul a continuat să fie pe formatul care targhetează zonele rurale din România. Din cele 20 de magazine deschise în luna decembrie, 15 au fost Profi Loco. În noiembrie, din cele 19 inaugurări, 14 au fost sub formatul Loco.
Citește și 2023, anul consolidării retailului modern din România
În paralel cu extinderea rețelei, compania a alocat sume importante pentru remodelarea unităților mai vechi. De altfel, în luna aprilie a anului trecut, chiar dacă Profi nu a deschis niciun magazin nou, a reușit să remodeleze alte patru locații din rețea.
La nivelul întregii rețele Profi, peste o treime dintre magazine funcționează în formatul nou, lansat în 2020. Acesta a fost declinat în toate cele patru concepte operate în prezent de către Profi – Super, City, Go și Loco – și răspunde principalelor misiuni de cumpărare pe care retailerul se bazează: convenience, proximitate, stock-up și top-up. Iar magazinele în noul format atrag peste 40% din totalul clienților.
În toamna anului 2023, Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, a anunțat preluarea integrală a rețelei Profi Rom Food, tranzacție estimată la 1,3 miliarde de euro. Preluarea este supusă acordului autorităților de reglementare și se estimează că va fi finalizată în cursul acestui an.