Profi continuă extinderea în rural. Patru locații Loco au fost inaugurate în luna iunie
Profi, retailerul deținut de fondul de investiții Mid Europa Partners, continuă investițiile în expansiune și a adăugat patru noi locații Loco la rețeaua națională de magazine. De altfel, jumătate dintre magazinele inaugurate anul trecut au fost sub formatul Loco, supermarketul dedicat zonelor rurale din România.
În luna iunie, județele care au încă un Profi Loco pe harta retailerilor sunt Caraș-Severin, Olt și Botoșani. În Olt au fost deschide două astfel de magazine, unul în comuna Ianca cu o suprafață e vânzare de 313 metri pătrați, și unul în comuna Strejești cu o suprafață de vânzare de 259 de metri pătrați.
În cazul magazinului Profi Loco deschisă în luna iunie în comuna Vlădeni, județul Botoșani, suprafața de vânzare este de 221 metri pătrați, în timp ce magazinul din Moldova Nouă (Caraș – Severin), sala de vânzare are 216 metri pătrați dintr-o suprafață totală de 363 metri pătrați.
Retailerul a înregistrat în primul trimestru al acestui an o creștere de 25% la nivelul cifrei de afaceri prin comparație cu primul trimestru al anului 2022, a anunțat Andrei Bica, CFO în cadrul companiei. Pentru întreg anul 2023, Profi estimează un plus de 15% la nivelul cifrei de afaceri.
„Dacă vorbim despre 2023, pentru noi există un singur scop și anume creșterea businessului. Ne vom continua expansiunea prin magazine noi și remodelarea magazinelor existente. În plus, vom continua să transformăm magazine proprii în magazine partener pentru că performanța magazinelor crește din toate punctele de vedere – vânzări, număr de clienți, proftabilitate. Începutul de an a fost extrem de bun, însă nu cred că este fezabil să menținem acest ritm de creștere până la finalul lui 2023. Un avans de peste 15% este însă mai mult decât realizabil”, a precizat directorul financiar Profi.
Citește și Topul marilor rețele de retail: 2022, un an considerabil mai bun și mai profitabil
Potrivit rezultatelor oficiale, Profi a raportat pentru 2022 o cifră de afaceri de 11,7 miliarde de lei, marcând un avans de 22% față de anul precedent.
„Este o creștere impresionantă, vorbim despre un plus de peste 2 miliarde de lei și am reușit acest lucru prin strategia noastră concentrată pe remodelare, expansiune și experiență din ce în ce mai bună în magazinele noastre. Din perspectivă organică, creșterea a fost de 18%, peste rata inflației. Ceea ce este extrem de pozitiv pentru noi este faptul că această creștere like for like este atrasă majoritar de numărul de clienți, mai ales în magazinele care funcționează pe format nou”, a punctat Andrei Bica.
În 2022, Profi a înregistrat un plus de 17% la nivelul clienților, ajungând la un trafic zilnic de 1,2 milioane de cumpărători. EBITDA a crescut cu 5% față de anul precedent, arătând că în ciuda condițiilor de business atipice din ultimii ani, cum ar fi impactul negativ al COVID, întreruperi ale lanțului de aprovizionare, volatilitatea prețului energiei, Profi găsește soluții pentru a rămâne profitabilă pe termen lung.
Cu peste 1.641 de magazine prezente în mai bine de 770 de localități, Profi este unul dintre cei mai importanți jucători din piața locală de retail. Din numărul total de magazine 440 funcționează pe formatul nou, iar 1.000 sunt magazine operate de partenerii Profi. De asemenea, aplicația Profi a înregistrat peste 1.4 milioane de conturi la sfârșitul lui 2022 și are aproximativ 1.7 milioane de conturi în prezent, reprezentând 10% din vânzări, în creștere constantă.